Oppdagelsesferd i eget hus

Tenk at det fortsatt kribler i magen!

Det begynner å bli noen måneder siden vi flyttet, men fortsatt kribler det i magen hver gang jeg setter nøkkelen i døra. Det tar jo riktignok noen måneder å bo seg inn – men helt ærlig føler jeg ikke at vi har tatt oss tid til å lande helt enda.

Og det er i grunnen ganske sjarmerende! For på grunn av oppussingen har vi ikke tatt i bruk kjelleren enda, så når jeg nå tasser rundt i underetasjen, er det litt som å være på oppdagelsesferd 😍

Ikke husker jeg hvilken side av døra lysbryterne er plassert på, og ikke aner jeg hvordan vi skal innrede rommene.

Hele det første året i ny bolig er jo i grunnen spennende, for man må lære seg å kjenne både hus og hage til forskjellige årstider.

Hvor mye må vi fyre om vinteren? Hvor varmt blir det på soverommene om sommeren? Hvor lang tid vil det ta å klippe plenen? Hvor skal vi plassere trampolina? Har forrige eier plantet krokus i hagen – eller er dette noe vi må gjøre selv til høsten? 😍

Og her om dagen dukket det opp en ny ting vi ikke har tenkt på i det hele tatt. For hele vinteren har jo vært mørk og laber, men nå som kveldene har blitt lysere og sola titter over trærne igjen – har det dukket opp noe uforutsett ved middagsbordet de ettermiddagene himmelen er blå og sola skinner:

Haha, spaghetti med sola midt i fleisen – og vi som i hele vinter trodde at sola ikke ville klare å titte mellom de høye trærne på baksiden av huset. Men der tok vi altså feil, så nå må vi ut på solskjermingsjakt シ

Og mon tro hvilke nye ting som kommer til å dukke opp utover våren mens vi blir kjent med vårt nye hus – jeg krysser fingrene for krokus 🌱☀️


/ Hurra for oppdagelsesferd 
😎

3 kommentarer
    1. Vårt bed viste seg å være proppfullt av løker, og om våren dukket det opp liljer, krokus og tulipaner 😍 Herlig overraskelse! De ikke så veldig lettstelte rosene er en annen sak 😂

    2. Eg har kjøpt meg en tomannsbolig, eg bor nede og en familie bor oppe. Eg flytter , eller får nøklene 1april Eg gleder meg til å lære de tingene du snakker om. Nå er det felelskjeller her da og trenger ikkje innredes med annet en event noen hyller der man kan ha hageting og sånt.
      OG eg skal bo alene for første gang på mange år…..eller alene og alene.eg har jo 3 furlings ( 3 rescuehunder ) de kommer til å elske hagen, den er liten og ikkje spesielt fin for tiden da hun sol solgte brukte den som bossplass…MEN den kan bli fin med litt kjærlighet. Nå gjenstår bare og se -vil eg ha det ene eller det andre soverommet….og eg fikk vaskerom wohooooo <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg