Peter har fått stakkars-meg-syndrom

Jeg luktet lunta før helgen, for da begynte nysingen. Og når Peter brygger på noe – er det ikke lenger uskyldige nys som han kan få av pollen om sommeren – nei, da er det nys som en hissig elefant. Nys som glir over i sånne smådesperate manne-rop.

For det skal høres når en mann brygger på noe. Hei, hør – nå blir jeg syk, jeg! Det er som om “man flu’en” roper et varsku.

Så lunta var altså luktet, Peter nøs for harde livet, og jeg var forberedt på det som ventet. Og ganske riktig, helgen så mer eller mindre slik ut:

 

Men i natt gjorde jeg en overraskende oppdagelse. Jeg har jo i alle år trodd at menn legger på litt ekstra med vilje for å få litt mer sympati, men i natt ble jeg plutselig litt usikker..

Vi la oss ganske sent i går kveld, så jeg sovnet med en gang jeg lukket øynene. Peter ble med andre ord snytt for både rygg-pjusking og trøstende ord, som han gjerne setter ekstremt, ekstremt stor pris på når virusene herjer.

Men så våknet jeg plutselig midt på natten, av starten på et lite hoste-anfall. Du vet sånne host som utføres i søvne. Man hører tydelig at personen ligger og sover, men hosten må ut.

Og det var dette som overrasket meg litt. For når Peter hoster på dagtid, er det host-host, også er det ferdig. Kanskje et lite sukk rett etterpå, eller til nød en bitteliten stakkars-meg-stønnelyd. Men det er stort sett altså bare ren hosting.

Men i natt hørte jeg noe nytt. Etter hvert bidige host fulgte en klagelyd jeg ikke har hørt Peter lage i våken tilstand noensinne. Det var: “Host-host-aaaaaaaaoff”.. Og så “host-host-aaaaaaaaaaoff”.

Jeg sjekket om han var våken, men han sov tungt. Og da ble jeg liggende og gruble: Kunne det være at man-flu faktisk rammer hardere enn jeg har trodd til nå? At for eksempel hosting faktisk er verre enn mannfolka gir uttrykk for på dagtid, og først kommer til syne når de sover om natten?

Eller er det mer sannsynlig at denne stønnende klagelyden bare er et resultat av at stakkars-meg-syndromet er så innarbeidet at det til og med sitter i søvne..?

Jeg tror jeg vet hva jeg tenker 😂😉

 

/ Man Flu VS Stakkars-meg-syndrom: 0-1

4 kommentarer
    1. Jeg tipper de har et eget pjuskhetsinstinkt som tar over. Jeg mener, de VET jo at vi våkner på rent morsinstinkt ved minste lille tegn på misbehag, gjør de ikke? 😁

    2. Ventar framleis på den dagen legen seier “Vi har funne ut at du har vore skikkeleg sjuk (type tyfus, pest, eller liknande) i mange år, men du er tydelegvis ein skikkeleg tøffing som ikkje klager”…alt eg derimot får høyre er at det var berre vanleg forkjøling denne gongen også:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg