Redd en vaskemaskin!

I forrige uke fikk jeg en melding i innboksen fra en leser som egentlig hadde noe helt annet på hjertet, men som avslutningsvis skrev “Og takk for at du minner oss på ting som å rense vaskemaskinen!”

“Hæ? Rense vaskemaskinen..?”, tenkte jeg. Men så kom jeg på det: For noen år siden oppdaget jeg jo denne luka nederst på vaskemaskinen!

Den gang fant jeg ut at det var et lo-filter, som man anbefaler å rense en gang i måneden.. Så da gjorde jeg det for første gang, fem år etter at maskinen ble kjøpt 🙈

Nå har det gått to nye år – så i dag slår jeg et slag for den fantastiske vaskemaskinen! For litt enkelt vedlikehold fortjener den faktisk – la oss bare ta et par sekunder mens vi tenker på at vi slipper å gå til elva for å skylle opp tøy.. Vaskemaskinen er en av mine absolutte favoritt-oppfinnelser 😍

Og nå er det helt sikkert på tide at du også renser filteret i din maskin! Sånn gjør du det: Start med å åpne denne luka.

Legg et stekebrett under, før du vipper ned det lille røret – vær forberedt på at det vil piple ut ganske greie mengder vann!

Mens det pipler, tar du en fuktig klut og tørker over maskinen der det trengs 😉👌

Når det slutter å piple, tar du bort stekebrettet og legger et håndkle under isteden. Så vrir du ut filteret.

Og hipp hurra, så er det bare å lete etter skatter! (Og ekstremt ekle ting) Jeg innså at vi siden sist er forbi epoken der små lommer er fulle av skatter som småkvist, steiner og annet rusk og rask – for her var det ikke en eneste kvist å se!

Bare et par andre ting som dronning-av-hårstrikk-i-lomma selv må ta æren for 🙋🏻🙈

Skyll og tørk filteret godt før du setter det inn igjen – og vips! Vaskemaskinen har fått seg litt service og lever kanskje bittelitt lenger. Håper vi 😉

/ Hurra for små tips i hverdagen ☀️

1 kommentar
    1. Sjekk ut “morran i Vestfold” på NRK i dag der snakka programleder Marianne om at hennes vaskemaskin ikke hadde tømt ut vannet. Så kom hun på å ha å ha lest dette blogginlegget! 😉 og da ordnet det seg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg