Semifinalisten

I går var det vintersolverv, dagen i året med kortest daglengde. Lenge mørkt om morgenen og tidlig mørkt på ettermiddagen – rett og slett helt pyton for ei sommerjente som meg.

I går var det altså mørkt, bokstavelig talt, for timingen kunne i alle fall ikke vært bedre når det først skulle handle om dysterhet. Jeg hadde en skikkelig dårlig dag, siste innspurt i oppussingen før julefreden skulle senke seg, og det ene problemet etter det andre ble en realitet utover dagen.

Så i går kveld var jeg så drittlei alt, at jeg trengte litt tid for meg selv. Jeg satte meg nede i et av rommene i kjelleren for å sortere klær – oppgitt, lei meg, fortvila. Jeg skrudde på en spilleliste på Spotify og lot tankene fare.

I sånne oppgitte perioder gjelder det selvfølgelig å fokusere på det positive. Men dette er lettere sagt enn gjort, i alle fall for meg som trenger å se veien til løsningen på problemene. Det hjelper liksom ikke å si til meg selv at “det ordner seg”, når jeg ikke skjønner hvordan.

Men etter å ha sittet og grublet en times tid, fant jeg ut at jeg fikk ta meg sammen. Jeg kjente jo hvor ufattelig trøtt jeg var, og er det én ting jeg har lært om meg selv etter seksogtredve år, er det at jeg er utrolig lite løsningsorientert med en trøtt hjerne.

Så jeg slo av lyset i kjelleren, gikk opp trappen, hentet mobilen som lå til lading, og så at jeg hadde fått en mail.

“Semifinalistene i VIXEN Influencer Awards 2018 er klare”, lyste det mot meg.

“Oh no”, var det første jeg tenkte, for i alt kaoset i høst gikk nomineringen meg hus forbi. Så jeg scrollet lista på jakt etter navnet til Peter, men så viser det seg altså at det er noen fine sjeler der ute som har nominert meg og denne lille bloggen.

Jeg er semifinalist i “Årets Influencer: Livsstil” – herreminhatt for en ære! Snakk om å bli ristet ut av trøtte-bobla, for fy søren så takknemlig jeg er!

Hadde jeg blitt fortalt for tre år siden at jeg en dag skulle finne mitt eget navn på en liste med så mange flinke folk, ville jeg ledd på meg brist i et ribbein:

Men der stod det altså. Kona til. Min lille baby, min lille lykkepille som ruller og går gjennom store og små oppturer og nedturer i hverdagen. Det er ikke til å tro. Så tusen takk til dere som nominerte!

Vintersolverv er riktignok dagen med kortest daglengde, men det er også dagen da ting snur. Det går mot lysere tider nå, folkens シ

Og vi som er så heldige å ha snø – må jaggu nyte den så lenge det varer ☃

/ Her kan du stemme på dine semifinalist-favoritter 🌟 (NB! Det er kun mulig å avgi én stemme i hver kategori)

6 kommentarer
    1. Så veldig fortjent! Min stemme har gått – og går fremdeles – til DEG! 🌟

      God jul til deg og dine fine! 🎄⭐️🎅🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg