Slik blir du nyforelsket i vaskemaskinen

Er du som meg, syns du det er litt slitsomt, irriterende, provoserende, utmattende, tungt, seigt, brysomt, tøft, masete, plagsomt, og ubekvemt at skittentøyskurven aldri blir tom?

Her skal du få mitt fantastiske supertips til hvordan du kan bli nyforelsket i vaskemaskinen din igjen 😉

For nå har nemlig alt snudd her i huset! Vaskemaskinen har gått fra å være et irriterende gjøremål i løpet av uka, til å bli min beste venn. Og vaskerommet har blitt et av mine yndlingssteder å være i hele huset.

Og det beste av alt: Oppskriften er utrolig enkel!

1. Dra ut støpselet
Vaskemaskinen står nå uten strøm – og vil derfor ikke fungere.

2. Finn en kalender
Tell deg 7 uker fram i tid, og kryss av en dato for når støpselet skal settes i igjen.

Voilá! Dette er den mest geniale oppskriften på hvordan man kan finne tilbake til gleden norske husmødre på 50-tallet må ha følt da vaskemaskinene for alvor gjorde sitt inntog. For den føler jeg virkelig vi har glemt et eller annet sted på veien, bortskjemte som vi er!

Og det skal jeg love deg, 7 uker uten vaskemaskin gjør susen – det gjør noe med deg! Ikke bare får du for alvor sett hvor mye klær som legges til vask hver dag, du vil på et tidspunkt tenke: “Pyttsann, det er bare noen flekker. Hvem bryr seg..”

Sannsynligvis har du familie eller venner du kan få kjørt en vask hos i løpet av uka, men da må du være selektiv. Ikke alt tøyet vil bli vasket, og det meste må ligge på vent. Til en annen gang.

7 uker er lenge, det. Så når datoen du krysset av i kalenderen endelig er der – og du kan sette i støpselet igjen, skal jeg love deg det blir feststemning!

Du vil for alltid (eller i alle fall veldig, veldig, VELDIG lenge) få et elsk-forhold til den fantastiske maskinen som på mirakuløst vis vasker klærne dine rene mens du kan gjøre andre ting. Tenk på det, da! For en luksus!!

Et ekstra tips er selvfølgelig å gjøre det litt ekstra koselig på vaskerommet, få på en høyttaler som kan spille musikk – eller få på yndlingspodcasten din, sånn at tiden går fort når du for eksempel henger opp tøy. Og benytt deg gjerne av dette lille trikset også 😉

Så la oss alle verdsette vaskemaskinen slik den fortjener – og la meg sitere hva det stod i lærebøkene på husmorskolen på 60- og 70-tallet:

”Vaskemaskin er arbeidsbesparende og bør være noe av det første man kjøper av husholdningsapparater”.

Så det så 😉

/ God vaskings – god luksus!

6 kommentarer
    1. Elsker vaskemaskinen min❤️ og ikke minst tørketrommelen! ❤️❤️❤️ Første vi kjøpte når vi flytta til ny leilighet, så lei av å få gratis hudpeeling etter hver dusj😂

    2. Her i Storbritannia har vi vaskemaskinen på kjøkkenet. Så her er det en sosial aktivitet å vaske klær 😂

    3. Jeg ser virkelig gleden din😊 vaskemaskinen min røyk i midten av november. Fikk ny maskin for 1,5 uke siden. Nydelig. 🤩 aldri vært så lite klær i kurven. Selv om denne nye maskinen bruker lengre tid enn den forje, så føler jeg at den er mer effektiv🤣 for nå går den synkront med tørketrommelen😂❤️

    4. Elsker vaskemaskinen og tørketrommelen min, med 2 små unger vil slett ikke forestille meg å være uten dem i noen dager engang.
      Her er problemet ikke å få skittentøyskurven tomt. Det er mer å få tømt de kurver/poser med rene tørre klær som vil brettes og ryddes i skapene. En maskin som hadde gjort det hadde jeg elsket enda mer 😍

    5. Har det slik med oppvaskmaskin…
      Etter jeg flyttet ut fra foreldrene mine (for snart 20 år siden…) har jeg måtte klart meg uten oppvaskmaskin.
      Når jeg er hjemme hos de, eller hos andre med oppvaskmaskin, står jeg først i køen for å ta oppvasken. Og tømmer den gjerne etterpå også.
      For er det noe som er kjedelig så er det å ta oppvasken for hånd…

    6. Etter å ha bodd noen år uten egen vaskemaskin (måtte bruke fellesvaskeri i blokka) og oppvaskmaskin, takker jeg en eller annen høyere makt hver gang jeg setter dem på. Herregud så deilig det er med disse maskinene! Men jøsses så kjedelig det er å rydde ut av dem igjen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg