Snufse-terapi og ufo-strikk

Humøret og energien har definitivt ikke vært på topp den siste tiden, skal si det tar på å miste en firbent bestevenn! Vi tar en dag av gangen, og det er en veldig merkelig følelse å drifte inn og ut av savn hele tiden ❤️

Jeg har lyttet til kroppen og tatt det veldig rolig når jeg ikke har vært på jobb. Samtidig har jeg vært merkelig rastløs, og hva gjør man når man er rastløs i sofakroken? Jo, man strikker så klart!

 

Selv om jeg virkelig misliker å rote rundt i gamle ufo’er (uferdige objekter) – er det nettopp det jeg har gjort. De har liksom ligget baki hodet som en dårlig samvittighet altfor lenge, så det var på tide å få dem fram i lyset igjen.

Først strikket jeg ferdig denne lille genseren som skulle vært klar til en 2 års-bursdag i januar 🙈

 

 

Bare ni måneder forsinket, og garantert for liten til den lille jenta som snart fyller 3..  Dette er forøvrig den tredje Håkon-genseren jeg strikker, og jeg blir stadig like fascinert av de mange farge-mulighetene! Elsket denne komboen i gammelrosa ❤️

 

 

Så var det klart for å børste støvet av den mest kompliserte oppskriften jeg har prøvd meg på hittil, klassifisert som “litt øvet”. Jeg trodde jeg var klar for å ta steget opp fra “nybegynner”, men det var nok litt tidlig 😂

Det var en jakke som skulle strikkes ovenfra og ned, med raglanøkning. Det hadde jeg aldri gjort før – men hvor vanskelig kunne det være?

“1 maske rett, øk 1 maske til høyre, strikk rett til første MM, 1 maske rett, 1 maske vrangt, 1 maske rett, øk 1 maske til venstre, strikk rett til 3 masker gjenstår før neste MM, øk 1 maske til høyre, 1 maske rett, 1 maske vrangt, 1 maske rett…”

Her slet jeg såpass med å holde tunga rett i munnen at jeg måtte lage mitt eget lille oppsett. Peter kastet et blikk på notatene mine før han lurte på om det hadde tiltet for meg:

 

Haha! Her er det kun eier som forstår tegnene 😂  Men det gjorde susen, og selv om jeg knotet noe voldsomt i starten, tror jeg faktisk jakka ble tilnærmet riktig til slutt.

 

 

Jeg feilberegnet lengden på ermene litt, men pytt sann. De skulle nok vært hakket lengre – men jeg er ganske fornøyd med en “litt øvet” jakke, som sikkert vil bli brukt i flere anledninger i tida som kommer.

 

(Jakka er fra Pickles, oppskriften fant jeg her)

 

Nå har jeg begynt på en fluffy jakke jeg er veldig spent på, jeg fikk nemlig en gammel oppskrift av søsteren min sammen med noen garnnøster hun hadde til overs fra da hun strikket denne jakken til seg selv for noen år siden.

Fargene var bare helt nydelige sammen! Det er litt uvant å strikke med pinne 10, men det går i alle fall ganske mye raskere enn vanlig 😅

 

Høsten betyr strikking, te i koppen og fyr i peisen for meg, og jeg håper vi får noen fine dager innimellom – selv om huset kommer til å være altfor stille i veldig lang tid framover 🐶 💔

/ God helg til deg fra meg ☀️ Send meg gjerne strikkeoppskrift-tips! #strakstomforUFOs

14 kommentarer
    1. Vet hvor vondt det er å miste en firbeint bestevenn❤️❤️ Du er tøff som ta fatt på UFO-ene. Strikking er god terapi for det meste. Stor klem🥰🥰🥰

    2. Str 10 i pinner 😊☺ DEN oppskriften kunne jeg ønsket meg.
      Gruer meg allerede til den dagen vi ikke har vår hund lengre 🥲(6 år i dag)

      1. Jeg blir litt sliten i hendene av str 10, men kanskje det kommer seg etterhvert? 😆 Forhåpentligvis har dere maaange fine år igjen sammen med den firbente, nyt og kos masse 😍

    3. Huff…ja det er så ufattelig vondt å miste disse firbeinte familimedlemmene ❤️ Måtte med stor sorg avlive vår før jul i fjor, og tror jeg gråt en uke i strekk 💔 helt jævlig! Nå har vi en ny liten venn i hus, og det hjelper på 💕

    4. Så leit å lese at dere har mistet vofsen deres 💔

      Jeg lurte på noe angående jobben din – er du utdannet helsesekretær? Evnt annen relevant utdannelse?
      Jeg har nemlig ingen utdannelse etter vgs, men har jobbet som sekretær i en bedrift inntil nylig. Har veldig lyst til å begynne å jobbe på tannlegekontor jeg også, men da kreves kanskje utdannelse? Håper du kan svare meg 🙂

      1. Hei! Så moro at du snuser på tannlegekontor-jobb – det er virkelig å anbefale 👍🏼 Jeg har ingen utdannelse, har bare fått opplæring – dette er kun tillatt på private klinikker. Offentlige klinikker krever at man har autorisasjon, noe de fleste sekretærer ender opp med å ta uansett har jeg inntrykk av. Det har en del å si for lønnsnivået, samtidig som man får teorien så klart. Når det er sagt, føler jeg vi i liten grad er “sekretærer” 😅 Det er mest arbeid på sterilen, og å assistere tannlegen når han/hun jobber. Men en fantastisk jobb, jeg stortrives – håper du også finner et sted du kan prøve deg 😍

        1. Så gøy å høre om! 😍 Virker jo som du stortrives!! Håper jeg også treffer blink på en drømmejobb 😃
          Takk for svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg