Stein for stein

Det er jo ikke til å stikke under en stol at hverken Peter eller jeg er særlig handy av natur. Men man kommer langt med prøving og feiling, og særlig i hagen er det mye som skal til før noe går galt 😆

 

I år er planen enkelt og greit å få orden i hagen, for det er nok av planter og blomsterbed å holde liv i. Og jeg bare elsker å lære noe nytt hver dag!

I fjor var det for eksempel tre store områder i det ene blomsterbedet jeg trodde var fullt av ugress, som viste seg å være noen nydelige rosa blomster som ikke blomstret før i august (det var bare flaks at jeg aldri røsket opp det jeg trodde var grønt ugress) 🌸

Vi har noen fine blomsterbed med stauder og flerårige planter som kommer igjen år etter år, men de har manglet en skikkelig avgrensing. Så det er mitt lille prosjekt for sommeren: Jeg skal lage en steinkant – og jeg har bestemt meg for å gjøre det på den skikkelige tungvinte måten..

 

Noe av samlingen til nå..

 

Jeg har en kompis som er bonde, han har sagt jeg kan komme og hente steiner på gården hans, men det er jo juks! Derfor har jeg de siste ukene hatt med sekk når jeg har gått tur, i tilfelle jeg skulle ramle over en stein-skatt på min vei som kunne bli med meg hjem.

Skikkelig tungvint, skikkelig stein for stein – men det er litt sjarm over det og! I samlingen til nå har jeg liten haug som jeg fant på gården til farmor og farfar, og noen fant jeg på hytta (kan jo være lurt å snakke med grunneier når man tar med seg flere), og noen få fra turer i skogen. (Steinsamling på hobbybasis er heldigvis betegnet som “uskyldig nyttesrett” 🙌🏽)

Denne for eksempel, fin stein fra den gamle hagen til farmor:

 

Vakker, sant? Så ja, det kommer til å ta litt tid å bli ferdig, men det kommer til gjengjeld til å bli tidenes personlige stein-kant til slutt. Laget på den skikkelige måten 😅

/ 🌺🌱🌷

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg