Stjerna må henge rett

Så var det den tida av året igjen. Når det er viktigere enn noensinne at vi står sammen.

For det er beklageligvis ganske mange av oss som har fått genet, du vet det genet som gjør at vi ikke klarer å overse noe som vel må sies å være en veldig uviktig sak i den store sammenheng.. Men som altså er vanskelig å overse likevel.

Derfor føler jeg det er min, din og vår plikt å spre budskapet, sånn at alle som ikke vet – får vite!

For det har seg nemlig sånn at adventsstjerna i vinduet trenger ikke henge skjevt!

Hvordan folk klarer å ikke la seg irritere av en adventsstjerne som henger på halv tolv i vinduet, er meg en gåte. For jeg gir meg ikke på tørre møkka før stjerna henger rett.

Så jeg føler bare for å minne om at det finnes en løsning! For i veldig mange butikker får man kjøpt en dings som kan ha mange navn, som eksempel “ledningsvrider” eller “kabelvrider” eller “heng rett” eller “twister”.

Denne dingsen koster nesten ingenting, og gjør slik at du enkelt får vridd ledningen og stjerna  – og låst den der.

Voilá – den skjeve stjerne er historie, og gurimalla så deilig da, gitt!

Dette er dessuten den ultimate julegaven å gi til noen som ikke er født med dette heng-rett-genet, og som har stjerna på halv tolv år etter år 😉

/ Hurra for gode løsninger 🌟

17 kommentarer
    1. Wow! Dette visste jeg ikke om! Skal definitivt kjøpes og testes ut i dag. 😀 Endelig skal julestjerna henge helt rett. 🤩

    2. Takk for tips 😊 fikk ny stjerne i går og den henger virkelig ikkje rett, så dette må prøves 👍⭐⭐⭐

    3. Hoho 😀 Gullstjerna som minne mæ om mi barmdomsjul hjemme MÅ henge beint! Den har heldigvis sånn “skrufunksjon” og den brukes flittig hvis æ ser at den helle mot ei sia :’D Den store papirstjerna i stuevinduet har æ et mye mer avslappa forhold til. Den får hænge som den vil. Til æ en dag snuble over en sånn dings som du har 😉

    4. Det jeg reagerer mest på med stjernene, er at de fleste henger med spissen ned. Vi har derfor ikke stjerne i hus, fordi jeg ikke klarer det. Spissen skal være opp!

    5. Må bare informere siden di ikke åpner chatten på snap😂 men den kuppelen på lampa skal skrues løs.

      1. Haha, jeg fikk inn 500 svar i går, så rakk ikke åpne alle dessverre! Men det ordna seg til slutt – måtte knekke den løs med en skrutrekker for at det skulle gå an å skru den løs. Så den satt virkelig bom fast 😁

    6. Husker du skrev om dette i fjor. Derfor var jeg ute og fikk skaffet en før julestjernen ble hengt opp forrige helg. Tusen takk for tipset 😘

    7. Eg har irritert meg grønn i heile kveld på stjerna mi som ikkje vil henge rett, så det her var supert å få vite 😃 Den henger rett i stua di no med den dingsen? Sånn for å vite sikkert at det funker 🙈 Å eg lurer på kor du har kjøpt den dingsen? 😃

    8. Må bare spørre hvor lampa i bakgrunnen er fra? Har selv kikket på Townshend fra Lampehuset, men lurte på om dette var en annen? Såå fin hvertfall!

    9. Hamstra inn på clas ohlsson. Meeen he berre stjerne me tynn ledning. Men he berre stjerne me tynne(gjerne 2) ledninger…………..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg