Tannfe-problemer på hytta

Den hadde vært løs veldig lenge, men ikke løs. Så da vi satt og spiste en bedre middag sammen med farmor og farfar på hytta i går, ble det plutselig fart på tann-sakene da en gaffel dunket litt for hardt borti den lille melketanna.

Litt rugging med pekefingeren resten av dagen var det som skulle til, før det plutselig sa plopp i går kveld. Tjohoo! Den første tanna var ute!

Jubelen stod naturligvis i taket, tenk å miste den første tanna på hytta – og attpåtil den første dagen i den første ferieuka!

”Du vet vel at den første tanna er mest verdt?”, smilte storebror lurt.

Det tok et par sekunder før jeg innså noe, og sendte et småfortvilet blikk til Peter, som åpenbart kom på det samme som meg akkurat da: Tannfeen!

Han kikket på meg mens han ristet forsiktig på hodet, det var jo ingen mynter å oppdrive på hytta – og i alle fall ikke i disse koronatider.

”Eh jaaa”, begynte jeg nølende, ”Jeg vet ikke hvordan det er med tannfeen når man er på hytta, egentlig?”

”Neeeei, det vet jeg faktisk ikke”, svarte Peter mens blikket vandret rundt i rommet, ”Det er jo ikke sikkert Tannfeen finner veien helt ut hit midt i skogen…”

Hjernen jobbet på høygir, hvordan skulle vi løse dette? Alle vet jo at den første tanna er verdt 50 norske kroner!

Skulle vi lage en tilgodelapp?

Eller en lapp med vippset beløp?

Eller måtte man bare regne med en forsinket Tannfe når man befant seg i skogen?

Men den lille jenta smilte fra øre til øre. For dette var tydeligvis helt perfekt!

(Hei Tannfeen. Ikke ta tanna mi)

 

Så Tannfeen får vi ta litt senere, først skal jo tanna vises fram til mormor og bestefar og tante og onkel når vi kommer hjem シ

/ ☀️

8 kommentarer
    1. Da min eldste – som nå er 22 – mistet sin første tann ble det stor ståhei. Han var nemlig i bursdag og datt da han hoppet sekkeløp. Tanna ble slått ut og borte var den. Heldigvis kom vi på at tannfeen ikke ser så godt, så vi fant en liten hvit stein og puttet den i glasset. Neste morgen var den borte og pengene lå der istedet 😂

    2. Vet du at hvis hun legger den i pose under puta så blir det papirpenger🙈🙈Det trikset kunne mine😅

    3. Åh så koselig og den første tanna. Den gikk også hos oss i går kveld og da regner jeg med at to fine hjerter snakker sammen om tanna som blei borte. Tusen takk for verifiseringa av at første tann er verdt 50 kr. Tannfeen hos oss la igjen 50 kroner i natt. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg