Til dere som har sex i lunsjen

Den siste tiden har jeg lest flere saker om dystre skilsmisse-spådommer som følge av hjemmelivet vi nå lever. At par over hele verden nå kommer til å gå hverandre såpass på nervene at samlivsbrudd ikke er til å unngå når Korona-krisen er over.

Men det er også en og annen som spår det motsatte, at vi kommer til å oppleve “baby boom” neste vinter, som følge av at par nå får mer tid med hverandre og endelig får tatt igjen litt forsømt kjærlighet.

Og i samme vending dukket det opp en sak der eksperter oppfordret oss nordmenn til å ha sex i lunsjen.

Skjermbilde: VG.no

 

Og ja.. Siden min mann verken er i karantene eller er permittert for tiden – blir jeg nødt til å høre hvordan dette foregår.. Jeg har såpass lite peiling på dette temaet, at jeg enda ikke har kommet over kompisen min som i fjor sommer forklarte meg Non-Stop-trikset. Trikset som gikk ut på å kaste Non Stop fra verandaen og ut på plenen.. Èn håndfull Non Stop per unge – det holdt dem visst opptatt en liten stund 🙈😂

Men akkurat nå er vi jo en hel hær med familier som holder oss innendørs så mye vi kan, og dagene fylles med skoleundervisning, brettspill, lek, i-pad og TV. Jeg har i alle fall hendene fulle fra morgen til kveld, og henger bakpå med det meste.

Så det jeg lurer på: Til dere foreldre som faktisk har sex i lunsjen. Hvordan i all verden får dere til det? 😂

 

Unger som drar i døra, som roper på mamma, som roper på pappa, som er sultne, som hopper i sofaen, eller enda verre – som beveger seg lydløst rundt i huset 😳

Om noe, ville jeg jo tenkt at det må være tidenes prevensjon å ha folk rundt seg på alle kanter til enhver tid. Det er jo ikke mulig å være 10 sekunder på do engang, før noen prøver å rive ned døra for å komme seg inn.

Sex i lunsjen eller ei, jeg må si jeg er utrolig spent på hvordan statistikken vil se ut det neste året, om det går mot rekordhøye antall skilsmisser, eller om det blir tidenes gledesvinter til neste år. Om noe, tipper jeg det blir en salig blanding av begge to 😅

/ ❤️💔

18 kommentarer

Siste innlegg