Til svigers ❤️

I dag er det på sin plass med et eget innlegg til dere to. For dette høres kanskje ut som smisk – men jeg mener det av hele mitt hjerte: Svigerforeldre som dere, trodde jeg ikke fantes.

 

 

Det er rimelig nøyaktig 8 år siden Peter fortalte dere at han hadde funnet ei jente fra Larvik. Jeg er rimelig sikker på at dere ikke la stort i det, for forholdet var ferskt og vi hadde nesten akkurat møtt hverandre.

Dere kunne jo ikke vite at det var alvor. Så alvor at den første gangen jeg besøkte dere på hytta bare noen uker senere, måtte jeg fortelle at jeg ikke skulle ha vin til maten. Dere hadde kanskje truffet meg 5 ganger totalt, og plutselig fikk dere vite at et barnebarn var på vei.

Det er mulig dere fikk panikk, men dere viste det ikke – overhode. Kastet dere bare rundt halsen vår og gratulerte oppriktig med den fantastiske nyheten.

Og det var da jeg skjønte hvor heldig jeg hadde vært, som ikke bare hadde funnet drømmemannen – men også fått med verdens beste familie på kjøpet.

Jeg trodde forbilder var noe man bare hadde som barn, men som 37 åring har jeg dere. Du, svigerfar, et levende leksikon som stortrives med store og små prosjekter hjemme, på hytta eller hos familie. Det er ikke en ting du ikke fikser. Skifte et gulv? Svigerfar fix. Male et hus? Svigerfar fix. Ut og tråkke motbakker på sykkelen? Annenhver dag 💪🏽🚴🏼

Og du svigermor, tenk at jeg skulle få en venninne som er 35 år eldre enn meg! Et godhjertet rivjern som fortsatt jobber som operasjonssykepleier selv om du har passert 70 – du har gitt meg troen på at jeg kommer til å stortrives som “gammel” student dersom jeg ønsker å sette meg ved skolebenken igjen. Du har fått meg til å ville finne et yrke der jeg kan glede meg til å gå på jobb i en alder av 70.

Foto: Roger Neumann, VG

Tusen takk for at dere er dere! At dere stiller opp for hele storfamilien, og lager minnerike opplevelser sammen med barna våre. Hadde det ikke vært for dere, ville vi aldri dinglet i en gondolbane 30 meter over bakken i fjellene i Spania – eller besøkt kirker der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

I dag har dere vært gift i 50 år. Helt fantastisk! Gratulerer så mye med gullbryllupsdagen ❤️

/ Klem fra svigerdattera med den brede dialekta 😊

6 kommentarer
    1. Så hyggelig tekst til Svigers 💕 Men bare av nysgjerrighet, mener du å kalle svigermor for rivjern eller Drivjern? Her i nord har de betegnelsene om kvinnfolk litt forskjellig betydning 🙈🤣

    2. Hei! Sååå FIN hyllest😍😭😍
      Gratulerer med GULL -WOW!💘👏🏆
      NYT helg -kanskje med litt feiring😊🎶💃
      Psst! “Rivjern” brukes pos i Bergen også -her om beintøffe farmor som de ansatte på sykehjemmet ser har det i seg,f.eks…😉💪
      Psst 2! Kjekt høre dere på podcast også😎
      Psst 3! Kunne lese om Chr.Koht på sol.no idag -om du ikke har sett?! Begynner å bli VELDIG lenge siden siste rapport på podcasten hennes -sjekket senest igår…🙏
      Klem fra Ann Kristine💕

    3. Mange gratulasjoner til dem fra oss også!🇳🇴 Superhyggelige folk, gode minner fra foreldreforening i Sofiemyr skolekorps (kreativ dame, vi malte koster og kar og sydde bjeller og trær til julemesser) og noen trimturer for gutta. Hilsen Tone og Bjørn Syse 🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg