Vårens sprøeste nyhet

Reklame | HOFF

Her i huset står jo som kjent tacofredag sterkt, derfor fikk hele familien Klonk hakeslepp da vi ble utfordret av HOFF til å prøve noe nytt.

Noe nytt?

Rokke ved tacofredagen?

Bytte ut lefsene..?

Peter mente dette var såpass alvorlig at vi måtte ta et lite familieråd, men vi ble til slutt enige om å gi den fristende nyheten en sjanse 😂

Sprø Kubber er altså vårens store nyhet fra den lokale, norske potet-eksperten HOFF, og er en amerikansk potetklassiker som man kan bruke som tilbehør à la pommes frites – eller for eksempel som “Loaded Fries” der man topper de sprø kubbene med masse godt.

Sistnevnte var akkurat det vi gjorde – vi byttet ut den vanlige tacolefsa med sprø kubber, og slik gikk det 🙂

For det første oppdaget vi jo ganske kjapt at potetnyheten var skremmende god alene. Jeg stekte dem i ovnen mens jeg kuttet opp grønnsakene, og problemet var at jeg feilberegnet tiden slik at kubbene ble ferdige først.

Så skulle jeg bare prøvesmake én mens jeg stekte kjøttdeig – og for å sitere ungdommen: OMG! Det første som slo meg var at dette er et produkt jeg kommer til å kjøpe neste gang jeg er fysen på potetgull, for det var rett og slett fantastisk både på konsistens og smak. Den sprø utsiden kombinert med den myke innsiden – magisk!

Taco-eksperimentet ble en kjempesuksess for familien Klonk, og vi mumset oss gjennom hele måltidet med den magiske potetsmaken. Det skal sies at barna måtte presisere at dette ikke var taco, siden de ikke kunne pakke alt sammen inn i en lefse 😂

Alt i alt tror jeg denne nyheten kommer til å ta nordmenn med storm utover våren, enten som tilbehør – eller som hovedrett, der de sprø kubbene toppes med masser av godsaker: Kjøttdeig, guacamole, rømme, ost og grønnsaker 😍

NB! Dette måltidet lagde vi i forrige uke – Peter har altså ikke gått på en kjempe-matsmell denne uka 🙈

/ Les mer om vårens sprøeste nyhet her 🎉

11 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut🙂 jeg trodde du også spiste glutenfritt? Jeg sjekket ingrediensene og potetene var jo fulle av hvetemel😭

      1. Ja, jeg lever glutenfritt – men har ikke cøliaki. Det er brød som er verstingen for min del, men jeg tåler å skeie ut med ting som inneholder gluten. Litt komplisert – så skjønner hvis du ble forvirret 😆

    2. Vet du, dette er første gangen jeg har blitt virkelig fristet til å kjøpe noe jeg ser på en Blogg reklame, men disse må prøves – kanskje sammen med tapas?

    3. Det som var det sykeste her, er om dere bruker gulerøtter i tacoen til vanlig? Det har jeg virkelig ALDRI sett før..

    4. Fløtegratinerte poteter er supergodt i tacolefsa blanda sammen med alt annet man vanligvis har med taco. Så det kan jo hende at det er veldig godt med disse også inni tacolefsa! Så det kan dere jo prøve neste gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg