Unnskyld

I kveld må jeg bare få si unnskyld. Til meg selv for 15 år siden. Da jeg var midt i ungdomstiden og veldig opptatt av å være kul og en av gjengen. Da jeg så mot fremtiden med stjerner i øynene og med et håp om hvor bra alt skulle bli.

For jeg har vel alltid lurt på hvordan jeg vil bli som voksen. Om man eldes med verdighet eller om man blir en skrotnisse. Jeg har alltid trodd at jeg skulle klare å holde meg ungdommelig og relativt oppegående til jeg ble gammel og grå, men det har i alle år vært én spesiell ting som jeg har vært fast bestemt på å unngå.

Og nå har det altså skjedd. Noe som kvalifiserer til minst tusen skrotnissepoeng, og som gjør at jeg frykter for fremtiden.

Shocked woman puts hands on her head, isolated on white

 

Det har seg sånn, at en god stund før jul, hadde vi en liten kuldeperiode her på Østlandet. Og en dag mannen og jeg var ute og lekte med ungene, oppdaget vi ganske kjapt at vi slett ikke var godt nok kledd. Ungene storkoset seg, mens vi voksne slet med jakker som var for korte og bukser som var for tynne. Det tok ikke lang tid før vi kjente at kulden kom krypende, og på bare få minutter var vi frosne til beinet.

Der og da bestemte jeg meg for at gubben skulle få en termodress til jul, slik at han kunne leke med ungene ute i all slags vær – uten å fryse ihjel. Etter litt leting, fant jeg en perfekt en. Den var blå og fin, og man kunne se at den ville varme som en dag på stranden, og oppfylle absolutt alle krav til komfort og glede.

Og gubben ble kjempeglad! Dressen satt som støpt, og det var jo helt knall og tipp topp det.. Hadde det bare ikke vært for at han tilfeldigvis hadde tenkt den samme tanken selv.. Og fikset samme gave til sin fru – atpåtil i samme butikk.

Så nå…

Kjære Christina, anno år 2000: Unnskyld. Det verste du vet er matchende grilldresser, og dette er nok ikke stort bedre. Jeg beklager. Det var ikke slik det skulle bli.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Fuck it – til sommer’n blir det crocs 😉

* Følg Skrotnisse-kona på Facebook *

10 kommentarer
    1. Hehe… Har du vært på europris nå?
      Har samme dressen selv, bruker den i stallen på kalde dager… 🙂
      Og nå har jo snøen kommet, så da kan jeg også base i snøen med kidsa…
      Morro!!

    2. Mamma kjøpte en tilsvarende dress da søsteren min og jeg var små – og den er fullstendig brukbar idag, 15+ år senere! Glimrende på småbarnstur,eller faktisk utenpå penkjolen på nyttårsaften 😉
      Dere ser fantastiske ut ;-D

    3. Oh nooo … matchende klær er jo fullstendig katastrofe… og termodress et kapittel for seg selv.
      Men, minus og minus skal jo gi pluss, så da får vi lukke øynene og la det stå til .. haha… også DU min bror Brutus?

    4. Hahaha. De er jo knall, de dressene der! Vi har også begge fått oss sånne etter at vi fikk barn. Fashion får komme senere. Jeg tenker sånn på samme tid som vi får sove fulle netter igjen, for eksempel.

    5. Haha, jeg har både blå termodress og lilla Crocs! Elsker begge deler, og crocsene blir flittig brukt, sommer som vinter😜 Innimellom trasker jeg på butikken med crocs, men da har jeg enten en “gi faen i alt-dag” eller kledd meg i svime😜 Men det er gulle-gode sko, anbefaler å gå til innkjøp av disse herlighetene med en gang👍🏼

    6. Hahaha! Dette er helt fantastisk. Kan virkelig aldri se for meg at jeg noen sinne kommer til å ikle meg en slik selv, men den dagen kommer nok for meg slik den gjorde for deg. Det er godt du kanskje ikke er like opptatt av å se kul ut nå for tiden, ettersom utseende nok nå er byttet ut med praktisk og behagelig 😉

    7. Hei! Jeg lurte på om du vet hvor den frosken som lager bobler i badekaret (som du la ut på snap) er kjøpt?:)

    8. *haha* Som gamle hestefolk har vi 3-4 termodresser hver hengende! Det eneste som funker når man ligger i snøscooterkjelken også – et suverent plagg, om enn noe anti-sexy… ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg