Hva med is til middag?

Før hver ferie tenker jeg det samme: Jepp, nå skal vi kose oss, men det er viktig at det ikke tar helt av. Eksotisk iskrem og spennende godteri er magisk for små tasser, men det er tross alt viktig å få i seg næring også – selv om man er på ferie. Det sier seg selv at når små mager er fylt med dessert, så er det lite plass igjen til ordentlig mat.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bare lov på lørra’n!

 

Men selvfølgelig er det jo helt umulig å være så streng når man endelig er på plass i ferieparadis. Iskalde fristelser finnes på hvert gatehjørne, og plutselig har en helado gått fra å være bare is – til å bli en daglig belønning hvis man er flink og spiser opp lunsjen sin..

Det toppet seg i går da vi var ute for å spise middag, og den trivelige kelneren stod ved bordet vårt for å ta bestillingen. Jeg spurte lillesnupp om hun ville ha spaghetti akkurat som broren sin, men hun protesterte høylydt.

– “Hva med hamburger da?“, prøvde jeg. “Eller kanskje bare en toast?” Men den lille jenta ristet iherdig på hodet, før hun sprellet seg ned av fanget mitt. Deretter strenet hun ut av lokalet, og rett bort til et lite bygg på utsiden av retauranten:

 

 

/ Det er kanskje godt denne ferien snart er ved veis ende 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

7 kommentarer
    1. Se på totelittene! Så nusselig at hjelpes, si! Gleder meg stort til lillemora mi blir gira på is. Da er det liksom lov for mora også 😛
      Kos dere! I Norge er det ISkaldt 😉

    2. 25 grader og sol fra skyfri himmel er jo ikke iskaldt 😛
      Men det er jo i trøndelag da :)(men fremdeles en del av Norge hehe)

    3. Å hælledussen da! Jeg ler meg i hjel! Skjønner a godt, jeg! Hun har fått smaken på det søte liv 😉

    4. *hehe* Hun er jo aldeles skjønn da! Nå var mine adskillig eldre første gangen vi var i syden (11 og 13) og vi har alltid holdt litt strengt regime på det der, nettopp fordi de også må få i seg ordentlig mat. Så en is på formiddagen og en etter middagen har i grunnen vært normen hos oss. :o) Det tok derimot litt tid før da-13-åringen forsto at det var en grunn til at jeg insisterte på at han måtte få i seg salt… To ganger kapitulerte han på hotellrommet, slapp som en gammel sokk og med hodepine – men ble ganske lykkelig da mor kom med potetgull. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg