Telefonsamtalen

I dag fikk jeg en telefon som satte helgen vår på hodet..

Peter hadde akkurat gått for å legge lillesnuppa, og storebror og jeg var travelt opptatt med å sortere lego da telefonen min plutselig ringte. Det var Mamma, og jeg innså plutselig at jeg ikke hadde snakket med henne på to-tre dager. Vi har en tendens til å skravle ganske lenge når vi først har hverandre på tråden, derfor sender vi heller meldinger på Whatsapp.. 😉

Men nå hadde hun altså ringt. Først snakket vi litt om løst og fast som vi alltid gjør. Hvordan går det der, hvordan går det her, skinner sola på hytta, har dere klippet plenen, hva skal dere ha til middag, hva spiste dere i går.

 

 

Etter en stund fant jeg ut at jeg fikk pense samtalen over på førstkommende mandag. Da har nemlig både Peter og jeg flere viktige avtaler i Oslo, og vi måtte organisere fælt for å få lagt alt til samme dag. Da kabalen endelig gikk opp, var vi raskt ute med å booke foreldrene mine som barnevakt. Men det er flere uker siden, og jeg har helt glemt å minne Mamma på det..

– “Men du, angående mandag..“, begynte jeg, “Ja, du husker at det er da dere skal passe ungene, vel?

Så ble det stille i den andre enden.

 

 

– “Hallo..?“, sa jeg nervøst.

– “Ja, unnskyld“, hørte jeg Mammas stemme si, “Jeg måtte bare skru av radioen her.. Sånn! Ja, mandagen ja. Det er egentlig derfor jeg ringer deg..

 


(Og Duanes’en min bare..)

 

– “Nei, altså“, fortsatte Mamma, “Jeg snakket litt med Pappa. Og dere må vel kjøre ganske tidlig på mandag? Jeg lurte egentlig på om ikke du og Peter ville dratt innover på søndag isteden..

 

 

“.. Så kunne dere kjørt ungene hit først, også kunne dere tatt en natt på hotell i Oslo? Kosa dere litt og gått ut og spist søndag kveld og sovet en hel natt og fått dere en god frokost før avtalene mandag morgen? Hva tror du om det?”

 

 

Ja, dere kan jo tenke litt på det da”, fortsatte Mutter’n, “Hør med Peter først, om han syns det er en god idé. Så ringer du meg tilbake etterpå! Okei?

 


(Og gubben min bare..)

 

/ Snakkas, jeg har et hotellrom å booke! 😀

Les også: Historien fra jeg var hos øyelegen for å sjekke ut skjelingen min – Øyelegens dom 😉

9 kommentarer

Siste innlegg