50 spørsmål

1. Hvor gammel er du?
34 år

2. Føler du deg ung eller gammel for alderen?
Ung 😉

3. Hva ville du bli da du var liten?
Frisør

 

 

4. Hvor mange søsken har du?
En lillesøster.

5. Hvem har du vært sammen med minst to timer i dag?
Peter og de to barna (Altså de tre barna, hahaha)

6. Hvor høy er du?
159,5 cm

7. Hvem ringte du sist?
Pappa, ringer alltid ham når jeg lurer på et eller annet 🙂

8. Hvem ringte deg sist?
Mormor 🙂

9. Hva slags ringelyd har du på telefonen?
Haha, den heter “Levan Polka”, fant den på Zedge.

10. Hva stod det i den siste sms’en du mottok?
Den var fra tante: “Åh hjelp.. Hun er tøff <3 God søndag!” (Hun får nemlig noia av at datteren min elsker å klatre, så jeg pleier å knipse et bilde in action og sende henne i blant, bare for å være hyggelig, hihi)

11. Hva liker du best – å ringe eller sende sms?
Det er uten tvil lettest å få tak i meg via sms.. Hvis jeg skal snakke i telefonen skal det helst være stille rundt meg, og det er det stort sett aldri 🙂

 

 

12. Hva er ditt favorittsted?
Hjemme! Jeg stortrives i huset sammen med den lille familien min.

13. Hvilket sted liker du minst?
Å være på hytta om vinteren.. Når man er vant til å være der om sommeren, blir jeg ekstra var på hvor kaldt og guffent det er på vinterstid!

14. Når så du moren din sist?
På fredag, hun og pappa passet barna mens Peter og jeg var i et møte.

15. Hva drikker du helst til frokost?
Før frokost drikker jeg et stort glass vann, så drikker jeg en stor kopp kaffe sammen med frokosten.

16. Eier du dyrbare smykker?
Nei.. Bare forlovelsesringen.

17. Når snakket du sist med en fremmed?
Et par uker siden, en tvillingmamma stoppet meg på butikken og sa at hun elsket bloggen min. Sjukt trivelig 🙂

18. Hva hører du på akkurat nå?
Bikkja som snorker <3

19. Hva har du alltid i vesken?
Hva har jeg ikke i veska..? Lommebok, lypsyl og skrivebok er alltid med.

20. Er foreldrene dine gift eller skilt?
De er gift, still going strong etter å ha vært kjærester siden mamma var 14 og pappa 18! Hvor kult er ikke det 🙂

 

 

21. Når står du opp i hverdagen?
Når lillesnuppa våkner.. Det varierer mellom 05.15 og 07.00. Med andre ord litt lotto-stemning hver eneste morgen, haha..

22. Når står du opp i helgene?
Se svaret rett over..

23. Sover du på en spesiell side?
Før i tida sov jeg bestandig på venstre side, men under begge svangerskapene slet jeg veldig med vena-cava-syndrom, og kunne virkelig ikke ligge på ryggen. Mulig det må ha satt noen spor, for nå sovner jeg kun hvis jeg ligger på ryggen.

24. Hva kan holde deg våken om natta?
Ungene, og Peter som går i søvne. Men sånn inni hodet, er det bekymringer dersom barna eller hunden er syke. Det kan ta knekken på en hvilken som helst natt med søvn..

25. Hva var det siste du spiste?
Kjøttdeig og spaghetti og salat med fetaost.

26. Hva var det siste du drakk?
Et stort glass vann.

27. Har du noen gang vært forelsket?
Ja, mange ganger! Men forhåpentligvis har jeg funnet den siste i rekken nå, da 😉

28. Hvor mange steder har du bodd?
4 steder i Larvik, 4 steder i Oslo.

29. Hva har du nærmest deg nå som er rødt?
En liten rød leketelefon, brukt til å ringe “Mommo” og “Besse” og “Tate” og “Okkle” <3

 

 

30. Fortell noe du aldri har fortalt kjæresten din?
Hmm.. For mange år siden jobbet jeg sammen med en gutt som bestandig hadde veldig hastverk med å komme seg hjem fra jobb. Etter noen uker fortalte han meg at han hadde ti minutter å komme seg hjem på, for han satt på åpen soning.. Da han hadde bursdag viste det seg at han skulle feire den mutters alene, så jeg dro på overaskelsesbesøk med sushi og gave. Det må ha vært en av de koseligste bursdagene jeg har vært i! Det var litt spesielt å måtte fylle ut besøksskjema og bli sjekket opp mot politiets strafferegister da jeg kom, men vi lo resten av kvelden fordi det viste seg at jubilanten for lenge siden hadde bestemt seg for aldri å spise sushi – og dessuten hadde han aldri lest en hel bok før. Gjett hva jeg hadde kjøpt i gave.. Haha!

31. Hva har du hatt av kjæledyr?
Hamsteren Trine, katten Pjusken og hunden Teo <3

32. Når er Norge på sitt beste?
I mai!

33. Hva er drømmejobben din?
Jeg drømmejobber hver dag! 🙂

34. Når var du i kirken sist?
På bursdagen min. Farmors begravelse 🙁

35. Hvor drar du når du er trist?
Stort sett blir jeg hjemme når jeg trist, for der er som oftest Peter med en god klem.

36. Favorittfarge?
Oi. Den har alltid vært grønn, men akkurat nå planlegger jeg å male en del vegger (sorry Peter) her hjemme, og sikler på både blått og rosa.. Elsker farger!

37. Hva var det siste du kjøpte?
Haha, det var denne “lille” planten. Jeg skulle bare ha noe grønt, men endte opp med å kjøpe den største planta jeg fant – 30 cm høyere enn meg selv. Dama i kassa lo godt da jeg kom valsende, det må ha vært litt av et syn.

 

 

38. Hvilken bok leste du sist?
Det må ha vært Stoner av John Williams. Leste den mens jeg ammet lillesnuppa høsten 2014..

39. Kan du bytte olje på bilen?
Nei. Men jeg kan sjekke olja, altså..

40. Har du noen gang vært i kontakt med politiet?
Nei. Ikke annet enn da jeg skulle i bursdagen til han jeg skrev om over, haha 🙂

41. Hva ønsker du deg mest akkurat nå?
En tryllemaskin som kunne tryllet bort november, januar, februar, mars og april. Jeg gleder meg til jul, men orker ikke tanken på de lange månedene med snø og frysepinne-tid som ligger foran oss! Brrrr!

42. Har du tatoveringer?
Nei, men det har vært nære på et par ganger. Veldig glad jeg droppet det, for motivene var nok ikke spesielt gjennomtenkt..

43. Hvilken øyenfarge har du?
Grønn

44. Hvem er din favoritt på snap?
Egentlig varierer det fra uke til uke, men Makeupmalin har tronet øverst de siste månedene. Da hun snappet om at det hadde blitt slutt mellom henne og “Verdens beste Erlend” satt jeg og gråt som et lite barn. Herregud som jeg digger den dama.

45. Hva gruer du deg til?
Den dagen barna flytter ut..

46. Hva gleder du deg til?
Å gifte meg med Peter 🙂

47. Hva var det siste du skriblet ned på et papir?
“Kjøpe hundemat”

48. Hva var det siste du grublet på?
Hmm, ikke akkurat noe alvorlig, men jeg skal (endelig) til frisøren til uka, og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal forbli blond eller farge det mørkt igjen? Hjøøølp!

 

 

49. Hva er det siste du skal huske å gjøre i kveld før du legger deg?
Bortsett fra å pusse tenner, så skal jeg blande ferdig ingrediensene til det supersaftige speltbrødet som jeg tenkte å steke i morgen! Nam nam! (Hvis du ikke har testet det ut, så finner du oppskriften her)

50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med dette innlegget?
Da skal jeg fortsette å rydde i boden! Hurra 🙂

 

/ God søndagskveld fra det innerste roterommet hos familien Klonk 🙂

* Følg Spørsmålsdronninga på Facebook *

32 kommentarer
    1. Min stemme går til mørkt hår:) Også håper jeg du fikk mange karmapoeng for den bursdagsgreia – så utrolig snilt!

    2. Digger makeupmalin sjæl ass. Møtt hu to ganger nå og hu er bare rå tvers igjennom! 😊
      Bra svar på spørsmålene, litt spesielt det med bursdagen, haha!
      Stå på, digger bloggen og snappene dine 😊

    3. Synes du skal gå mellomveien med håret — kanskje din naturlige farge med litt lyse striper? Ikke gå mørker enn din naturlige hårfarge! Spent å se 🙂

    4. Tusen takk for fin oppskrift! Jeg er en sånn mamma som ikke kan bake, men har fått en kjøkkenmaskin. Av svigermor. Kan lese litt mellom linjene der:-P Så nå prøver jeg og feiler masse. Jeg tror ovnen min er på svigermors lag. Jeg velger i alle fall å falle til ro med inntil jeg er bedre baker. Haha!
      Forøvrig så du skikkelig fresk ut med brunt hår.
      Ha en fin uke! 🙂
      Hilsen Christina, aka. Baker-jomfru.

    5. Gå for mørkt hår! Det kledde du virkelig godt, passer fint nå som det er høst. Men selvfølgelig, alt kler den smukke 😊🤗

    6. Er meget sjeldent jeg kommenterer (les: aldri), men nå kunne jeg ikke dy meg. Jeg har fulgt deg helt siden du startet å blogge, og du er en av favorittbloggerne mine.
      Men til poenget mitt; jeg synes det med bursdagsfeiringen er helt fantastisk. Om bare alle kunne gjort noe så lite for å glede andre.
      PS: Jeg synes du burde prøve å bli brunette igjen. Og hva er det verste som kan skje med det? Det vokser jo ut igjen en gang.

    7. Mørkt hår. Jeg tar minicolor med rødligbrunt rett før jul, da blir det litt farge i en heller hvit men mørk tid 🙂

    8. Artige svar 🙂 IKKE BLI MØRKHÅRET! Det er jo et styr å bli lys igjen. Har vært igjennom dem prosessen sikkert 6 ganger, haha!
      ALT ved deg kler det lyse håret. Eventuelt en annen blond nyanse til nød! Hihi

    9. Så fin du var med mørkt hår! Fin med lyst og klart, men synns du kledde mørkt godt 🙂
      Ha en fin kveld. Hilsen fra Andøy 🙂

    10. Wow! Du kler mørkt hår veldig godt! Blir spennende å se resultatet;D Nesten så jeg fikk lyst til å ta meg en tur til frisøren selv (blondine jeg også!) 🙂

    11. Altså, ser at hår er greia, men jeg må kommentere min favoritt fra innlegget. Det er fra kopi av minnebok.
      Liker ikke…Heste bæsj!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg