Bleiekomfort i et flysete

/ Sponset innlegg

Se for deg at du nettopp har deiset ned i flysetet. Det er fullstappet med folk foran, bak og overalt – det er altfor varmt, og det er fortsatt femten minutter til take off.

Til venstre sitter fireåringen, allerede opptatt med nettbrettet. Til høyre sitter gubben og trommer med fingrene, mens svetteperlene danser på pannen hans. På fanget har du toåringen som sliter med å sitte stille. Så mumler hun plutselig: – “Mamma? Tisse..

Akkurat da skal jeg love deg at du er godt fornøyd med at den lille spirrevippen ikke har sluttet helt med bleie enda 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mammas lille bleierumpe, snart klar for flyturen hjem 🙂

 

For bleieavvenning er vel og bra det altså, bare ikke akkurat når man sitter på et fly. Eller på en buss. Eller i en bil. For ikke å snakke om når man er ute og må bruke offentlige toaletter! Da kan den bleia rett og slett være en skikkelig livredder.

Da jeg satt i det flysetet og prøvde å minne den lille frøkna på at hun hadde på seg bleie, innså jeg at vårt liv som bleieskiftarbeidere er i ferd med å bevege seg over i siste fase. Og det er spennende, uvant, trist, deilig, stort og spesielt på samme tid.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Begynner å bli en stund siden stellebord og distraheringer 😉

 

De fleste dagene er buksebleia fortsatt kjekk å ha, men oftere og oftere er den like tørr når kvelden kommer. Og da er det fint å vite at den i alle fall er myk, behagelig mot huden og god å ha på 🙂 For Libero Touch sitter som et skudd og tar bleiekomfort til et nytt nivå.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Libero søker fortsatt bleietestere!

Libero vet at med barn i farta kan hva som helst skje, og at den viktigste testen er hverdagen. Derfor ønsker de nå å gjennomføre Nordens største bleietest på familiers virkelighet.

Og her kommer din hjelp inn! Kjøp en pakke Libero Touch, og test hvordan bleien funker i hverdagen. Har du den i hus fra før, er det bare å svinge seg rundt, klikke seg inn på Libero sine nettsider og svare på de enkle spørsmålene med en gang. Da er du dessuten med i trekningen om 3 måneders forbruk av Libero Touch i valgfri størrelse! En heldig vinner trekkes hver uke i hele kampanjeperioden.

 


Rett fra pakka, og veldig myk å ha på hodet også 😉

 

Og hvordan det gikk på flyet..? Det ble et par dobesøk. Gubben fikset det, for han satt ytterst 😉

Prøv Libero Touch og svar på noen enkle spørsmål her!

 

/ Lykke til!

 * Følg Libero på Facebook *

8 kommentarer
    1. Så flink hun er 😀
      Kjenner jeg blir litt misunnelig, for min gutt på 3 år har ikke fått så mye som en dråpe i do 😲 Han prøver titt og ofte, men får det ikke til!
      Kan jeg spørre hvordan dere gikk frem ved bleieslutt? Jeg gir snart opp 😬

    2. Ha ha husker jeg fortalte sønnen min at kapteinen hadde en regel om at alle små barn måtte ha på bleie på fly…med en 8 timers flytur midt i bleieavvenniga var ikke det smarteste, men kapteinens regel reddet oss… selv om det alikevel sikkert ble nesten 100 turer på do…😂

    3. Ååå, her har jeg faktisk et kjempegodt tips å komme med: Ikke stress! For det første er det ikke noe unormalt i at gutten din på 3 ikke vil bruke doen enda, vår erfaring er i alle fall at det skjer når det skjer. Jenta vår skal gjøre det samme som storebroren sin, derfor har det gått betraktelig fortere med henne enn med broren.. 🙂
      Jeg vet mange liker å bruke klistremerke-system, med belønning etter et visst antall klistremerker. Du har kanskje prøvd det allerede? Uansett tror jeg det verste du kan gjøre er å presse ham, på et eller annet tidspunkt kommer han til å få det til 🙂
      Jeg pleier alltid å ringe moren min hver gang jeg lurer på om et eller annet ved ungene mine er normalt, og da får jeg bestandig det samme svaret: “Det har nok ordnet seg innen de står til konfirmasjon” Det pleier å funke som en slags trøst hos meg, hvertfall 😉
      Lykke til! <3

    4. Vår lille sa ‘nå e eg ferdige me bleia’ et par uker før vi skulle fly til Thailand! Han var så bestemt på dette så vi kunne ikke be han vente til sommerferien var over 😂 Det ble mange lange timer med ‘do-mas’ fra oss foreldre, men flyturen, og resten av ferien, gikk strålende. Ingen uhell – så gutten var tydeligvis klar for dette. (men jeg må innrømme at jeg så litt svart på hele turen da minien ga klar beskjed om at bleia var historie!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg