Utslitt husmor i sofaen

I går kveld var jeg litt av et syn.. Jeg lå som et slakt i sofaen mens jeg sippet til et glass med appelsinsaft, og ventet på at ibuxen skulle virke. Å bruke hele fredagen i vaskebøtta var pokker’n meg mer slitsomt enn jeg hadde trodd!

Dagen begynte faktisk litt tungt også. For selv om jeg var forberedt mentalt, hadde jeg forventet at jeg skulle våkne med en rakett i rumpa, klar til dyst. Det gjorde jeg ikke.

Dessuten oppdaget jeg at jeg hadde en skikkelig ryddejobb foran meg, ettersom jeg hadde planer om å gå rimelig grundig til verks når jeg først var i gang. Men da jeg guffet opp musikken, og oppdaget at det nesten ikke hjalp i det hele tatt, var det like før jeg ga opp.

 

 

Men så kom jeg på et tips jeg hadde fått i kommentarfeltet, om å bruke en kleskurv/balje til å putte alt rotet oppi. Så slipper man å løpe opp og ned og frem og tilbake mens man rydder, man tar bare med kurven og plasserer ting der det hører hjemme isteden. Dette viste seg å være et genialt tips! Så tusen takk til deg “K”, som la igjen et pip i kommentarfeltet 😉

Underveis i ryddingen fikk jeg også bekreftet at det ikke bare er barna som roter.. Hva skjer med at gubben bestandig henger håndklærne sine til tørk i stua eller over en kjøkkenstol..? Ganske pent, da:

 

 

Det kjipe for gubben er jo at han på sett og vis var tilgjengelig for kjeft siden han satt på kontoret og jobbet mens jeg gjorde rent. Og jeg må bare innrømme at jeg klikka litt på’n da jeg skulle begynne å rydde i gangen. For TI par sko, som alle må stå fremme, foran skohylla?! Og det var han som kjøpte den skohylla! Mannfolk..

Etter å ha fått ut litt frustrasjon, kunne jeg jobbe videre. Jeg bestemte meg for å dele opp stua i to soner, støvsuge teppet borte ved vinduet først, sånn at jeg kunne plassere leker og andre ting oppå teppet mens jeg konsentrerte meg om gulvet i resten av stua. Da fikk jeg samtidig sortert skikkelig, og fjernet ting som ikke trengte å ligge framme.

 

 

Også var det han lille her, da – som bestandig tror vi skal ut og reise når jeg begynner å flytte rundt på ting. Da blir han litt nervøs, og tasser etter meg hele tida! Sett noe søtere, eller 🙂

 

 

Da jeg oppdaget at det bare var én time igjen til henting i barnehagen, fikk jeg jaggu raketten i rumpa som jeg etterlyste om morgenen! Gangen og kjøkkenet gikk unna på 1-2-3, og oppe hadde gubben brettet opp ermene for å hjelpe til med å vaske badet. Så da klokka begynte å nærme seg helg, var det jaggu strøkent! Herreminhatt for en følelse 🙂

 

 

En snikende hodepine begynte riktignok å ta tak, og da ungene var i seng for kvelden hadde jeg vaske-skallebank av en annen verden. Aktivitetsarmbåndet på armen viste at jeg hadde forbrent noen kalorier også, hvilket den utslitte skrotten min kunne bekrefte 😉

Så da jeg lå i sofaen og ventet på at gubben fikk blogget ferdig for kvelden, følte jeg meg som den oppvridde moppen som hang til tørk på vaskerommet.. Med en (vaske)kvise på haka i anmarsj.

 

 

Neste gang skal jeg legge vaskedagen på en torsdag, sånn at jeg bare kan konsentrere meg om å ta helg når fredagen kommer 😉

 

/ God lørdag folkens!

Les også: En husmor-vits

12 kommentarer
    1. Egentlig liker jeg bloggen din, men den har begynt å irritere meg. Jeg leser mange blogger, og de fleste leser jeg på lik linje som en nettavis. En del av den daglige rutinen liksom. Men bloggen din har gått fra å være noe jeg liker godt å lese, til å bli noe jeg venter på og gleder meg til-hver dag. Den har rett og slett redusert meg fra en oppegående og kul 35-åring til fangirl. Og det er mildt irriterende. Hilsen fangirl35

    2. Hva er det med menn og klær/sko? Har de hylleskrekk alle sammen, eller? Min mann bruker stua til klesstativ. Er det en tom flate, så legger han klærne sine på den.
      Lurer på om det med å rydde etter seg sitter på det avkappede benet på y-kromosomet? 🙂
      Jada. Deilig med rent hus. Enda deiligere når det er så lenge mellom hver gang! Hilsen hun med 100 prosent jobb og tvillinger på tre…..

    3. Å herregud, nå fikk jeg først hjertet i halsen, din luring!! Haha, tusen takk for tidenes herligste kommentar – det var litt av en måte å starte mandagen på! Tenk at jeg har fått min egen fangirl – trenger ikke ønske meg noe mer til jul i år, livet mitt er herved komplett 😀

    4. Jeg lærte en ting når barna var små… ukens hovedrengjøring ble gjort på mandager!! I helgen skjedde det at alle var hjemme og et rot uten like. Var så deilig da når mandagen kom å få ryddet/vasket mens barna var i barnhagen eller på skolen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg