Konkurranse i vinduskarmen

For noen uker siden startet Peter og jeg en storstilt konkurranse i vinduskarmen, nemlig førstemann til å gro en avokadoplante!

Peter påstår det er et tegn på at vi har blitt rimelig etablerte og at vi kanskje kunne trengt litt mer spenning i hverdagen, men jeg mener han tar feil.

For dette har jo vist seg å være både spennende og veldig moro! Og det til tross for at det ikke akkurat går strålende for undertegnede..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Har det egentlig skjedd noe her i det hele tatt..?

 

Vi startet friskt med to avokadosteiner hver, og mens Peter valgte to som var nesten identiske, gikk jeg for en litt annen vri. Jeg fant én stor og én liten stein, og hadde såklart klokketro på den lille!

Jeg er jo ikke så stor selv, og tenkte at nå skulle den lille steinen få vise at det ikke bestandig er størrelsen det kommer an på. Og det begynte optimistisk:

 


Kom igjen, du er akkurat stor nok for deg selv!

 

Men etter seks uker tror jeg det er på tide å innse at min ene stein er ute av konkurransen – det ser i alle fall ikke bra ut..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Rimelig råtten, stakkar..

 

Peter derimot, smiler fra øre til øre – for se hvordan hans stein ser ut etter seks uker!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Først sprakk steinen, og en stor hvit rot begynte å vokse seg ut av bunnen. Nå er en liten grønn spire på vei ut på toppen også – så det ser virkelig lyst ut for min fornøyde mann.

Men løpet er definitivt ikke kjørt enda, for steinen hans skal i jord – og deretter skal det stelles, stulles og ikke minst vannes. Jeg har selvfølgelig ikke trua på at gubben klarer å følge opp dette.

Derfor heier jeg stort på min ene gjenværende stein, og satser alt på at vi tar igjen Peter sin på oppløpssiden 😉

 

/ It’s not over yet!

8 kommentarer
    1. Han må ikke la rota bli for lang! Da må han ha en svær potteting å plante i. Ser ikke for lang ut enda, men jeg gjorde feilen selv og valgte et langt glass. Bedre å finne et glass som er litt kortere enn pottetingen og la rota vokse te bunnen og spre seg der 😊 Treet lever forøvrig i beste velgående i en potteting som stikker langt over selve potta 😂

    2. På bilde nr. 2 i innlegget, står steinen med bunnen opp. Den mørke flekken skal i vannet, så da er det ikke rart den er råtten 🙈

    3. Min skynder seg langsomt😬 Har fått noen bittesmå røtter, og sånn har den stått i flere uker nå, men løpet er ikke kjørt enda……😉😉😉

    4. Må le litt, for i sta kastet plutselig Peter seg rundt og byttet glass på steinen sin, gitt! Han hadde lest kommentaren din, haha 😉 Så takk for tips!!

    5. Genialt! Dette har jeg også begynt med nå, og har skikkelig trua på det. Når begynner dere å sette de i potte? Sett litt forskjellig om når det gjelder dette, så kanskje du kan ta Peter der? 😉

    6. Å det e sånn man gjør det ikke rart æ aldri har fådd mine avokadosteina til å vokse, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg