Prosjekt soverom

Jeg skjønner ikke hva som går av oss. Endelig er det sommer, den deilige årstiden vi har lengtet etter hele vinteren, dagene er lyse og lange og nydelige. Og hva gjør familien Klonk? Jo, nå skal vi pusse opp soverommet!

Det hele begynte egentlig rett før helgen, da jeg var på leting etter en ryggsekk. Jeg visste at sekken lå på rommet som skal bli soverommet til Peter og meg, et rom som på mirakuløst vis ble forvandlet til et “roterom” den dagen Peter flyttet kontorpulten sin derfra og over på sitt nye kontor.

For det viste seg jo at det var utrolig praktisk med et eget lagringsrom! Til leker som ikke brukes lenger, barnevogna som skal selges, sprinkelsenga som ikke lenger er i bruk, klær og vinterdresser som burde vært pakket ned i april, kofferter og bager. De siste ukene har døra inn til roterommet vært lukket, sånn i tilfelle vi skulle få besøk. Huttetu.

Men her en kveld, ramlet jeg altså over to uåpnede malingsspann på dette rommet. Ikke bare hadde jeg helt glemt dem, men jeg innså også at det er over fire måneder siden jeg kjøpte malingen.

For tanken var jo at vi bare skulle få malt dette rommet i en fei da Peter flyttet kontoret sitt, men det har bare… Ikke passet helt å ta fatt på. Før nå 🙂

For nu jävlar! Nå bare blåser vi i at det er sommerferie – det er jo tross alt nå vi kan lufte ut malingslukt skikkelig!

Ermene er brettet opp, rommet er ryddet – eller det vil si: Alle tingene er flyttet fra rommet og ut i tv-stua – veggene er vasket, og den brune figuren som Peter malte 31. mars for å få fortgang i malingen, er bare timer unna å se lyset for siste gang.


 

I morgen spretter lokket!

 

/ Kan ikke bare ligge og dra seg i ferien heller, si

18 kommentarer
    1. Du er så vakker, Christina!
      Du har alltid så herlig og jordnært smil, søt klesstil og virker bare god og avslappet! Jeg DIGGER deg!

    2. Er gøy å pusse opp da 🙂 i alle fall når det er ferdig 😉
      Blir spennende å se hvordan det blir da 🙂
      Så utrolig fin du var med det mørke håret, det kledde du virkelig godt!!! 🙂

    3. Vi pusser også opp i ferien 😊 Og vi er verre enn dere 🙈 Vi kjøpte malingen for halvannet år siden da vi flyttet inn. Nå er gjesterommet malt, soverommet vårt og snart stua 💪 Deilig å få gjort sånne ting når man har fri og mer overskudd enn etter en tøff uke på jobb 😊

    4. Det er jo helt sant, det er moro underveis også når man ser det går framover 🙂
      Jeg liker også den hårfargen veldig godt – skal friske den opp igjen til høsten når sommersola slutter å bleke så fælt 😉

    5. Hoho, da regner jeg med det var flere som måtte røre godt i spannet når lokket spratt 🙂 Jeg kikket nedi i går og fikk panikk fordi fargen så helt rar ut!

    6. Haha – så det er ikke bare vi som lagrer maling i månedsvis før vi maler… 😀 Det samme skjedde her – mange uker siden vi kjøpte maling, og i forrige uke fikk vi ånden over oss og da gikk det fort og stua er som ny å regne 😉

    7. Ingenting er som et nyoppusset soverom:D
      Malingen tørker jo så fort at det der får dere til på en dag! Så kan resten av dagenes nytes i sola!:)

    8. Så moro! Det er utrolig hvor stor forskjell ny farge på veggene kan gjøre! Og det er ikke hvor lang tid det tar før man får ånden over seg, som teller, hehehe 😉

    9. Det er definitivt slutt på den tida der første strøk måtte tørke i 24 timer, hehe 🙂 Her gikk det unna da vi først kom i gang – genialt! 🙂

    10. 1.) hvorfor nevner ingen elefantpenisen? Peter er en kunstner.
      2.) om jeg hadde skrivi en blogg med malingsgreier så hadde fader meg ingen skrvi til meg om hvor vakker og fint håret mitt hadde vært sånn som her – jeg bare veit det; intuitivt så bare vet jeg det.
      3.) Dette er ikke St Paul Blå – dette er noe helt annet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg