Da mammahjertet ble dobbelt så stort

Jeg trodde kanskje det kom til å gå seg til, men det gjør visst ikke det. Jeg kommer bestandig til å bli litt mimrete når barna mine har bursdag – og i dag er det lillesnuppas store dag!


 

Før i tida ble jeg helt matt av alle som snakket om hvor fort tida går når barna er små. At dagene bare flyr avsted, og at plutselig er de store. Jeg skjønte ikke helt greia, men nå sitter jeg her og tenker på at det snart er ett helt år siden vi skiftet den siste bleia. Hjelpes!

Og siden det er bursdag, betyr det at det på denne dag er hele tre år siden jeg hadde lyst til å kaste lystgassen veggimellom, og pælme både jordmødre og den vordende tobarnsfaren ut vinduet på Tønsberg Sykehus. Da jeg ga opp halvveis og sa: “Nei takk, nå tenker jeg vi bare avlyser her, for jeg har nemlig ikke mer krefter igjen”, før jordmor Marja fikk meg til å mobilisere siste rest. Og akkurat da Peter hadde satt seg godt til rette for å spise en daff pastasalat fra kantina, ble den lille frøkna født.

Babyen gråt, Pappaen gråt, jeg gråt – for plutselig var vi blitt en liten familie på fire – pluss en hund. Peter og jeg hadde fått ei lita jenta, og alt hadde gått bra! Og bekymringen min over hvordan i all verden et mammahjerte som allerede hadde vært fullt i 2,5 år skulle få plass til en til, forsvant som dugg for solen.

For det viste seg å være sant som det sies: Mammahjertet blir ikke fullt, det vokser seg bare dobbelt så stort. Og det syns jeg det er fint å mimre litt over i dag ♥

Hurra for den lille godjenta vår som fyller tre år i dag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Stolt mimre-mamma

14 kommentarer
    1. ❤️ Åh, hjerte-smerte!😍 Det er helt merkelig hvor fort tiden går, og hvor store de plutselig blir..!
      Gratulerer med dagen til lillemor!🌸💕

    2. Gratulerer så mye med dagen til den skjønne jenta 😍
      Jeg ville bare gi beskjed om at det er veldig vanskelig å lese bloggen din pga. klarna-reklamen. Jeg leser bloggen din via ipad, og får kun lest det nyeste innlegget ditt, så tar klarna-reklamen helt over. Vet ikke om andre har samme problem, men er så kjedelig! :/
      Håper dette blir ordnet, for jeg elsker bloggen din Ha en fortsatt fin kveld 😀

    3. Alle glemmer mor på en sånn dag, så derfor vil eg gratulere DEG me fødedagen! (Og gratulerer me dagen til fersken 😉 )

    4. Tusen takk for at du sa fra! Nå har jeg meldt fra om problemet – håper det blir fikset asap. Gi meg gjerne et pip dersom det ikke bedrer seg i løpet av morgendagen 😉

    5. Gratulerer til mor og datter med føde- og fødselsdagen💕😊
      Godt det ikke bare er jeg som mimrer!
      Reisen med barn i livet er fantastisk, men så river det litt i hjertet av å se hvor store de blir så alt for fort😢

    6. Å herre, er det allerede tre år? Det føles som i forrige uke at jeg begynte å følge Pappahjerte og leste om den lille snuppa som var på vei. Gratulerer så mye! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg