Foreldre to the rescue

Peter er som nevnt i Berlin denne helgen, han reiste torsdag og kommer hjem i kveld. Ikke lange svippen, men akkurat lenge nok til å få en tobarnsmor til å svette litt ekstra mens hun sender absolutt alle aleneforeldre der ute mange gode tanker samtidig som hun bøyer seg i støvet.

For når man er vant til å være to voksne på to barn, blir det plutselig veldig dobbelt opp når den forelderen stikker av! Og da jeg våknet med dundrende hodepine på torsdag, svettet jeg i alle fall ikke noe mindre..

Female hand emerging from crumpled paper pile holding help sign

Jeg som aldri har vondt i hodet, var rimelig sikker på at jeg kom til å bli syk. Så jeg fant ut at jeg fikk sende en melding til Mamma, og spørre om det var sånn at hun og Pappa var hjemme i helgen og kanskje kunne hjelpe meg litt… Jeg måtte bare høre om muligheten for å få sove litt dersom det trengtes.

Det tok ikke mange minuttene før Mamma svarte, og da jeg hadde lest svaret hennes, måtte jeg sette meg ned.

For joda, ikke bare hadde de tenkt til å hjelpe meg, de lurte på om de ikke bare skulle sove over hos oss hele helgen! Så kunne de hjelpe meg med barna og hunden og alt. Hva gir du meg, liksom? Hele helgen – snakk om snille foreldre!

De troppet altså opp med dyner under den ene armen, og Mammas gamle pizza-steker under den andre. Så i går ble det skikkelig lørdagskos foran TV’n, med hjemmelaget pizza ala Mutter’n, akkurat som i gamle dager!

Alle fikk bestemme hva de ville ha på sin egen pizza, til stor glede for to småttiser som fikk sitte på kjøkkenbenken og hjelpe til 🙂


Sikkert laget på slump…
 


Mutterns Pizza Express – still going strong!
 


Mamma
 

Torsdag kveld skrev jeg at det kom til å bli en tung og lang helg uten Peter, men takket være to stykk foreldre som kom meg til unnsetning, er all energien intakt. I tillegg har jeg klart å hvile av meg hodepinen…

Spørs vel om det står like bra til med hodet til han som kommer hjem i kveld, men så lenge én av oss er uthvilte, går det jo bra 😉
 

/ God søndag – hørs i kveld

31 kommentarer
    1. Shit så heldig du er! Skulle gjerne fått lånt de foreldra dine litt, jeg er alene med to kids i nesten seks uker, og hopper i taket om jeg får hjelp et par timer i uka 😁

    2. Ja, helt enig, Shit så heldig du er! Jeg driver og skriver opp for meg selv hva jeg skal huske å si til mine barn hvis de skulle få barn en gang. «Skal jeg bake en kake for deg til den avslutningen i barnehagen?», «skal jeg kjøre barna til trening for deg?», og hvis jeg eller de overnatter: «send barna inn kl 6, så kan du sove litt lengre». Jeg håper virkelig at jeg kan hjelpe til, for det er så etterlengtet Og noen ganger avgjørende med hjelp. Særlig i dag når man skal fungere og yte 100% på 1000 forskjellige måter i samfunnet, selv når man er småbarnsforeldre og underernært på søvn.

    3. Er sikker på at Mamma og Pappa er kjempehappy for å få hjelpe til☺️ Ser spennende ut med den Pizza Expressen altså😉

    4. Det å ha foreldre som stiller opp er virkelig prima 👌🏼 Her kom min mamma til oss 2 uker før fødsel slik at jeg skulle få slappe av og hun kunne ta de to eldste. I tillegg var hun her nå uka etter han hadde kommet til, så det ble litt kjipt når hun skulle dra. Har sluppet unna klesvask og bretting i tre uker nå 😍

    5. Jeg er så enig med Malin, jeg har også begynt å notere meg ting jeg skal spørre om når jeg blir bestemor:) Det er så lite som skal til før det er til stor hjelp. Jeg tror mange besteforeldre har glemt hvordan småbarnstiden var… Jeg er også vant til at vi er to voksne og blir også småstressa av å plutselig være alene med barna noen dager så jeg forstår deg innmari godt. Synes det er topp at du innrømmer det, tror ikke alle tør det faktisk. Man skal liksom utad være supermamma og klare alt perfekt.

    6. Det å notere ned punkter er en veldig fin ting! Jeg håper også jeg blir bestemor en vakker dag 🙂 “Fordelen” med å få barn opp i 30-årene, er jo at man sannsynligvis nærmer seg pensjonsalder når egne barn blir foreldre. Og dermed kan prioritere tiden som man vil 🙂
      Jeg blir fort småstressa, jeg! Er absolutt ingen supermamma, og syns det er en fin ting å bli kjempeglad for å få hjelp 😉

    7. For mange er det ingen selvfølge, og det skal kanskje ikke være en selvfølge heller, at besteforeldre stiller opp, så å bli glad og takknemlig for hjelp man får er virkelig en fin ting! Jeg personlig er ikke spesielt god på å spørre om hjelp, og da blir det jo til at man klarer seg selv, selvom man gjerne skulle hatt litt avlastning. Derfor skriver jeg ned; for at det skal hjelpe meg å huske hvordan det kan være, så kan jeg spørre om de vil ha hjelp, lissom. ❤️

    8. Åååh, så heldig du er! Jeg er alenemor selv, og kunne sååå mange ganger ønske at noen (helst mammaen og pappaen min) kunne komme hit for et par netter <3 Vel, jeg hadde riktignok grått av lykke hele helgen, but still! Haha!

    9. Spiste du pizzabunn med gluten? Og veldig koselig å være med barna litt alene også synes jeg innimellom 🙂 eller at dem sover over hos besteforeldre feks ei natt

    10. Har skjønt at besteforeldre som stiller opp uoppfordret ikke vokser på trær. Heldige oss som har ett sett med besteforeldre som mer enn gjerne låner våre barn på eget initiativ. Henter og leverer dem (12 mil), finner på kjekke ting med dem hver dag (har vært der i opptil 3 uker i strekk…) Tar enten 2 av dem eller alle 4, alt etter hva som passer. Setter stor pris på det, da vi aldri har avlastning i hverdagen ellers.
      Sett nr 2 av besteforeldre bor for langt unna til å bidra så mye, men hjelper gjerne til når de kommer på besøk. De snakket varmt om hvordan deres foreldre hadde tatt ungene på morgenen når de var på besøk… men det må de ha glemt ut, for det har ennå ikke skjedd 😂 Nå er ungene så store at de klarer seg selv en stund på morgenkvisten. Det er deilig det!

    11. Vær evig takknemlig for at du har foreldre som stiller opp. Jeg har nettopp mistet begge mine foreldre og mitt lille nurk må vokse opp uten mormor og morfar. Har en farmor men dessverre ønsker ikke farmoren å ha noe med oss å gjøre,da hun lever ungdommen om igjen. Så gi dine foreldre en god klem:)

    12. Når dere skal laste ned neste store windows oppdatering.
      sørg for at leveringsopptimalisering er på slått. Og at pc`en kan hente fikser fra lokalnettverket og pcer på internet. husk også å slå på denne funksjonen når pc`en er oppdatert.
      Kjør også en diskoppryddning på pc`en og klikk på rydd opp i systemfilene, sørg også for å huke av for at tidligere windows installasjoner skal slettes. da får dere mye plass på disken. spesielt hvis den er full!
      dere finner den muligheten under instillinger windows oppdateringer og avanserte alternativer.
      dersom cpu`en støtter det kan dere også slå på DEP! (datakjøringsforhindring)

    13. Syns du kan svare ordentlig på kommentarene, selv om kommentaren kanskje var teit.. lavmål svar (det om å google nr til barnvernet), som ikke kler deg! Når det er sagt, så godt å få hjelp, og ikke minst koselig! 🙂 Jeg har offshoremann og vet hvor deilig det er med hjelp! Håper ikke du ble/blir syk!

    14. Det er alltid herlig når noen, spesielt foreldrene stiller opp og det er jo ikkje synonymt med at man selv er en dårlig mor 🙂 Den helgen misunnet eg deg, ja bare det samholdet som at man virkelig koser seg sammen med mamma og pappa (Du altså) Skulle ønske me hadde det slik….
      Eg er helt utslitt når mor mi har vært her, snakk om å utsonde negativ energi!
      Misunner også turen til Peter, så gøy å reise med familien sin da! Høres helt herlig ut 🙂
      Kos deg og ha ei flotters uke 🙂
      Vibbedille 🙂

    15. Så heldig du er!! Jeg har hatt begge mine alene siden de ble født, og må klare meg selv hvis jeg blir syk eller noe annet. Har de siste 14 årene aldri hatt en hel dag fri. Skulle gjerne hatt et par timer hvertfall 😉 Men sånn er det. Unner så klart andre all hjelp de kan få, men er vel greit å vite for sin egen del at man mestrer å ta seg av sine egne barn alene en helg innimellom?
      Håper uansett at dere har hatt en fin helg! 🙂

    16. Og hahaha, herligste svaret til tullingen som har problemer med at du har fått litt hjelp fra foreldrene dine i helgen;D

    17. Jeg beklager kommentaren min om spm at du ikke klarte to barn alene, det var ikke rett formulert og jeg ser den kan bli oppfattet lite hyggelig. Det vsr ikke vondt ment mere som at jeg ble overrasket. Men samtidig er det jo deilig med hjelp:(så forstår deg godt. Beklager igjen!

    18. Snille foreldre 💕. Jeg er nybakt alene mamma på 21 år til ei frøken på 8 mnd , sovet 6 timer på 3 dager ….. skulle ønske jeg hadde litt hjelp innimellom 🙂 håper du hadde en fin helg med unger , hund og foreldrene dine <3

    19. Så lett er det altså å misforstå, for jeg oppfattet kommentaren din som noe helt annet enn at du ble overrasket 🙂 Ble bare litt oppgitt over at et innlegget som handlet om at jeg ble veldig takknemlig for hjelp fordi jeg ikke var i form – ble tolket som at jeg ikke kan ha barna mine alene en hel helg. Så beklager tonen i svaret, jeg kunne jo i grunnen bare droppet å svare deg når jeg ble såpass oppgitt. Det skal jeg huske til en annen gang 😉

    20. Uansett så er det veldig unødvendig av meg å komme med en slik kommentar. Det burde jeg holdt meg for god for. Så Skjønner du reagerer med det svaret! Men siden jeg da har kommet med en idiot kommentar synes jeg det er på sin plass å legge igjen en litt hyggeligere en i stedet, da jeg er en fast leser, og ikke pga kommentarfeltet ditt :p- men fordi du skriver så mange morsomme og fine tekster. tekster som jeg kan kjenne meg igjen i som småbarnsmor, kjæreste og dame selv. du har en genuin fin måte å klare å formidle ting på å det er sjelden andre bloggere som klarer å få meg til å le så jeg griner, smile gjennom hele teksten eller faktisk sitere videre deler av innhold videre til venninner eller samboere. Er også veldig befriende å slippe unna presset på at må ta botox, ha dyre merkeklær eller reise på dyre ferier for å ha et perfekt liv. Du viser meg at et perfekt liv kan bestå av et helt “normalt” familie liv med en mann du er glad i og to små skatter og alle lyspunkt som følger med. Så takk til deg for at du deler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg