Hva gjemte seg bak Peters koder?

For en rar jul det har vært. For mens ungene og jeg gjorde unna sykdomsrunda i god tid før jul, gikk maskineriet til Peter ned for telling akkurat tidsnok til at julaften ble totalt spolert av feber og en meget skranten allmenntilstand.

Også for stakkars Peter, da – som elsker julen over alt annet. Jeg har aldri før sett en mann på nesten 100 kilo ligge under dyna og hakke tenner så det hørtes ut som om kjeven hvert øyeblikk kunne hoppe ut av ledd, men det satte i alle fall en demper på julestemningen.

På mirakuløst vis orket han å være med å pakke opp gaver utpå kvelden, og da kom jeg jo også til bunns i det store mysteriet: Hva som gjemte seg bak Peters koder!

For rett før jul fant jeg julegave-handlelista hans, og oppdaget at han hadde vært så smart at han hadde skrevet gaveinnkjøpene mine i koder:


 

Jeg hadde rett og slett ikke peiling på hva kodene stod for, men sånn i ettertid ser jeg jo at jeg burde forstått “JP”. “JP” var nemlig en av de få konkrete tingene jeg ønsket meg i år: Jernpanne!

Disse bokstavene er strøket ut, for etter at Peter hadde kjøpt en JP, fant han tilfeldigvis ut at Mormor hadde kjøpt det samme. Så da ble det dessverre retur av Peters nyinnkjøpte JP, til stor frustrasjon såklart.

“SK-K” var derimot totalt umulig å gjette seg til. Jeg ønsket meg to like kurver til å ha på kontoret, og sist vi var på Skeidar hadde jeg pekt på et par som kunne funke. “SK-K” stod altså for Skeidar-kurver, men denne gaven ble aldri noe av. (Nå vet jeg hva jeg får til bursdagen min, heh)

“GH'” var også like håpløs, for her stod G’en for gavekort. H’en hadde jeg neppe funnet ut av, men dette er også et sånt tilfelle der Peter har snappet opp en kommentar jeg har sagt i forbifarten. Det er nemlig et lokale i Larvik jeg syns ser så trivelig ut, og hver gang jeg går forbi der mumler jeg alltid noe om hvor skikkelig ålreit det hadde vært å unne seg litt luksus for føttene. Akkurat i tide rakk Peter riktignok å finne ut at Mamma og Tante allerede hadde ordnet et gavekort derfra, så det punktet forsvant også fra lista – men jeg gleder meg i alle fall til å bestille time hos “H”. Eller “Hildes Fotklinikk”, da 😉

“GXS” burde jeg skjønt, for i år ønsket jeg meg strikkede gensere, og siden disse har en tendens til å være litt romslige nå til dags, sa jeg til Peter at han fikk sjekke om størrelse XS så stor ut. Og genser hadde han jaggu kjøpt!


Jeg i min nye GXS 🙂
 

Siden JP og GH’ allerede var kjøpt inn, hadde han lagt hodet i bløt og gått til innkjøp av noe annet istedet. Jeg fikk enda en GXS, årets bilde fra “Hegeprosjekt“, en hårkur og en rettebørste! Den siste der aner jeg ikke hvordan han har fått med seg at jeg ønsket meg, så nå har han i alle fall bevist at han er oppmerksom 🙂

Jeg fikk utrolig mye fint til jul i år, og er virkelig glad for hver og en av gavene, men alle var faktisk enige om at Tante Tone stakk av med seieren i år. Gaven jeg fikk fra henne… Smelt. Jeg gleder meg til å vise frem i morgen 😍
 

/ Husk å stemme på dine Vixen-favoritter her! For eksempel “Kihlman” som “Folkets Favoritt”. Valgfritt fornavn 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg