Påskesjarm og hjertesmelt

En ting jeg overhode ikke var forberedt på da jeg fikk barnehagebarn, var den utrolige følelsen av hjertesmelt som oppstår hver gang man får med ting hjem som barna har laget. Og det blir virkelig ikke noe lettere med årene, heller!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

I går var det dags igjen. Peter og barna hentet meg på toget etter barnehagen, og da jeg nærmet meg bilen fikk jeg øye på en stor, gul påskekylling som dinglet med bena i vinduet i baksetet. Og over den tittet to stolte øyne med et smil som nesten gikk helt rundt.

Og bare tanken på at små hender har klippet og limt, fargelagt og malt – nei, jeg blir bare så rørt. For alt jeg vet kan det være de ansatte i barnehagen som har gjort mesteparten av jobben, men det spiller liksom ingen rolle! Barna er superstolte av å vise frem det de har laget, og det er så stas å ta med hjem.

Hvert år blir jeg like imponert over de ansatte og deres plan om å lage forskjellige ting hvert eneste år. Aldri en lik nisse, aldri en lik påskekylling. Hadde det vært meg, ville jeg sikkert tenkt at “Jaja, men disse nissene her ble jo så freshe, de kan vi lage hvert år fra nå..”

Men neida. Forskjellige ting hvert år – og sånt legger man merke til! I år var det altså en gul kylling av papp, med oransje nebb, ikke-akkurat-tettsittende øyne, og to dinglende ben som må være noe av det søteste jeg har sett noen gang. Påskesmelt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
* Sukk *
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

😍

5 kommentarer
    1. Awwh, så herlig! Jeg er helt lik selv, jeg smelter fullstendig hver gang min lille skatt kommer hjem med noe så verdifullt som pynt laget av de skjønneste små hendene i verden <3 Vi er jammen heldige!

    2. Er akkurat slik selv…Tårer i øynene, tar vare på alt ❤️ Nå er det siste året i barnehagen, og det de ansatte sa nå var at det var ekstra gøy med det de hadde laget i år – for i år hadde de gjort alt selv 😃
      Så nå er 2 små vevde løpere blitt fine duker på bordet her, og så står det et fint glass med gul tråd surret rundt og med karse og fargerike fjær i på kjøkkenet😍 Og så henger det en kyllling av surret tråd i vinduet * smelt*
      God påske til deg og dine fine❤️ Kom tilbake på Snap kjære deg, vi er mange som savner deg❤️ (Og vi vil ikke inn på Instastory -blir ikke det samme…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg