Tilbake til 80-tallet

Det er påskeferie i heimen, og i dag får vi finfint besøk av Peters eldstebror med familie. Først var jeg mest stresset fordi det etterlengtede sollyset har avslørt det som må være Norges mest skitne vinduer. Men det er jo så kaldt ute at jeg ikke orker tanken på å pusse dem!

Og når går egentlig grensa for at man som vertinne må påpeke at man dessverre ikke har rukket å ta vinduene før påsken kom? Jeg er vanligvis ikke så nøye på det, men ja – de ser altså ikke ut (Heh..)

Men så kom jeg på at det faktisk er noe som overgår disse vinduene. Og det er dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Dette bildet la Peter ut på bloggen sin for noen dager siden, og jeg er faktisk helt i sjokk over at ingen har kommentert fargekombinasjonen.. Dette er altså “Green Leaf” og “Warm Blush” i det Jotun omtaler som “en overraskende tøff kombinasjon”.

Det kan ikke være bare Peter og meg som syns det ser helt grusomt ut?! Det skal sies at rødfargen ser veldig misvisende ut på bildet, men likevel. “Overraskende tøff kombinasjon”? Stryk “tøff”, så er vi der.

Jeg får vibber til 80-tallet, jeg får lyst til å gråte, jeg får (nesten) lyst til å bruke påsken på å male. Denne fargekombinasjonen må bort!

Så nå føles det som om de skitne vinduene mine kan få skinne litt i fred. De blekner uansett mot det forferdelige fargeskillet som møter gjestene våre i gangen x-)
 

/ Aldri mer male uten å være 100% sikker 😢

24 kommentarer
    1. Det var faktisk det første jeg la merke til da jeg så FB-posten din. Tenkte ufrivillig: Også HUN som bruker å være så stilsikker…. Skal legge til at jeg er spesielt fokusert på farger og kombinasjoner i disse dager, da jeg skal bruke påsken til å male kjøkkenet. Som foreløpig fremstår i burgunder og lys gult. Grusomt…. Nå skal det bli litt gråtoner over det.

    2. Hvis du overveier å male er det bare til å løpe til Maxbo for de har 35% rabatt på Jotun maling nå – dit skal jeg for nå skal gjestetoalett og kjellerstue males 🙂

    3. Verste er at jeg malte testflekker og alt, kan ikke forstå at jeg stolte blindt på Jotun 😉 Rart hvordan man går inn i en farge-boble når man leter etter riktig veggmaling – håper du kommer i mål med gråtonene! Er jo et hav av muligheter i grå-land x-)

    4. Haha..tenkte tanken når jeg først så det bildet. Men siden det var så åpenbart ikke fint, så tenkte jeg at det ikke var nødvendig å kommentere det. Dere måtte jo være klar over det selv!! 😂😂😂🙈

    5. 😂👌🏼 ville malt samme farge hele veien ned 😅 går jo an å ha en ton i ton farge resten av gangen 😊

    6. Jeg tenkte at dette var deres form for humor … for tross alt matcher jo de , ehmm, «styggpene» fuglene på hylla der 😂👍 Så jeg synes det i grunn ser veldig kult ut ! Man må tørre skille seg litt ut (sier jeg som har lysegrå vegger hjemme 🙄)
      Riktig god påske 🐇🐣🐥☀️😎 klem

    7. Haha, det var rett og slett dritstygt og godt dere ser det selv 😝. Jeg liker ikke så godt den warm blush fargen i utgangspunktet utenom på blomsterpotter kanskje. Men har respekt for at folk har ulik fargesmak så klart. Men den kombinasjonen var jævlig 😂😂. Jeg synes jo det er utrolig festlig med stygge ting i hus som fikses og blir bra. Jeg kjøpte maling til stua og til ungenes soverom på Maxbo pga tilbudet 😄. Og maler stua nå i påsken. Endelig skal jeg male de heslige furulistene og vinduene. Ungene skal få hjelpe å male rommet sitt nå til helga. De har kjempelyst til å hjelpe. Spørs hvor vakkert det rommet blir med grønn farge. Men det var det sønnen ønsket 😊.

    8. De samme tankene sitter jeg med, og jeg har faktisk pusset dem – innvendig da, der det ikke var møkkete av vær – men samvittigheten tok helt overhånd i går, da sola avslørte hele siste rest av høst og hele vinteren tok overhånd. Det er tross alt svigermor som kommer…i morgen =`)) he he he. Og ja, enig i at litt maling gjør seg fint der 😉

    9. Njæ.. en pastell blomstret tapetbord på midten der og et «gråtende barn» bilder.. såeeh, er det vel kitsch. Kjør på 🙈

    10. Veggen er ikke min stil, ikke video med AB, heller, men der som er min stil er Muttern fugl i fløte. Så det blir dagens middag her. Det er grisegodt.
      God påske.

    11. Hahaha var faktisk det første jeg så da jeg så bildet. Driver og spekulerer i farge til gangen vår nemlig. “Jøss”, tenkte jeg. “Det var da sprekt! Men tror ikke vi tar de fargene der.”
      😀

    12. Jeg er så enig. Det var rett og slett dritstygt. Men du, det er skikkelig mange fine grønnfarger å velge mellom for tida! Så det har jeg trua på 😉

    13. Hadde dette vært hjemme hos meg hadde rulle og pensel fått svingt seg fort som fy🙈😊 Vår stue så sånn ut med blomstrete bord i midten da jeg var 6 år i 96😂 Men det skal sies at de fleste går på en smell når det kommer til farge på maling flere ganger i livet😂

    14. Haha 😂 Så dette bildet på bloggen til Peter og tenkte «skjønner hva Christina mener» da du bare dager før skrev at du angret på fargevalget i gangen.

    15. Uff og hjelp! Har green leaf og green harmony selv og er veldig glad i dem. Leste en gang at man ikke skulle velge alle fargene fra samme kart, og tror jeg skjønner hva de mener etter å se resultatet hos dere 😉 har flere ganger vurdert kombinasjonen med warm blush selv nemlig, men aldri turt helt! Fjoh.. Hvis du har tenkt til å gi malerkosten en ny runde så kan jeg tipse om at jeg er veldig fornøyd med å ha kombinert disse i stue/kjøkken (åpen løsning): green harmony, green leaf, tidløs, slidre(flaskegrønn) og washed linen – alle i supermatt maling. Og tak og lister er i halvblank egghvit.

    16. Tenkte at det lignet på gangen som vi ENDELIG hadde fått malt over!! Og jeg ble litt i sjokk og tenkte at kanskje vi ikke skulle malt siden det tydeligvis var inn nå😅😂✌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg