Svar på spørsmålsrunde #1

Hei og hå for en skikkelig runde med spørsmål det ble! Nå har jeg grublet og humret og flirt meg gjennom en hel drøss – og her kommer svarene på del 1.

Men først må jeg bare få si at det er et par ting som går igjen fra ganske mange av dere. Og dette er ting jeg føler ikke lar seg forklare i et par setninger, derfor kommer jeg til å sette disse spørsmålene litt på vent. Jeg ønsker heller å skrive egne innlegg om dem isteden, for eksempel historien om hvordan Peter og jeg møttes. (Red anm: nå kan den historien leses her)

 

 <3

 

Ganske naturlig er det også at mange lurer på hva jeg jobber med og hvilken utdannelse jeg har. Sannheten er at livet mitt ble ganske annerledes enn det jeg drømte om da jeg var 18. Jeg har tenkt til å dele hele historien med dere, men det er et vanskelig innlegg for meg å skrive. Så jeg trenger litt tid, men det kommer.. Så fort jeg er klar 🙂

Men det var mange andre spørsmål å bryne seg på, så her er det bare å kjøre i gang!

 

Hvis du kunne vært et hvilket som helst dyr for en dag, hva ville du vært og hvorfor?

Da ville jeg vært en fugl, har alltid drømt om å kunne fly! Også ville jeg bæsjet på hodet til noen som fortjente det. To ganger på samme hode, på samme dag 😉

 

Hvilken filmserie er din favoritt? Eller guilty pleasure.

Peter og jeg har sett hele Breaking Bad sammen, og den var helt magisk.

 

Er det en sang Peter ikke vet at du har et spesielt forhold til? Hvilken?

Haha! Ja faktisk. Det var en periode på videregående hvor vi hadde noen fantastiske hjemme-alene-fester, vi var gamle nok til å drikke (nesten, da) – og da var det bestandig en eller annen som satte på Sibbe med “Eg har mista klinkekulå”. I starten var den helt grusom, men etter en stund ble den et fast innslag og en del av festen.. Huff! Her er den på youtube – enjoy, haha 🙂

 

Hvordan er det å være mor? Altså. Hvordan var følelsen av å bli mor, og kjenne ansvaret av å ha et barn?

Dette kan jeg skrive side opp og ned om, men for å prøve å være kort: helt i starten er alt veldig overveldende. Som mor er man hele tiden innom hele følelsesregisteret rundt det å være forelder. Den konstante bekymringen for at noe kan gå galt, den enorme kjærligheten for to små vesener man har skapt selv, det intense ønsket om å gi dem en god oppvekst med gode verdier, og sist men ikke minst; det å “google noe” endrer seg over natten. Google går fra å være veldig nyttig, til å skremme skiten ut av deg.

 

Har du noe hovedmotiv til bloggen?

Egentlig ikke noe hovedmotiv, annet enn smilefjes, da. Det var derfor jeg gikk for “Konatil”, jeg føler liksom at det favner veldig bredt, og gir meg mange muligheter! Siden samboeren min blogger mest om barn, så kan jeg skrive om alt det andre. Og gjerne om samboeren, da. Ingenting er jo så moro som å utlevere ham 😉

 

Ønsker dere å få flere barn i fremtiden?

Vi veldig fornøyde med to 🙂

 

Hvilke tre ord beskriver deg best?

Uhøytidelig, samvittighetsfull og munnrapp.

 

Hvilken film tror du best beskriver din livssituasjon?

Det aner jeg ikke, men den filmen skulle jeg gjerne sett 🙂

 

Hva er dine topp 3 bøker?

Bortsett fra “Pappahjerte” av Peter Kihlman? I tilfeldig rekkefølge: “Nålen” av Ken Follett, “Boktyven” av Markus Zusak, også klarer jeg ikke bestemme meg for hvilken av Harlan Coben. Men plottene hans er fantastiske.

 

Har dere andre dyr enn hunden som slipper stinkbomber?

Haha, nei. Han er vår eneste firbente godgutt!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA<3

 

Hvordan fortalte du Petter at du var gravid?

Første gangen sa jeg det rett før vi skulle spise middag etter jobb, vi hadde akkurat satt oss foran TV’n. Peter var dritsulten og veldig klar for å glane på TV mens han spiste, og det oppstod total forvirring da jeg fortalte om mine mistanker. Jeg dempet det ned litt med “det er ikke sikkert testen viste riktig, jeg skal kjøpe en ny på apoteket i morgen..” Det hjalp litt. Så jublet vi 🙂
Den andre gangen var jeg helt i sjokk selv, så jeg husker jeg var rimelig bekymret for hvordan Peter skulle ta det. Jeg fortalte det etter at han kom hjem fra håndballtrening en kveld – og han ble bare superglad for at han skulle bli tobarnsfatter’n!

 

Vil du helst være 10 år eldre eller 10 år yngre?

Mener du å spole tiden tilbake for å leve de samme siste ti årene en gang til..? For hvis jeg kunne blitt 23 år over natten uten å endre noenting, så ville jeg helt klart gått for det 🙂

 

Vil dere komme på pannekaker?? Evt verdens beste vårruller..

Sier aldri nei til en sånn invitasjon, og i alle fall ikke en sånn kombinasjon! Er det mulig å få smake på begge deler?!

 

På høy tid og treffes nå! Så skal vi ta en kaffe til uka?

Haha! Ja det er på høy tid, Mie 🙂 Sender deg en melding!

 

Når skal dere gifte dere? Hadde vært sååå kos!

Ja det hadde vært kos, det! Godt spørsmål, vi har planer om å finne en dato snart.. Satser på live-sending på bloggen 😉

 

Når blir Peter mest flau over noe du gjør eller sier og motsatt?

Jeg kommer fra en familie hvor vi snakker om alt, og Peter syns det er veldig flaut til tider. Særlig hvis det blir snakk om drøye ting, for eksempel blir han helt satt ut hvis jeg forteller en grovis foran mamma og pappa. Da ler jeg veldig mye mer fordi han ser så utrolig ukomfortabel ut, hehe 🙂
Peter har en tendens til å snakke veldig høyt, og det syns jeg er flaut, særlig når vi er på steder hvor det er stille. Hvis man er i nærheten av oss når vi handler mat på butikken for eksempel, så vet man nok plutselig litt om både det ene og det andre – for skravla til Peter går i ett bestandig 😉

 

Hvis du kunne gi deg selv for 15år siden et godt råd, hva ville du sagt?

Senk skuldrene og ikke ta alt så seriøst.

 

Hvordan forespeilet du deg det å ha barn, kontra virkeligheten?

Jeg var nok over middels godt forberedt, for jeg elsket å passe barn da jeg var yngre. Så bleieskift og sånne praktiske ting hadde jeg peiling på fra før. Men det jeg nok har blitt mest overrasket over, er hvor sårbar man blir – og hvor høyt det er mulig å elske to småttiser. Og hvordan mammahjertet automatisk vokste seg dobbelt så stort den gangen minstesnuppa kom til verden. Det var jeg nemlig litt bekymret for på forhånd 🙂

 

Hva var bakgrunnen for valget av navnene på barna?

Ingen av dem har noen spesiell bakgrunn faktisk, det bare ble sånn. Sannheten er at Peter og jeg slet veldig med å bli enige, det er jo et helt sinnsykt vanskelig valg å ta! Å bare skulle bestemme hva en liten baby man ikke kjenner skal hete.. Derfor endte det helt tilfeldig med at vi fikk ta den endelige avgjørelsen med ett navn hver. Peter bestemte Gustav, og jeg Nora. Og vi har ikke angret på det 🙂

 

Hvem ligner barna på?

Jeg syns det er vanskelig å se sånn likhet, men får stadig høre at lillesnuppa er lik sin pappa. Størstemann har trekk fra min side av familien, men samtidig ligner de på hverandre. Den ene er lyslugget og den andre er mørkhåret. 

 

Har dere hver deres “hvis jeg møter h*n så er det bare å kjøre på?”

Nei, vi har en topp 3 liste hver, haha! Navnene er i endring hele tida, men jeg tror Nora Mørk står på lista til Peter. Og Jakob Oftebro på min <3

 

Han her henger på kjøleskapet

 

Hva gjør du og Peter for å kose dere etter barna er lagt, hvis dere orker? 😅

Vi bruker 98% av tiden etter at barna er i seng, på å blogge.. Men de gangene det blir tid til overs, synker vi ned i sofakroken og ser på TV! Det gjør vi så sjeldent at det har blitt en luksus. Haha 🙂

 

Kan du legge ut er ordentlig bilde av deg selv? 🙂

Ordentlig bilde som i passfoto liksom? Skal se hva jeg får til 🙂

 

Har dere vært i Helgeroa før?

Såklart! Min første ordentlige kjæreste bodde faktisk i Helgeroa 😉

 

Hva er det mest romantiske noen har gjort for deg?

Jeg husker eksen min tok meg med til Paris en gang. Neida.. Det mest romantiske var selvsagt da Peter fridde 🙂 Jeg blir fortsatt helt varm i hjertet av å tenke på det, det var en fantastisk dag! (Har blogget om det her)

 

Hvis dere ville flytte til en ny by/sted, hvor ville dere ha flyttet da?

Tja, hvis vi hadde funnet drømmehuset over alle drømmehus, så kunne nok flere byer vært aktuelle. Men vi hadde nok enten holdt oss i Vestfold – eller valgt Kolbotn, for å komme nærmere Peters familie.

 

Hvor kunne du tenke deg å ta med Peter på “voksentur” dersom du ikke har noen begrensninger mht kostnader?

Alenetid med Peter hadde i grunnen vært nok, haha! Vi har det så artig sammen uansett hvor vi befinner oss, at sted ikke spiller noen rolle. Trenger ikke reise til Maldivene for min del – men kanskje noe litt mer spennende enn Horten-Moss-ferga.

 

Er det noen “skumle” sykdommer i familiene deres som dere er redd for at barna en dag kanskje arver?

Ikke som vi vet om..

 

Hva ville du bli når du var liten?

Sykepleier!

 

Hvor mange barn ønsket du deg?

To!

 

Har du lyst å gi ut bok?

Helt ærlig? Ikke i det hele tatt.. Korte blogginnlegg er mer min greie 😉

 

Dette var første del, takk for mange artige spørsmål så langt! Flere er på vei 🙂

 

/ Ha en fin kveld!

* Følg Konatil på Facebook *

12 kommentarer
    1. For et helt nydelig frieri! Jeg storkoser meg hver gang jeg stikker innom både din og pappahjertes blogg 😊 Dere skriver så levende begge to. Gleder meg til å lese neste avsnitt! Keep up the good work 👏

    2. Enig med deg om den der “snakke-for-høyt”-greia. Fryktelig irriterende.
      Jeg får stadig beskjed om og dempe meg…

    3. Haha! Vi så, eller hørte er vel mer riktig, Peter på kino i Oslo for et år siden.. Var vel bamsefilmen vi så, stort arrangement.. Skulle ut av salen og da hørte jeg Peter på lang avstand 😂😂

    4. Fantastisk blogg, jeg gleder meg stort til å lese, og jeg syns det er topp at du oppdaterer mer enn før:) det er noe jeg lurer på.. Du skriver at dere bruker 98% av tiden etter barna er lagt på blogg. Hva i all verden bruker dere dagene på da? Har forstått det slik at bloggen er jobben deres, dere passer da vel ikke Nora begge to hver dag?:p

    5. Så gøy å lese svarene dine! Gleder meg til resten kommer 🙂
      Når det gjelder innlegg om utdanning/jobb tror jeg ikke det er noe du trenger å grue deg til, tror mange kommer til å kjenne seg igjen. Er ikke bare bare når man plutselig blir småbarnsmor, og når du ser på de to nydelige barna dine, og mannen din er du vel glad for at ting ble som de ble likevel 🙂

    6. Klinkekulå <3
      Har vokst opp med Sibbe, og klinkekulå er jo naturlig nok en av favorittene. Søsteren min og jeg var ikke så gamle når vi sang bimmelim og bommelom tostemt i baksetet på ferietur! Til mammas fortvilelse og pappas glede 😛

    7. Armbånd med alarm finnes. Jeg har det. Fitbit Charge heter den. Det er aktivitetsarmbånd. Funker veldig bra. Teller skritt og alt som er. Merker hvor lenge du sover. Anbefales. (Finnes også som Charge HR, med pulsmåler) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg