Karamell Heaven

Jeg har ingen intensjoner om å bytte ut innholdet i årets påskeegg altså, men i dag gikk jeg på en aldri så liten snaskesmell..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg vet ikke om det egentlig er litt juks å teste ut sukkerfrie oppskrifter nå som Peter og jeg har godtestopp.. Men i dag klarte jeg rett og slett ikke la være. Det er ene og alene takket være Desiree, den herlige jenta bak bloggen Fitfocuse. Jeg følger henne på Snapchat (Fitfocuse), og hun er altså helt rå på å snappe mens hun kokkelerer på kjøkkenet! Jeg fatter ikke hvordan hun får det til, for når jeg lager mat stopper alt opp bare jeg skal sjekke noe i oppskriften.

Men i dag kastet fireåringen og jeg oss over lavkarbo-oppskriften hennes, med det fristende navnet “Turkake med karamell og salte peanøtter“. Vi hadde det så moro! Jeg elsker å få hjelp av ham, og det er så artig å se alt han fikser selv. Med to barn i hus blir det ekte kvalitetstid når man får en av dem for seg selv 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hakkede mandler og en dæsj mandelmel..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Litt søtning må også til!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
No words necessary 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Også litt 70% på toppen..

 

Da den herlige lukten av karamell nådde resten av huset, var Peter raskt på plass på kjøkkenet og knipset bilder til Snapstoryen sin. Bare få minutter etter tikket det inn en melding fra min lillesøster som tydeligvis hadde sjekket Snap i lunsjen:

 


“Å herregud! Lager dere karamell til storfint besøk??”

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg håper det er igjen noen biter når lillesøster og svoger dukker opp i morgen. Og hadde jeg visst hvor lett det er å koke sin egen karamell-fudge, så hadde jeg gjort det for lenge siden! Det midtpartiet er seriøst det beste jeg har smakt, og det er mulig jeg må gå for kun fudge neste gang, haha 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Oppskriften finner du altså her!

 

Beklager at det er litt stille fra meg på Snap om dagen, det har en grunn – og er forhåpentligvis bare midlertidig. Men mer om den historien i morgen 🙂

 

/ Yummi in my tummy!

* Følg Fudgekona på Facebook *

18 kommentarer

Siste innlegg