Konatil i bryllupsmodus

Det er nesten litt komisk, men nå har endelig Herr og Fru Klonk fått fart på bryllupsplanleggingen igjen! 🙂

For jeg har jo skrevet om det før, at “Konatil” er bittelitt misvisende. Peter og jeg er ikke gift, selv om vi har vært forlovet siden desember 2011 – og selv om den lille søte brudekjolen min har hengt klar i skapet siden våren 2014. Dette skyldes en salig miks av at vi ikke helt vet hvordan vi ønsker å gifte oss, og at vi har bestemt oss for å prioritere den mest hektiske småbarnstida framfor bryllupsorganisering.

 

Beautiful wedding bouquet in hands of the bride

 

Men nå er det altså et taktskifte på gang i heimen. For i helgen hadde vi besøk av min nyforlovede lillesøster og hennes samboer, som er i full gang med å planlegge bryllup neste sommer. Og dette har altså medført at Peter og jeg, forlovet i snart fem år, har bestemt oss for at vi simpelthen blir nødt til å gifte oss før dem!

Det forestående bryllupet til min lillesøster har rett og slett fungert som en katalysator, men også som en oppklarende brikke i forhold til vårt eget bryllup. For nå har jeg landet på at jeg syns lillesøstra kan ta seg av det storslåtte kirkebryllupet 🙂

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg klarer rett og slett ikke se for meg at jeg skal gå oppover kirkegulvet med alles blikk rettet mot meg. Det har aldri vært drømmen min, og jeg kjenner at jeg klarer meg helt fint uten en sånn opplevelse. Og siden Peter er mest opptatt av hva jeg vil, så har vi nå landet på at det blir noe smått. Smått og fint og personlig – og det føles allerede nå helt riktig!

 

naughty princess - english bulldog wearing princess costume
“La meg slippe å gå opp det kirkegulvet, a..”

 

Forresten ble det litt tårevått i helgen også, da overnattingsgjestene lurte på om Peter og jeg kunne tenke oss å holde takk-for-maten-talen sammen. Jeg ble så stolt, for det er jo en ære å bli spurt om noe sånt! Vi begynte å fable med en gang, om vi skulle kjøre en tale der vi sa annethvert ord helt på sparket, eller om vi skulle ta den på spansk-norsk – eller som en god gammeldags adjektivhistorie. Etter et par minutter humret svogeren min:

– “Altså, unnskyld, men… ja, det var egentlig bare tull. Vi lurte faktisk på om dere har lyst til å være forlovere?”

Etter at det første sjokket hadde lagt seg, stod jubelen i taket – og nå føler jeg jo i hvert fall at jeg får i pose og sekk på bryllupsfronten! Jeg blir jo litt mer enn bare en gjest i lillesøster sitt bryllup, og for å være ærlig gleder jeg meg helt vilt til å få oppleve det fra sidelinjen 🙂

 


Vet ikke hvem som gleder seg mest, disse to som skal gifte seg – eller de stolte forloverne 😉

 

Dessuten spurte jeg pappa hva han syns, om det var sånn at han og mamma kom til å føle seg snytt dersom Peter og jeg går for et minibryllup. Men han hadde nettopp undersøkt priser for sin yngste datter og de rundt åtti gjestene, og syns derfor det hørtes helt greit ut med bare ett stort bryllup, haha 😉

Og uansett.. Det viktigste er jo tross alt ikke antall gjester, men at jeg endelig blir Konatil 😉

 

/ Vil du ha denne pappabloggeren, til din ektefelle? 😀

* Følg Konatil på Facebook *

16 kommentarer
    1. Vi slo sammen navnefesten til minstemann med bryllup vi, vi bare unnlot å fortelle noen andre enn forloverene at det var bryllup og ikke bare navnefest 😀 Det ble noen lange ansikter da de skjønte hva som foregikk. Vi er medlem i Humanistforbundet og de kommer og vier der man ønsker … passa perfekt for oss….og du så gøy det var å se ansiktet til muttern da dørene gikk opp og jeg kom inn i brudekjole med “dåpsbarnet” på armen 😀

    2. Hurra, og gratulerer med beslutningen 😉 Og litt egoistisk håper jeg dere gjennomfører det fortere enn svint, da vi også skal gifte oss, innen jeg blir 30 neste sommer, og ønsker det lite og enkelt
      Men der stopper kreativiteten, så du har bare med å blogge om det underveis, så jeg kan stjele litt ideer 😉 Og gratulerer igjen!

    3. Så gøy! Ingenting er som en lillesøster til å få fart på sakene! Har selv en lillesøster som er seks år yngre jeg tar helt skrekken dersom hun gjør noen milepæler før meg! 😂

    4. Hei.
      Så gøy både med giftemål og å være forlovere😊
      Jeg giftet meg i desember for 6 år siden. Vi var hos byfogden og så ut å spise etterpå. Kaffe og kaker hadde vi hjemme hos oss selv etter middagen. Vi var 16 stk totalt. Syntes det var koselig og enkelt, slik vi ville ha det.
      Gleder meg til å lese om deres planlegging😊

    5. Så stas med bryllup, da.
      Vi hadde borgerlig vielse med de nærmeste til stede, dro hjem for litt kaffe og kake med de som ville, og reiste på restaurant for en bedre middag med forloverne med følge på kvelden.
      En helt perfekt dag i våre øyne.

    6. Spennende med bryllupsplaner da 🙂 Vi hadde vært sammen i 9 år og forlovet i 8 av dem før vi fikk surret oss opp kirkegulvet 🙂
      Da var JEG lei av å vente, så jeg bestilte kirke og lokale. Og sa han måtte fri innen den og den datoen 😛

    7. Herregud, så herlig!:D jeg har fulgt både deg og Peter lenge nå, men har vel bare kommentert hos deg 1 gang i forbindelse med innlegget ditt om leggerutiner. Hehe. Gratulerer med beslutning og at dere har fått det ærefulle oppdraget som forlovere<3 Vil bare tipse dere om, og også drive litt egenreklame for en blogg som ikke er like stor som deres enda, Novia.no er nemlig en blogg/nettmagasin med mye spennende på lager og innlegg som kun handler om bryllup! Vi har skrevet litt om det å være forlover om dere vil ta en titt.
      Lykke til i planleggingen! Jeg håper vi får se litt av veien mot bryllup og den store dagen deres<3 Intimbryllup er jo bare vakkert da!<3

    8. Mamma og pappa hadde vært forlovet i 20 år (sammen i 24), men hadde liksom ikke rotet seg til et giftermål. Derfor lurte jeg de inn i en brudebutikk midt i sommerferien, og året etter stod bryllupet. Så vakkert og minneverdig <3

    9. Åh jag fick tårar i ögonen Christina!!!!
      Grattis till ett bra beslut❤️❤️❤️
      Vilken dröm!!!!
      Grattis till er båda med att funnit den STORA kärleken i livet ❤️❤️❤️

    10. Så hyggelig både å få være forlovere, og at dere har fått planleggingen =) Selv hadde vi et stort bryllup med ca130 gjester. Nå, noen år senere, kunne jeg like gjerne tenke meg å ha et like hagebryllup eller lignende. Det viktigste er at man gjør det som passer for seg selv. Man må absolutt ikke ha et stort bryllup. =) Lykke til med planlegging!

    11. Vi hadde nydeleg vinterbryllaup i iskalde 20 minus. Vi var 12 gjester til middag på ein lokal gourmetrestaurant på fjellet. Eg hadde skikkeleg brudekjole og ein flink fotograf. Dette var heilt perfekt for oss; eksklusivt og intimt på ei gong. Eg hadde gjort det på same måten om eg skulle valt på nytt. LYKKE TIL med planlegginga!

    12. En venninne hadde lite kirkebryllup, så det går an det også. Liten vielse med bare de nærmeste, også var vi 10-12 stk som reiste å spiste etterpå:) fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg