Mormors datatrøbbel

I går kveld følte jeg at jeg måtte tipse Mormor om blogginnlegget jeg hadde skrevet om henne. Så jeg sendte en melding.

 

 

Jeg ringte henne, for å høre hva som var i veien. Og det viste seg at “internetten” var borte. Etter det som må ha vært nærmere tretti minutter med min klønete datasupport, sukket Mormor at dette fikk vi bare blåse i.

“Jammen..”, protesterte jeg, “Kan vi ikke bare prøve én gang til? Hva står det når du trykker på Wifi?”

– “Jenta mi”, lo Mormor, “Vi lar det ligge! Det er sent, vi trenger ikke sitte med dette nå.”

– “Jammen.. Du må inn og lese på bloggen! Jeg har skrevet om deg i dag!”

– “Om meg?!”, kom det overrasket.

– “Ja, jeg har skrevet et innlegg om hvor snill du er som pusset vinduene mine! Kan du ikke bare prøve å trykke på wifi en gang til?”

Men til tross for flere minutter med klønete forklaringer, fant vi ikke ut av det – og sånn hadde det seg altså at innlegget om Mormor gikk selve hovedpersonen hus forbi. Så mens hun satt og strikket i sofaen i går kveld, strømmet det inn med tusenvis av lesere og fine kommentarer som hun gikk glipp av.

Men tidlig i morges tikket det endelig inn en rørt og hyggelig melding. Da hadde Mormor fått lest innlegget, for da var internetten plutselig tilbake 🙂

 

/ Mormor – kanskje best på vinduer 😉

* Følg Datasupport på Facebook *

4 kommentarer
    1. Ikke bestandig like lett med det der internettet til tider. Jeg føler med både deg og henne når det kommer til å hjelpe med å finne ut hvorfor nettet ikke fungerer 🙂
      Men er bra det virket igjen så hun fikk lese det fantastiske du skrev ^^

    2. Ååååh! Det kalte min mormor Internett for også 🙂 hun ga papp en eske karamell en jul så han hadde noe å kose seg med når han satt og slet på internetten :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg