Soverekord og karma

Nå er vi litt av et syn her vi sitter, Peter og jeg i sofaen med hver vår Mac klint oppetter veggen for best mulig dekning fra routeren inne hos naboen, haha 🙂 Ting går litt tregere her nerrafor, men det er jo akkurat sånn det skal være!

I morges sov vi så lenge at jeg måtte klype meg i armen da jeg oppdaget at klokka var 09.20. Det har seriøst aldri skjedd før! Noensinne! Du vet når man får sovefjes etter å ha ligget på puta litt for lenge? Det våknet jeg med i dag. I tillegg var det ene øyet mitt enda mindre enn det andre, noe som blir ekstra ille når jeg har sovet for lite. (Og tydeligvis for mye)

Vi spiste frokost i rolig tempo, før vi ruslet en tur på stranda. Og der ble det skikkelig fart på sakene! Se bare hvor langt jeg har kommet på genseren med raglansfelling jeg skrev om for noen uker siden:

 

 

Jeg følte meg som en egoistisk mamma som satt og strikket på stranda, men de to små var opptatt i strandkanten med å vente på bølgene sammen med Farmor 🙂

 

 

Og barnefar var opptatt med sitt…

 

 

 

 

I dag har jeg også måttet innse at karmaen ikke tar fri selv om man er på ferie. Jeg nevnte jo nudisten som hadde gått feil, i gårsdagens innlegg.. Og i dag hadde vi akkurat spist nydelige hjemmelagde hamburgere på favoritt-strandkafeen vår, da jeg lente meg mett og god tilbake i stolen og kikket ned mot stranda.

Der, midt i glaningen og uten så mye som et hint av diskresjon, sto en kliss naken og godt voksen mann. I bøyd positur, for å plukke opp en stein. Takk. Det ble ikke mye bedre av at kompisene hans sto rett ved siden av, med hendene i siden og utstyret hengende slapt til soling.

Men sånn bortsett fra det har det vært en fin dag!

 

/ Men det blir nok ikke pølser på en stund.. 😉

* Følg Turistkona på Facebook *

9 kommentarer
    1. Ser for meg utsikten din etter middagen😂😂😂 Huff og huff😂😂😂
      Eller har du jo kommet godt igang med strikkeprosjektet ditt, da👏👏

    2. Jeg er ikke prippen altså, men.. Nudister får holde seg på nudist-stranda 😉
      Takk for at du la merke til hvor langt jeg hadde kommet på strikkeprosjektet – det varmet såpass at jeg skal ta en runde (161 masker – men det skal være 160 så jeg har strikket noe feil) før jeg legger meg! Haha 🙂 God natt!

    3. Hahahahahaha…. 2 åringen våknet nettopp fordi jeg lo så høyt her!!!!
      Ang strikkingen din, det er håp! For 1 år siden kunne jeg kun strikke rett.
      Og mamma måtte legge opp masker for meg!!! Og felle av!
      Så lærte jeg perlestrikk…. Fordi jeg ikke forsto oppskriften…
      Nå har 2 åringen både hjemmestrikkede bukser, luer, pannebånd, kjoler, shortser osv…
      Og jeg har nettopp startet et galskapsprosjekt! Hjemmestrikket 90 års gave til en fresende ræser av en strikkekyndig tante.
      Er det lov å håpe hun er blitt svært svaksynt siste året????
      Forresten, feil er ikke feil. Det betyr bare at du har lagt inn en personlig vri. 😉

    4. Åååh, da er håpet tilbake igjen, takk for det! Da blir dette en liten genser med mange personlige vrier, tror jeg.. 😉 Lykke til med 90-års-gaven – hvis du er på snap må du sende meg et bilde når det er ferdig! Umulius82 heter jeg 😉

    5. Så herlig! 😀 Er det nå jeg skal fortelle at normal stå-opp-tid for oss (som har en datter som legger seg 19.00), er mellom 10 og halv elleve, og at vi sliter de tre ukedagene hun går i barnehagen fordi vi da må opp tre minutter over ni..? Ja, jeg innser nå at vi er rimelig bortskjemt, haha!

    6. Vittig… At folk rusler kliss naken på vanlige strender. Jeg kjenner jeg blir litt flau vet ikke hvor jeg skal se..🙈Vi var i Dk en sommer . Ruslet på den milelange stranden på Blåvand. Lite folk, min mann snur seg for vi hørte snakk bak oss. Rett bak han kommer to damer joggende side om side. De var opptatte med å snakke med hverandre. Men omg damene er kliss nakne. Du skulle sett øynene til mannen min. Han fikk sjokk tror jeg. Bråstanset og stod der og så. Jeg bare knakk sammen i latter av øynene hans. Så sier han; alvorlig talt det er det mest ukritiske jeg har sett og dette er direkte frekt. Jeg klarte ikke slutte å le. Han mumlet og syntes dette var heldt blåst. Så sier han , så du brystene til ho ene det var akkurat som kaninører . . Har flirt så mye av dette. Min mann ler nå men han sier det var en ekkel opplevelse. Han er veldig genert da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg