Du grønne, ikke-fullt-så-glitrende

Puuuh! Sånn! Da var det oss igjen 🙂 Det kan sies mye fint om å klatre til toppen av blogglista, og det føles helt supert å ha nådd førsteplassen med et viktig budskap – men spesielt behagelig er det ikke der oppe.. Det er vel kanskje ikke så korrekt å innrømme sånt, men jeg trives mye, mye bedre sånn midt på lista isteden 🙂

Så nå er det tilbake til hverdagen, og i ettermiddag bestemte vi oss rett og slett for å pynte juletreet! Hehe, ingen av oss er vel egentlig i særlig julemodus for tida – ute er det mørkt, trist og grått, men samtidig er Peter og jeg enige om at å pynte juletreet på lillejulaften som vi gjorde før i tida, er altfor, altfor sent!

I år har vi gått til innkjøp av et kunstig juletre, for i fjor fikk jeg helt noia da vi skulle kaste ut grantreet og jeg oppdaget den ene småkryp-kolonien etter den andre.

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet da jeg åpnet esken i dag, men definitivt ikke dette..

 


Okei, så hver eneste kvist skal danderes og sorteres og monteres..?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Det var én..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ehm.. This is gonna take all night.. Få på no’ julemusikk!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ikke en eneste småkrypkoloni i sikte 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kjekt med en liten hjelper som holder styr på fargekodene..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Hva i all verden er det som skjer her..?”

 

Så.. Hva syns du? Det ligner mistenkelig mye på treet pappa og jeg pekte oss ut i skogen til Farfar i 1987, og som mamma fikk latterkrampe av da vi kom hjem..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Resten får vi montere i morgen 😉

Les også: Den ultimate sykdomstesten

23 kommentarer
    1. Seriøst, alle delene må settes sammen?! Haha, har faktisk satt opp et par slike før, og det har jeg aldri opplevd før. De har bare brettet seg ut selv! Sikkert sykt kjipt for dere å høre det etter all jobben med dette treet, hoho! Håper det var verdt det da, og at treet ble grønt og glitrende til slutt!

    2. Huff,hadde sånn et tre engang selv for mange år siden:-O Trøst deg med at du ikke behøver gjenta prosessen neste jul:-) Ta treet rundt halsen og parker det i boden. Min kusine lar tilogmed pynten henge på B-) Over gjennomsnittet lat og veldig støvete julekuler 😉

    3. Et slikt tre kjøpte jeg for tre år siden og det kommer opp hver jul. Skjønner ikke problemet, da det er det enkleste å sette opp. <_< Jeg brukte 15 minutter første gang og nå settes det opp på 5 minutter. Enkelt å henge opp og ta ned juletrepynt og. ^^,

    4. Du så ganske så overgitt ut stakkars,ikke minst den herlige firbeinte %-) Men du og du så koselig blogg altså 😀

    5. ler……høyt 🙂 her er det solid norsk gran som skal inn i stua 🙂 krypene kommer jo inn like vel 🙂 etter jul blir treet snacks/leketøy for hestene som elsker gran.

    6. Det der hadde jeg blitt oppgitt over også😓🌲Også så mange deler da! Vi holder oss til ekte enn så lenge😉🌲Så får vi se etter hvert…😉
      Men vet en ting og det er at om den tid kommer å vi bestemmer oss for et kunstig så kommer jeg til å få valgets kval! For det er jo et hav av utvalg! Kommer til å få skikkelige problemer med å velge🤔

    7. Jeg setter alltid opp juletreet første desember jeg. Men. Å skal der sies at jeg rydder ut julen 1-januar, da er jeg ferdig med jul for å si det sånn. Vi har kunstig tre, med lys. Ganske praktisk så slipper man unna alle flokene i ledningene 😂

    8. Hvis det er pga allergi så skjønner jeg vitsen med kunstig tre, men ikke ellers. Det er jo bare stusselig med plasttre.

    9. Nå spekuleres det i en tråd på dinbaby om du er den bloggere som skriver om alkohol og barn,men som likevel drikker flere glass vin med barna tilstede.

    10. Jeg trodde også det var et sånt som brettet seg ut selv 😉 Men det ble veldig fint til slutt – og når vi først fikk teken på det, var det litt artig også <3

    11. Åh, er så enig med deg! Så fort januar sparker i gang, sparker jeg ut julen 🙂 Mulig jeg lar noen lys henge litt til, men nissene ass.. De får du billig av meg, haha 😉

    12. Akkurat vært og kjøpt meg plasttre idag og så ikke på pakningen hvordan det skal settes opp… Ber om at det ikke er en og en kvist som skal danderes😱😩 Blir forhåpentligvis fint tilslutt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg