Adjøss April!

Skjønner ikke hva som skjer med disse månedsoppsummeringene mine, jeg har i alle fall en tendens til å glemme dem.. Men etter denne fantastiske helgen med en real forsmak på hvilken årstid som ligger og venter – syns jeg det er på sin plass å se tilbake på måneden som har gått. Så here we go, her kommer en liten oppsummering av april 🙂

 

APRIL

Beste kjøp

Her blir jeg jo nødt til å velge det jeg håper er årets viktigste investering i hagen til familien Klonk: Trampolina. Jeg kommer såklart til å gå med kryssede fingre hele sommeren for at vi ikke havner på legevakten med skader – men ungene er i fyr og flamme, og jeg lever en stund på den gleden 🙂

 

Verste bomkjøp

Jeg kjøpte to nye bukser til lillesnuppa da jeg var i byen sist, en i mykt, svart stoff med glidelås på lommene, og en med masse mønster på i sommerlige farger. Det har aldri vært noe problem å kjøpe klær til storebror, for han har aldri vært spesielt opptatt av hva han har på seg. Viser seg, som med det meste annet, at de to barna er klin forskjellige. Buksene skal i alle fall ikke på, så da er det vel mye som tyder på at mammas klessmak allerede er skikkelig teit..

 

Peter-øyeblikk

Etter det som må ha vært seks uker med masing, har Peter endelig vasket bilen innvendig. Ja, jeg vet jeg bare kunne gjort det selv, men det var det jeg gjorde sist – og gangen før der igjen. Den mannen trenger å lære seg at ting må vedlikeholdes, og nå er bilen altså så skinnende ren at jeg vurderer å spise middagen i morgen rett av dashbordet. My man – han kan, bare han blir mast nok på 😉

 

Christina-øyeblikk

Det må være da jeg løy fiskeselgeren som stod på døra, rett opp i ansiktet. Og jeg som aldri juger! (Les mer om det her)

 

Fullførte prosjekt

Når man har vært forlovet siden desember 2011, må det jo kunne kategoriseres som et fullført prosjekt å få gifteringene i hus..? De er riktignok ikke enda, men det er jaggu et gigantisk steg i riktig retning 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Prosjekt som videreføres til neste måned

Jeg kommer meg nok ikke ut av malingsbobla på en stund, og nå har jeg i alle fall bestemt meg for at det er the master bedroom som skal til pers neste gang. Maling er kjøpt inn, så nå gjelder det bare å finne noen dager etter hverandre der det ikke er altfor hektisk.

 

Gladeste øyeblikk

April har vært full av glade øyeblikk, men akkurat nå må jeg nesten velge noe som kom fram på foreldresamtalene i barnehagen. Begge de to ped-lederne kunne nemlig fortelle at begge barna våre er ivrige til å rekke opp hånda i samling! Og til å ha en mor som var så sjenert at hun nesten begynte å grine bare noen spurte om navnet hennes i hele barndommen – er dette nesten litt utrolig. Jeg er ufattelig glad for at ingen av dem ser ut til å ha arvet sin mors sjenerthet!

 

Tristeste øyeblikk

Da barna og jeg hadde sittet klistret foran skjermen i en hel evighet mens vi ventet på at papsen skulle være med på God Morgen Norge, måtte selvfølgelig begge barna tisse bare sekunder før Peter skulle på. Så da Peters stemme ljomet fra TV’en i stua, satt den ene på do, mens den andre vasket hender – og mor stod og trippet i døråpningen. Det ble mildt sagt dårlig stemning – men det gikk delvis over da vi fant ut at vi kunne spole.

 

Bilde som aldri havnet på bloggen

Noe av det verste jeg vet er når Peter skal ta bilder av meg, han er helt elendig på å gi instruksjoner – hvis han i det hele tatt gir noen. Så da jeg skulle ta bilder til et innlegg for et par uker siden, fant jeg ut at jeg fikk teste selvutløseren. Hvor vanskelig kan det være, liksom?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nailed it..

 

Friskus

Jeg har ikke trent på mange år, men da vi var i Sverige i påsken, var vi innom en sportsbutikk der det var masse salg. Jeg endte opp med å kjøpe meg fire treningstopper. Hvis ikke det er friskus, så vet ikke jeg 😉

 

Daffus

Peter skulle ha et samarbeid med Freia denne uka, og fikk i den forbindelse en hel haug med sjokolader i posten. Og, vel. Det gikk jo som det måtte gå, det.

 

 

Yndlingssanger

Denne måneden har det vært mange spretne favoritter – litt vår-optimisme!
Alexandra Joner – Kilimanjaro
Galantis – Rich Boy
Oliver Moldan – High & low

 

Favoritt-blogginnlegg

Det skal vel mye til å overgå historien om jatan-satan, haha.. “Det der er ikke lov å si”

 

/ Takk for nå april – og velkommen mai, håper du blir fin!

5 kommentarer
    1. Appropo prosjekter som flyttes til neste måned…Hvordan går det med strikkegenseren til lillemor forresten? 🙊

    2. Som mor til to jenter, hvorav en sta og viljesterk fireåring, vil jeg anbefale på det sterkeste å la de to buksene ligge i skapet/skuffen hennes. Det kan ta et par uker, det kan ta et par måneder, men plutselig er buksene poppis og skal brukes daglig!
      Til eksempel; jeg kjøpte en kjole til eldste rundt juletider. Den brukte hun for første gang i dag, 5 måneder senere! Helt frivillig, jeg ba ikke om det. Så plutselig har jenta di på seg buksene annenhver dag og hyler av frustrasjon dersom en av dem er på vask når hun har bestemt seg å ha den på 😉

    3. Har du noen gang skrevet om da du fant ut at du var gravid og hva du tenkte (begge gangene)? For som jeg har skjønt det var det ikke planlagt. Det hadde vært moro å lese om i så fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg