Svar på spørsmålsrunden

Jeg må innrømme at oppi alt kaoset som har rullet den siste uka, så hadde jeg helt glemt spørsmålsrunden! Men tusen takk for veldig mange gode og artige spørsmål – og jeg som tenkte dere ikke hadde mer å spørre meg om nå 🙂

Siden noen gikk igjen flere ganger, svarte jeg bare på dem én gang. Here we go!

 

Etter å ha lest det siste innlegget ditt, lurer jeg egentlig på hva hadde du på deg da du malte hjemme sist? Og hva skal du ha på/eller ikke ha på da du skal male neste gang? Haha!

Akkurat nå er jeg så drittlei puppemas at jeg nok kommer til å kle på meg på overkroppen neste gang jeg skal male 😉
 

Hvor ville din drømmeferie funnet sted, og hvorfor?

I hele oppveksten min var vi hver sommer på hytta til Mormor og Este i Telemark. Og det er fortsatt drømmeferien min. Skikkelig hyttetur med utsikt utover elva der ørreten spratt, og Mormor pakket kjølebagen med mat og drikke, også tøffet vi nedover elva i båten med en fiskestang på hver side. Fortsatt litt trist at hytta er solgt 🙁

Ellers har jeg jo nettopp kommet hjem fra en drømmeferie også! I leiligheten til svigers i Spania – og der er det perfekt fordi vi koser oss like mye alle sammen. Og det er veldig viktig når man er på ferie 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Jeg kan ta bilde av dere på den benken, Pappa! Lat som dere sover.”
 

Beskriv det rareste du noen gang har drømt (mens du sover), hvis du husker noe 🙂

Jeg husker nesten aldri hva jeg drømmer! Det er jo litt trist, men samtidig syns jeg jo egentlig at drømmer er litt intetsigende.. De er jo bare tilfeldige drømmer, liksom. Men den jeg husker best, er den jeg har skrevet om her 😉
 

Hva heter din første kjæreste? Haha

Han het Sondre, og jeg tror jeg var fem år gammel 😉
 

Er du snart ferdig med å informere oss hvor dårlig Peter er til å pakke ut?

Problemet er at hver gang jeg legger ut en snap om hans utpakkingsproblem, så eksploderer snapchaten min! Det er så mange fortvila damer der ute som sliter med det samme som meg, at jeg på en måte føler jeg skylder alle dem de snappene der… Men nå skal vi holde oss hjemme i lang tid, så du skal slippe å se flere bager på en stund, jeg lover 😉
 

Jeg lurer på hvor du handler klær, jeg 🙂

Godt spørsmål, for her er det mange svar! For det første arver jeg stadig vekk litt klær fra søsteren min, for hun er mye flinkere til å rydde i skapet enn meg. For det andre er jeg sjeldent ute på handleturer, men skal jeg for eksempel på Kid for å kjøpe en gardin, så hender det jeg slenger innom klesbutikken som ligger ved siden av. Jeg har liksom ingen bestemt klesstil, så jeg er nok en miks av klær fra Dryss (Larvik sentrum) H&M, Lindex, Vero Moda og Cubus 🙂
 

Var det en lettelse å få barn og kunne si at du var hjemme i permisjon, istedenfor å være den som var ufør?

Ufør har jeg aldri vært, men det å få barn er det største som har skjedd meg. Ikke fordi jeg kunne si at jeg var i permisjon, men fordi livet fikk en ny betydning 🙂
 

Er det 100% sikkert at dere ikke skal/vil få flere barn?

Ja, akkurat nå føles det ganske så sikkert 😉
 

Hvor gammel var du da du først drakk deg full?

Da var jeg 16. Håper mine barn venter til de blir 18 🙂
 

Leste et sted at du kanskje skal ta tatovering, dritkult! Hva/ hvor vil du ta? 🙂

Jeg har tatt naboen i hånda på at det blir tatovering, så jeg kan ikke trekke meg fra det! Men jeg kalles jo ikke “Vinglepetra” uten grunn, så motiv og plassering er ikke helt på stell enda.. Havner nok på bloggen den dagen alt er klart 😉
 

Hvis du ikke jobbet som blogger, hva annet kunne du tenke deg å gjøre?

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å sette meg på skolebenken igjen en vakker dag. Og da har jeg veldig lyst til å bli sykepleier. Men så elsker jeg jo å skrive, så det hadde vært moro å jobbe som tekstforfatter eller noe i den gata. Men det rare er at jeg alltid har hatt en følelse av at jeg kommer til å havne i et mannsdominert yrke, så det kan hende det blir noe helt annet. Elektriker liksom. Hadde jo vært praktisk 😉
 

Hva synest du Peter sine tatoveringer?

Sånn bortsett fra at han driver meg til vanvidd ved å bestemme seg for motivet først når han sitter i stolen hos tatovøren, mener du? 😉 Hittil har jeg likt alle tatoveringene hans, og syns det er kult at han gjør sin greie.
 

Hva er det beste/artigste du gjør sammen med barna?

Det er mange ting! Det beste jeg gjør, er de gangene de virkelig koser seg. Og det kan være så mangt. Matlaging på kjøkkenbenken, se på “Min venn Marlon”  mens vi spiser kveldsmat, spontantur på lekeplassen, sånne hverdagslige ting. Jeg elsker hverdager, og det er kanskje en av grunnene til det 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Hvilken andre navn vurderte dere til barna?

Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde vi en liste med guttenavn som så slik ut: Herman, Gustav, Iver, Jeppe. Jentenavn-lista bestod av: Ida, Nora, Frida, India. Valgene vi falt på var helt tilfeldig 🙂
 

Hvordan takler dere trass?

Helt ærlig føler jeg COS-kurset vi tok i regi av Helsestasjonen har gjort oss til bedre trass-mestrere! Der lærte vi forskjellige teknikker som jeg føler har hjulpet oss masse. Men det beste tipset som vi prøver å minne hverandre på hver gang trassen blusser opp, er “It will pass”. Det funker veldig bra (og det stemmer jo!) 😉
 

Hva heter din yndlingsparfyme?

Nectar Love fra DKNY ♥
 

Hvilken hudpleie serie bruker du?

Jeg bytter på litt, men ansiktsrensen til Dr. Schrammek har jeg brukt i flere år, den er helt fantastisk! Akkurat nå bruker jeg en dagkrem i samme serien 🙂 Burde brukt nattkrem også, men det pleier jeg å glemme…
 

Rart spørsmål, men hvordan spiser du seigmenn? Jeg og noen venner har lagt merke til at det finnes ihvertfall tre forskjellige måter. De som putter hele i munnen, de som spiser halve om gangen og de som må spise armer, bein, hodet og kropp hver for seg.

Hahaha! Takk for dagens beste spørsmål 🙂 Har aldri tenkt over dette, men man spiser da ikke hele seigmannen på en gang! Jeg knasker av hodet først, men så er jeg litt usikker på hvordan det går med resten.. Tror ikke jeg tar armer og bein hver for seg – så da tenker jeg at resten av kroppen går i ett jafs. Hvilken kategori mennesker tilhører jeg da..?
 

Digger humoren din. Hvem er din favorittkomiker?

Jøss, tusen takk! Lenge siden jeg har sett komikere i aksjon, men jeg er for eksempel skikkelig fan av den lune humoren til Michael McIntyre. Og sånn på-sparket-humor som Graham Norton serverer gjestene sine i sofaen sin.
 

Hva jobbet du med før bloggen?

Først jobbet jeg på sykehjem, så jobbet jeg på Meny, så ble jeg fulltidsansatt i et firma som jobbet med å bli frisk av sykdom (huff, sorry) 😉
 

Har du noe utdannelse?

Ingenting fullført – og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor. Og det syns jeg er veldig spennende! 🙂
 

Hva gjør du når du har alenekvelder og skal kose deg maksimalt?

Da putter jeg masse smør i gryta, hiver oppi litt popcorn, også slenger jeg meg i sofaen mens jeg ser på et eller annet jeg har tatt opp på dekoderen for flere år siden, men fortsatt ikke fått sett. Også skryter jeg til Peter etterpå, om at jeg har fått slettet et eller annet gammelt program som har ligget og tatt plass i evigheter.
 

Har dere vennepar med barn dere henger sammen med?

Det har vi 🙂
 

Skjorten på bildet er nydelig, hvor er den fra?

Vero Moda – men kjøpt i fjor…
 

Har du og Peter sånn som Marna og Ørjan har, P date?

Takk for at du tok hensyn til at Pappa leser bloggen, haha! Svaret er nei 🙂


 

/ Tusen takk folkens – resten av svarene kommer i morgen

18 kommentarer
    1. Gøy med spørsmålsrunde 🙂 Men tenk deg nøye om hvis du vurderer å bli sykepleier. Det er så stort arbeidspress på de fleste arbeidsplasser for sykepleiere nå om dagen 🙁 Husk også at mange steder er det 3-delt turnus, helgejobbing og jobbing på helligdager. Er sykepleier selv, men er i en omskoleringsprosess fordi jeg synes turnus ble vanskelig å kombinere med barn og familieliv. Skal ikke ta fra deg drømmen dersom det er dette yrket du virkelig brenner for, men lurt å tenke seg godt om når man har familie. Det finnes mange muligheter for å ta videreutdanning som sykepleier, og er du heldig kan du få dagstilling etter visse videreutdanninger. Du får velge det yrket som er rett for deg. Innenfor sykepleien er det uansett mange muligheter for en spennende jobb 🙂

    2. Så kjekt at du ønsker å bli sykepleier Christina! Jeg har jobbet som sykepleier i sykehjem i 7 år,og for meg så var sykepleiefaget det eneste rette 😊. Håper du får oppfylt drømmen og gleder meg til å lese mer om det på bloggen (pluss alt det andre gøyale du skriver/finner på🤣)

    3. Fine svar, men ble sjokka over at du nevnte billigbutikkene. Mye mulig folk handler der, men jeg trodde da ikke man sa det høyt… Hvorfor tenker du ikke mer på kvalitet? At ting koster henger sammen med varighet på plaggene 🙂

    4. Off, det høres jo virkelig ikke bra ut. Kjenner noen sykepleiere, og det varierer litt. Noen elsker jobben sin, mens andre er ikke fullt så happy. Uansett ligger det nok et godt stykke fram i tid for min del, så jeg har heldigvis litt grubletid 😉 Takk for kommentaren din!

    5. Så trivelig! Jeg stortrivdes på sykehjem da jeg jobbet der, og ble så glad i beboerne. Veldig fint å høre at du har funnet yrket ditt! 🙂

    6. Haha! Hvorfor skulle man ikke si sånt høyt? En genser til 1000 kroner holder seg helt sikkert bedre enn en til 299, men da kjøper jeg heller tre stykker til 299 – så blir slitasjen fordelt over tre stykker isteden 😉 Hehehe

    7. I alle dager😂 Mye mulig at folk handler der sier du, trodde ikke man sa det høyt. Skal man være flau over at man ikke handler de dyreste klærne?😕

    8. Anonym 23:53: Er det mulig? 😂 Jeg handler på de samme butikkene og har ingen problemer med å si det! Kvalitet og pris henger ikke alltid sammen – gjør det noen ganger ja, men slett ikke alltid. Og som småbarnsmor er det litt lettere å svelge at borrelåsen på skoene til småen raspet opp stoffet i en av kjolene mine, når jeg vet at den kostet 299 i stedet for 2999 🙂 Hurra for fine og billige klær! 👍🏻

    9. Anonym 23:53: Jøss. Hvis man ikke tør å si høyt at man handler på Vero Moda, da burde man kanskje sette seg ned å tenke litt over hva slags verdier man har.. og da mener jeg ikke verdi i form av dyre ting med fancy navn.
      Jeg har plagg fra billigere forretninger som Vero Moda som har overlevd i flere år, til og med vinterjakka mi som har klart seg siden 2012 (til tross for at jeg bruker den hver dag på vinteren). Sko er det eneste jeg opplever at faktisk går sunn lettere hvis man kjøper det billig. Alt annet klarer seg helt fint, og tro det eller ei, men jeg tør faktisk å fortelle folk hvor det er fra.

    10. Helt enig med deg Silje! Har et par gensere i ullblanding som for ble litt nuppete, ellers syns jeg plaggene holder seg veldig godt. Men hvem vet, kanskje det skyldes at vi er noen resere på å vaske klær etter boka? 😉

    11. Jeg kan fint skryte litt av Cubus, for jeg kjøpte noen enkle singleter der i 2009 ca, og har ganske nylig kastet de, da de var tydelig utbrukte. De ble brukt ofte, og gjennom TO graviditeter, uten at det ødela passformen. Billige klær trenger ikke være dårlige klær! 🙂

    12. Flaut å si at man handler på billigbutikker?? Jeg blir flau over at du klarer å lire av deg en sånn kommentar! FYI: i morgen skal jeg på bryllup i en kjole fra H&M til 399 kr, brukte den til det samme formålet i dommer, og har aldri fått så mye skryt for en kjole før 😉

    13. Jeg handler stortsett på KappAhl og H&M og er ikke redd for å si det høyt 🙂 Akkurat nå irriterer det meg mest at KappAhl ikke fører gravidklær, for da kunne jeg nøyd meg med å dra til Revetal enn å måtte dra til byen. Som småbarnsmor, så er det ikke akkurat de dyreste plaggene jeg er ute etter 🙂 I vinter måtte jeg kaste en genser fra Vero Moda som jeg hadde hatt i over 10 år, da så jeg nesten gjennom den 😛
      Ellers er Frida et veldig fint navn. Det heter datteren min 🙂
      ha en super dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg