Årets fineste julegave!


 

Helt siden det året lillesøster og jeg fikk Tante Tones grusomme solbrille-kolleksjon fra 90-tallet til jul, har vi hvert år hatt en konkurranse om å gi bort den styggeste julegaven.

Til nå har det vært alt fra grusomme lysestaker til heklede dorullholdere – jo mer grusom, jo bedre.

Dette innebærer at jeg hvert eneste år holder pusten når gaven “Til Christina, fra Tante Purre” plukkes frem fra under treet. Man vet aldri hva som venter – og ikke minst hvor langt tante har strukket strikken denne gangen…

I år feiret vi jo sammen med Peters søster og hennes familie, så da Tante-Purre-gaven dukket opp, var jeg veldig i tvil om hvor mye jeg skulle forklare mens jeg pakket opp. Jeg gikk for kortversjonen og mumlet noe om at jeg var spent, fordi vi pleier å finne på noe tull hvert eneste år.

Men da jeg pakket opp årets gave, skjønte jeg absolutt ingenting. Inni papiret gjemte det seg en liten bok med hjemmesydd stoffomslag! Hva i all verden kunne det være?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men da jeg bladde opp på første side, begynte jeg nesten å grine. For det viste seg at årets styggeste gave hadde byttet plass med årets desidert fineste, julen 2017.

På første side i boka, stod det omhyggelig forklart: Da Tante leste innlegget “Lille frøken detektiv” på bloggen min i slutten av august, der jeg skrev at jeg elsker å finne andres sammenkrøllede handlelapper i handlekurven, begynte hun å samle.

I fire måneder har hun samlet på andres handlelapper, som hun så limte inn i en bok. Som til slutt ble til årets fineste julegave. Til meg.

Se på dette, da:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

En fullstappet liten bok – og ikke bare har hun limt inn lappene, hun har også skrevet ned tanker underveis. Jeg smelter!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
… At det var..?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Frukt spørsmålstegn 😂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men som Tante også fant ut etterhvert, er det svært sjeldent man faktisk finner andres handlelapper i butikken. Så for å komme i mål til jul, måtte hun til Onkels store fortvilelse snoke litt ekstra rundt søppelbøttene ved kassene hver eneste gang de handlet, haha..

Hvis ikke dette er tidenes gave laget med omtanke og kjærlighet, så vet ikke jeg. Tante Purre asså ♥
 

/ Lurer på hvordan jeg skal toppe dette til jul i 2018

10 kommentarer
    1. Så fantastisk! 💜 Ser for meg den snokingen ved søppelbøttene – sikkert litt skamfullt i starten, og så blir man vel vant til det. 😅

    2. Jeg tror det var aller verst for Onkel, haha! Han nevnte en episode der Tante hadde oppdaget en krøllete handlelapp på gulvet oppå et feiebrett som stod ved kassene.. Den skulle med 😀

    3. Hahha, noe så bra! 😀👍 Nå fikk jeg nesten lyst å sette opp en boks på den lokale butikken: “For brukte handlelister” 😅

    4. Ooooooooh, så herlig!!! Jeg ser for meg innhentingen av lappene –
      Fantastisk tante du har!
      Godt nyttår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg