Sniktitt på kjøkkenfargen

Snikktitt er vel kanskje ikke riktig ord, for nå nærmer det seg faktisk ferdigmalt! Og hvem skulle trodd at jeg var så crazy banana at jeg gikk for den fargen ingen stemte på? 😉


 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Valget falt på nummer 4 – Soft Teal fra Jotun
 

Stemmemessig ble det relativt likt mellom vinnerne nr 2 og 3, og siden jeg tenkte å styre unna Minty Breeze (nr 2) – malte jeg nr 3 på den korteste veggen. Det var fargen Prismegrønn – den var utrolig fin, men den ble faktisk litt for “kald”. (Innbiller meg at den er smashing i mindre rom!) 

Grunnen til at jeg gikk for nr 4, var rett og slett at jeg forelsket meg helt i fargen da søsteren min malte leiligheten i Oslo før hun og mannen skulle selge. Leiligheten med hvite vegger ble utrolig fresh i ny drakt, og jeg har ikke klart å glemme fargen siden:


 

Men helt ærlig må jeg innrømme at jeg har gått mange runder underveis mens jeg har malt, for rarere farge skal du lete lenge etter. Den ser blå ut mot fargen i stua, og grå-grønn ut mot kjøkkenet. I kveldslys er den helt grønn, mens i dagslys ser den grønn-blå-grå ut.

Men det er kanskje derfor jeg har endt opp med å like den så godt – en farge som skifter uttrykk er jo mye mer spennende enn en som ikke endrer seg i det hele tatt 🙂


Det kjedelige andre-strøket.. 
 


Male-slippersene er på
 


Skifter veldig uttrykk i motlys
 

Kjøkkenet ser egentlig bare rart og nymalt ut nå som det er så tomt, så jeg gleder meg til å få på plass møbler og tepper og ikke minst ting på veggene etterhvert.

I morgen kommer svigers for å hjelpe oss med den lille overraskelsen som ventet da vi fjernet et klesskap på soverommet – takk og lov for handy og snille familiemedlemmer som vet hva de driver med!

Det hadde nok tatt et par år om Peter og jeg skulle fikset det selv. Eller vent, da hadde vi vel bare skjøvet skapet tilbake der det stod 😛
 

/ Mer moro i morgen ☀️

25 kommentarer
    1. Vi har den fargen på to soverom på hytta. Er nok den fargen jeg har blitt mest glad i, sammen med isblå 💕

    2. Så fin farge!!
      Har du noen gode maletips, hvordan går du frem når du skal velge ut maling og hva er det viktig å tenke på før man starter?

    3. Den fargen var dødsfin på kjøkkenet!
      Men si meg en ting, hvordan klarer du å male uten å teipe listene først?!
      (Når jeg maler så teiper jeg, og likevel havner det maling der det ikke skal…)

    4. Malte med soft teal i stua i vår, og kunne ikke vært mer fornøyd! Helt nydelig farge. Er min store favoritt i huset, har faktisk vurdert både loftstue og barnerom i samme,men det blir kanskje kjedelig..?

    5. Det er derfor jeg ikke teiper – for uansett hvor nøye man er med teipingen, så lekker det maling under! Jeg klarer ikke være like forsiktig når jeg har på teip, derfor dropper jeg det og maler veldig forsiktig isteden. Det er ekstremt viktig å ha en god pensel (jeg sverger til skrå-pensel) – da går det veldig fint 🙂

    6. Det er faktisk det morsomste med den fargen, for absolutt alle jeg vet om (og som har kommentert) som har malt med den fargen – er bare så innmari fornøyde! Andre farger er det alltid en og annen som angrer litt i etterkant, men med Soft Teal virker det som det er glede over hele linja 😉 Og det lover jo godt for min del! Gøy å høre at du også er fornøyd, skjønner at du vil kjøre på i resten av huset også. Siden fargen endrer seg såpass, kan det jo hende den vil se litt annerledes ut både i loftstua og på barnerommet? Da blir det jo ikke kjedelig, hehe 😉

    7. Jeg er egentlig dårlig på å velge ut maling, men et par tips har jeg jo! For det første bruker jeg instagram hyppig, når jeg lurer på hvordan en farge ser ut, søker jeg den opp på instagram sånn at jeg får opp alle som har hashtagget akkurat den fargen. På den måten ser jeg hvordan den ser ut i forskjellig lys, og det er faktisk veldig nyttig!
      Når jeg “bestemmer” meg for en farge, kjøper jeg bestandig en prøveboks. (Koster 50 – 60,-) Det blir utrolig annerledes å se den på et strøk på veggen – og jeg har endret mening mange ganger etter å ha malt en prøveflekk. Velg da et sted på en vegg du sannsynligvis skal ha noe stående foran, sånn at det ikke blir avtrykk etter at det er ferdig malt.
      Til selve malingen er det viktig å vaske veggen godt på forhånd dersom du skal male over. Kjøp gode pensler og ruller – det er det verdt! (Er du flink til å vaske dem etterpå, kan de brukes igjen og igjen)
      Bruk teip langs lister o.l dersom du ønsker, og sett i gang! 🙂

    8. Husker du sa at du skulle ikke skulle bli en interiørblogg, og du skulle ikke skulle skrive så mye om farger og maling… synes ikke det står noe annet enn det for tida jeg.
      Begynner å bli ei stund sida du sa det da, så kanskje du har ombestemt deg. 😂

    9. Jeg føyer meg til Soft Teal-fanskaren! Jeg malte rommet til 2-åringen med den fargen, og jeg eeeelsker den! Jeg har aldri(!) vært glad i grønnfarger, men nå vurderer jeg å male yttergangen i samme farge, for den er SÅ fin!

    10. ELSKER soft teal! Vi har den også på kjøkkenet og når man dimmer spottene er det akkurat som om fargen endres! Litt grønn, litt blå, veldig fin! Love it!

    11. Nå måtte jeg faktisk scrolle meg gjennom hele den første sida på bloggen, og jeg er ikke helt enig med deg altså.. Syns ikke 2 av 10 innlegg var så ille 😉 Men om du bare har lest maleinnleggene den siste tida, så forstår jeg deg jo! Men det har altså vært mye annet innimellom 😉

    12. Da jeg leste «malte leiligheten i Oslo» trodde jeg du mente fargen Oslo fra Jotun og jeg skjønte absolutt ingenting 😂 Fargen på bildet var jo IKKE Oslo og hvorfor nevne fargen i det hele tatt når det handlet om Soft Teal 🤔😂
      Nydelig farge!

    13. Hahaha. Du har sikkert rett i det, jeg scroller som regel forbi male/fargeinnleggene for de er sååå kjedelige. Også husker jeg at du sa at det ikke skulle bli en interiørblogg da du drev å mala gammelhuset. For meg som synes det er kjedelig føler jeg ikke det er annet enn maling i bloggen, men det er sikkert bare fordi jeg legger merke til de jeg ikke skal lese. 😅😂

    14. Hei! Litt sen kommentar her 🙈 Må bare høre om både kortveggen og langveggen er i samme farge, altså soft teal? Forsto det som det , men må bare høre for sikkerthetsskyld. Var utrolig fint da det ser ut som to ton i ton farger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg