It’s going down!

For litt over ett år siden skrev jeg innlegget “Ikke prøv dette hjemme” – der vi hadde store problemer med å få den nye sofaen vår opp trappa.

Måten vi til slutt fikk den opp i 2. etasje på, vakte mye latter – og det er kanskje ikke så rart at spørsmålet jeg har fått flest ganger siden det ble kjent at vi skulle flytte, har vært: – “Hva gjør dere med sofaen?!”

Jeg skrev jo den gangen at “Denne sofaen skal aldri noensinne ned igjen” – men lite visste jeg at vi kom til å være på flyttefot et år etter.. Og siden vi er så glad i den sofaen, hadde vi jo ikke noe valg!

Så i dag benyttet vi sjansen når vi igjen fikk besøk av svigers..


“Ehh, hvor ble det av tauene?”
 


“Jeg bare står her og balanserer sofaen jeg, mens noen henter tauene..”
 

For sofaen måtte jo selvsagt ned igjen samme vei som vi fikk den opp. Og vel.. Det er kanskje lettere å sende en sofa ned enn det er å dra den opp, men det er minst like nervepirrende!


Hjølp!
 

Vi fant ut at vi skulle gå for samme løsning som sist, nemlig å bruke stigen som støtte:


 

1. Den tau-løsningen ser ikke spesielt bra ut, men det så bedre ut på baksida (jeg lover)
2. Jeg står ikke alene der oppe, jeg har to stykk svigers bak meg (heldigvis)

Det var overraskende tungt å holde i et tau uten hansker, men sofaen skled sakte nedover – akkurat som vi håpet den skulle. Så måtte Peter løpe ned for å ta imot, mens Svigerfar tok seg tid til å knipse et bilde 😉


“Neida, går bra her – ikke tenk på meg!”
 

Og voilà! Ett år etter at den ble heist opp, ble den firet ned – og jeg priser meg lykkelig over at det gikk bra, denne gangen også 🙂


 

Men kanskje ikke så overraskende blir jeg nødt til å gjøre som sist, og komme med den samme oppfordringen.. Ikke prøv dette hjemme 😉
 

/ God helg! 

9 kommentarer
    1. Det lurte eg på og Nina, og er nesten litt skuffa over svaret… Denne serien ler eg godt av og hadde gleda meg litt til oppfølgeren 😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg