6 fun facts om Christina

Akkurat nå ligger Christina og sover. Igjen. Hun har på mirakuløst vis klart å pådra seg en ny runde med sykevirus, og har derfor løpestreng mellom senga og doen. Det vil hun helt sikkert ikke at jeg skriver, men det hun ikke vet har hun ikke vondt av. Og hun aner ikke at jeg skriver dette.

Jeg tenkte bare at når jeg først sitter her og har kvelden for meg selv, kan jeg like gjerne bruke anledningen til å finne på noe moro. Som for eksempel å gå bak ryggen på frua og skrive nøyaktig hva jeg føler for på bloggen hennes 😄

Så derfor, her kommer 5 små fun facts om Christina!

1. Christina er faktisk gørrkjedelig

I forrige uke skrev Christina et innlegg om at hun hadde blitt omtalt som ”kjedelig” i et forum på nettet. Noe hun også selv kunne bekrefte. Og det innlegget var faktisk ikke tull: Christina er kjempekjedelig.

Tar aldri en flaske vodka på styrten og kræsjer et bryllup, impulsbestiller ikke partyturer til Ibiza eller har et spennende dobbeltliv som blogger om dagen og pengeinnkrever om natten. Hun har ingen pikante tatoveringer, kriminell fortid eller rare hobbyer.

Hun er derimot det min far ville kalt en hverdagsjente. En helt vanlig jente du bare har lyst til å ha i livet. Smart, søt, omgjengelig, morsom, rar og kul på sin måte. Sjarmerende og hjertevarm, men aldri den siste hjem fra fest. Trives godt i armkroken og elsker en god tottemassasje i sofaen.

Kommer nok aldri til å hoppe i fallskjerm eller løpe et maraton i Borat-bikini, men det er en god grunn til det: Christina er mamma. Virkelig helhjertet mamma. Hun vil heller legge til rette for et trygt og godt hjem for barna enn å åpne en strandbar i Thailand. Og det setter jeg uendelig pris på 😘

Men hey, dette skulle ikke være et smiskeinnlegg. Videre til neste punkt!

2. Christina snakker som en brisen sjømann

Man skulle ikke tro det når man ser den uskyldige lille skapningen, men hun har altså evnen til å snakke grovere enn tyske voksenfilmer.

Jeg husker faktisk at da vi først ble kjent måtte jeg spørre om hun kunne tone det ned, for det ble for mye for meg. Og det sier litt!

Heldigvis har hun sluttet å prate som en nylig-oppsagt håndverker etter at hun fikk to små apekatter i hus, men jeg vet jo at det ligger og murrer under panseret.. Jeg lever derfor i konstant frykt for at hun en vakker dag skal sparke lilletåa inn i et bordbein og i et veldig brøl åpne den godt låste kisten med gammeltestamentarisk vrede 😂

 

3. Christina er en håpløs TV-partner

Det er samme greia hver eneste gang vi slår oss ned for å kose oss foran TV-en. Gnikker oss godt ned i sofaputene, klar for en helaften med tv-serier og snop.

Men så, rundt 15 minutter senere.

– Duu..?

– Ja, svarer jeg. 

– Beklager altså, du må gjerne se videre altså, men eh…

– Hæ? Er du trøtt allerede?

– Å herregud, jeg er helt ødelagt. Øynene går i kryss her borte!

Verst er det selvfølgelig hvis man ser på noe som er litt innviklet. Da sovner hjernen før øynene, og Peter må pause serien for å forklare hvem som er hvem hvert 19. sekund.

Politiserier har jeg for lengst gitt opp og i det siste er selv Farmen Kjendis helt på grensa. Får vurdere å bare bite i det sure eplet og begynne å se på Peppa Gris isteden 🐷

4. Christina er opptatt av rettferdighet

Dette er en greie jeg tror hun har arvet av faren sin og det setter jeg utrolig stor pris på. Hun er ikke vanskelig eller kranglete på ting, men det skal være rettferdig. Sånn har hun visst vært hele livet.

Selv er jeg litt mer av den ”æh, drit i det, sånn er livet”-type fyr, men ikke Christina. Har noen har blitt urettferdig behandlet, biter hun seg fast som et pitbull for å sørge for at rettferdigheten seirer til slutt. Ting skal rett og slett være rettferdig, og det synes jeg er en utrolig fin egenskap å ha.

 

5. Christina ler som en hest

Noe av det aller beste jeg vet, er når Christina får skikkelig latterkrampe. Da slår hun om fra hyggelig jentelatter til et regelrett hesteknegg. Det høres helt forferdelig ut, men det er så helhjertet og ekte at det ikke kan fakes.

Ofte klarer hun ikke å stoppe heller og kneggingen kan foregå i lange stunder, gjerne ispedd høye latterkuler. Det er en smittende latter som kan lyse opp den mørkeste dag, og det er fantastisk å høre på.

Skulle vært moro å tatt opp lyden av latteren hennes en gang og spilt den av for en hest. Kanskje hadde den faktisk klart å forstå hva hun sier der hun ligger og vrir seg i knegg og vrinsk på sofaen 🐴

6. Christina er hun jeg skal dele resten av livet med

Det irriterte meg nesten litt første gang jeg innså det, for det gikk så altfor fort. Rakk liksom ikke å bli nyforelsket engang, før jeg skjønte at det blir oss to for alltid. Jeg ville liksom holde litt på spenningen og leve i den usikre drømmetilstanden en stund, men det var liksom bare smækk bæng med en gang.

Kall det skjebnen om du vil, det var bare så ekte. Som en naturlov nærmest. Der er hun, kvinnen du skal dele resten av livet med. Ferdig med den saken.

Og det er jeg så utrolig glad for, for Christina er uten tvil et av de varmeste, klokeste, morsomste og mest interessante menneskene jeg har møtt.

Også er det den herlige hestelatteren da 😂

/ Takk for meg! God bedring, pus ❤️

5 kommentarer
    1. 😍
      Må bare si at dere er (som kidsa sier😋) goals!!
      Og eg vil på ingen måte kalle henne kjedelig, for hvem har bestemt at fest og spontan turer osv, er definisjonen på gøy?! Eg syns fest til langt på natt,masse folk og mye lyd er gørr kjedelig 😋😋 vi er alle forskjellige, heldigvis 😉😉

    2. er nok forskjell på introvert og ekstroverte folk i verden. De som liker seg best hjemme og lader batteriene der er nok gjerne den første kategorien 🙂

      Ellers er de fleste av egentlig veldig kjedelig, selvom vi ikke kan skilte av hestelatter eller å stå på hodet som det ser ut til at hun og mestrer 😀 banne som en sjøulk vitner om høy IQ just saying….og KAN hjelpe når man skader seg, det er bevist -så der 😀

      veldig fint innlegg <3

    3. God bedring!

      Så rart skrevet i punkt 3. I «jeg-form»;p Christina som har skrevet innlegget selv?:p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg