Den sprøstekte forklaringen!

For det første: Sprøstekt løk blir aldri det samme igjen 😂

For det andre: Tusen hjertelig takk til alle dere engasjerte sjeler som har humret og ledd og undret sammen med meg de siste dagene – dette har vært ren underholdning på så mange plan 😆

Men, først en kjapp oppsummering dersom du har gått glipp av mysteriet med den sprøstekte løken: Det begynte altså som en tanke i eget hode for noen uker siden – da jeg ble sittende å fundere på hva “PS” på pakka med sprøstekt løk betyr. (Les innlegget her)

Det første innlegget skapte engasjement, og siden det var flere som lurte på det samme, bestemte jeg meg for å kontakte Orkla for å få fasiten. Da toppet det seg da Orkla ga et merkverdig svar på min henvendelse. (Les innlegget her)

Var PS en godt bevart statshemmelighet? Og kommentarfeltet mitt skuffet ikke:

Det var altså flere enn meg som ikke hadde noen anelse om hva bokstavene PS står for, og det morsomste har vært alle dere som har hengt dere på dette lille mysteriet.

Jeg har fått meldinger, jeg har fått mailer, jeg har fått drøssevis av fantastiske kommentarer om alt fra konspirasjonsteorier til nye ideer:

Eller min favoritt til nå:

 

Etter det nedslående svaret fra Orkla, sendte jeg mail til Foodman A/S, en snacksprodusent på Aurskog som tok over driften av “Progress” som i sin tid startet produksjonen av sprøstekt løk.

Et hyggelig svar dukket opp etter kort tid:

Jeg kunne jo ikke svare trivelige Petter at jeg allerede hadde fått svar fra Orkla der de skrev at “dessverre kan vi ikke gi ut resepten på vårt produkt” – dessuten kunne det jo hende den daglige lederen i FoodMan hadde sine kontakter.

Og ganske riktig, noen timer etter fikk jeg en ny mail fra Orkla! De hadde blitt tipset om det lille PS-mysteriet vårt, samt blitt kontaktet av flere som også ønsket en forklaring.

Jeg kommer ikke over hvor fantastisk moro det er at flere av dere altså har ringt og mailet Orkla og krevd å få svar på dette. You guys 😂❤️

Så her kommer den altså – den etterlengtede forklaringen på vårt lille sprøstekte mysterie 😉

Så sånn var det altså. PS = Progress Snacks – et helt alminnelig firmanavn.

Selv må jeg bare innrømme at jeg for alltid kommer til å tenke på sprøstekt løk som P(Post) S(Scriptum) – eller som PrøStekt løk.

Men du skal jammen ikke se bort i fra at jeg kommer til å tenke littegrann på Per Sundnes også 😋

/ Sprøstekt løk ❤️

15 kommentarer
    1. Joda det stemmer med Progres Snacks. Jeg var med på produksjonen i slutten av 1980 tallet. PS kunne vel like gjerne vært navnet mitt.. 🙂

    2. Nei dette stemmer ikke. Fabrikken har aldri eksistert, og at noen sier at de har jobbet der er bare tull. PS står absolutt ikke for Progress Snacks. Jeg vet hva det står for, men har ingen interesse av i bidra til mer støy og spekulasjoner. Jeg kjøper ikke varen – men av andre grunner enn navnet (det finnes billigere alternativer). Ber alle om å ikke la seg villede av desinfo, fabrikken og navnet er fiktivt. Dette er dog bare min ydmyke mening.

    3. Jeg har selv jobbet på Progress og kan stå inne for at fabrikken finnes! Den er ikke fiktiv! Hadde sommerjobb der i mange år, da jeg var yngre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg