Drømmejobben..?

La oss gå rett på sak: Siden sist har jeg fortsatt å virre mellom drømmen om studier på den ene siden – og tanken på å finne en drømmejobb jeg kan trives i (og forhåpentligvis bli gammel i), på den andre 😍

For jeg har innsett noe viktig: Det viktigste for meg er å få meg en jobb med gode kollegaer og arbeidsoppgaver som gjør at jobblivet føles skikkelig meningsfullt og bra. Og det trenger man vel ikke nødvendigvis en utdannelse for å finne?

Jeg har fulgt med på ledige stillinger på Finn i lang tid, og stort sett er det jo kvalifiserte søkere med relevant utdannelse som ønskes i de fleste stillinger – dermed stiller jeg ikke fremst i køen.

Men så en dag plinget det på mobilen.

Det var bestevenninnen min som sendte meg en stillingsutlysning hun hadde funnet, og jeg skummet kjapt gjennom den. Jeg regnet med hun hadde søkt på denne jobben selv, så jeg tenkte faktisk “søren heller, denne stillingen hadde vært perfekt for meg!”

Men jeg ville jo ikke ta den fra venninnen min, så jeg spurte om hun hadde søkt.

Svaret overrasket meg: “Jeg?”, skrev venninnen min, “Denne stillingen lyser jo DEG! Det er du som må søke, du hadde passet perfekt!”

Jeg kjente det krible i magen. Tannhelsesekretær!

Hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det før? Jobbe med mennesker, ta telefoner, utføre viktig rutinearbeid som desinfisering av tannlege-utstyr, møte pasienter med et smil, og kanskje holde noen med tannlegeskrekk i hånda?

(Photo by Ani Kolleshi on Unsplash) (Bare litt photoshop’et)

Jeg måtte søke! Selvfølgelig måtte jeg søke! Fristen gikk ut om tre dager – så her måtte jeg kaste meg rundt.

Men så fikk jeg tilfeldigvis øye på dette:

Oh no! Utlysningen var utløpt – dette kunne jo ikke bety annet enn at tannlegekontoret hadde fått inn mer enn nok søknader allerede. Ikke så rart, siden tannlegene skrev at de var ute etter den perfekte ansatte framfor en med relevant utdanning. Selvfølgelig hadde mange søkt!

Så.. Skulle jeg droppe det? Eller skulle jeg slenge inn en søknad selv om utlysningen var merket som “utløpt”? Ville jeg klare å skrive en søknad som kunne skille seg ut blant hundrevis av andre?

/ Fortsettelse følger.. 😊

Les neste innlegg her: “Jobbsøknaden”

7 kommentarer
    1. Du skal ringe dem og høre hvorfor de har trekt annonsen før du som er den perfekte kandidaten hatt søkt. 🙂 Vær litt frempå, vis engasjement og initiativ om du mener dette er jobben for deg . Lykke til

    2. Hei:) Så flott at du søker dette yrket! Ser for meg at du ville passe perfekt til jobben, men som tannhelseassistent.. Tannhelsesekretær er nemlig en beskyttet tittel og skal bare brukes om en person som innehar autorisasjon som det.
      Mvh tannhelsesekretær

        1. Variert og flott yrke👍🦷😊 Det tror jeg du vil passe godt til, og trives med.
          Mvh tannhelsesekretær i sitt 22. år i yrket.

    3. Støtter fullt ut beslutningen om å ikke måtte blogge hver dag – men dette er i grenseland 😛 Håper del to kommer snart, krysser fingre for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg