Håkongenseren ❤️

Trodde aldri jeg skulle skrive disse ordene, men min aller første mønstergenser er ferdig! Og det 2 år før tida! 😂🙌🏽

 

Det har aldri vært mer morsomt å sy inn en halskant og feste noen tråder som på denne genseren – sikkert fordi jeg var i sjokk over å nærme meg slutten. Det har rett og slett vært et skikkelig trivelig strikkeprosjekt, selv om det var litt varmt å ha det i fanget i 31 varmegrader en het sommerdag.. Men det gikk det og 😉

Jeg var jo ikke helt stødig på mønsterstrikk – derfor tenkte jeg at jeg fikk hoppe i det med full kraft sånn at jeg forhåpentligvis skulle få teken på det. Det skulle vise seg at valg av genser og mønster var perfekt, for fargene vekslet hyppig slik at jeg slapp å tvinne tråden på baksiden av arbeidet underveis. (Har forstått at det må gjøres dersom det er langt mellom farge-vekslingen)

Jeg elsker dessuten lett-forståelige oppskrifter, samt det å strikke nedenfra og opp – og raglanfelling som var min store skrekk før jeg visste hva det var, har vist seg å være en favoritt 😍

Se på dette mønsteret! Vakkert, sant?

 

 

Som nybegynner i mønsterstrikkens verden, må jeg si at det var en fryd det øyeblikket man plutselig husket mønsteret i hodet, og ikke lenger trengte å se på papiret. Etter 3 grå kommer 1 hvit, og etter 3 hvite kommer 1 grå – da føler man at man lever, si! 😂 (Okei, kun dere strikkere forstår 😆)

Ujevnhetene forsvant helt etter at jeg dampet genseren når den var ferdig, så alle dere som forutså det – hadde rett 😍

Genseren er altså fiks ferdig, det eneste problemet nå er at den er altfor stor, ettersom jeg strikket den to størrelser for stor for å ha et par år å gå på.. Så nå får den ligge pent i skapet til poden har vokst litt ❤️

 

 

Garnfargene plukket sønnen min ut selv, og jeg valgte hvit i kontrast til den grønne hovedfargen. Utallige muligheter her – den hadde sikkert sett helt annerledes ut med den grå som kontrast.

Denne anbefales altså å teste ut uansett om du er proff eller nybegynner som meg, oppskriften kjøpte jeg her – den heter Håkongenseren ⭐️

/ Nytt prosjekt søkes! 😊

14 kommentarer
    1. Så utrolig flink du har blitt!!👏 Nydelig genser😍 Gleder meg til å høre om ditt neste prosjekt🤩

      1. Takk, så hyggelig å høre! ❤️ Har gått fra å strikke forferdelig stramt til å slække på tråden – så det går framover med øving 😄

    2. Den ble kjempefin. Har så lyst på mors noragenser selv men så tynne pinner til voksen føles som et evighetsprosjekt 😬

    3. 👋👋👋 nydelig🤩. Vet ikke noe om det mønstret, men det ser skikkelig retro ut. Ser for meg en guttunge med sånn genser og lue, nikkers og lange strømper. Som Tommy i Pippi-filmene f.eks💞
      Og visst er det en vanvittig mestringsfølelse, både å huske mønstret og ikke minst bli ferdig med første mønsterstrikk.
      Og det som er så fint med strikking, er at det blir aldri fritt for utfordninger om man ønsker det. Forskjellige mønster, hull og fletter og jeg vet ikke hva. En uendelig mengde å ta av😊 jeg har strikket i overv 25 år, og finner stadig nye ting å bryne meg på😊

    4. Nydelig genser! En genser jeg synes er fin, er isbjörns hoodie fra Lykkeliten. Eneste strikket genser mine barn har brukt mye og tatt på seg frivillig!

    5. Kjempefin genser! Eg prøvde på første mønsterstrikk og første genser samtidig, og gikk for en melkegenser til meg sjølv, det gikk mykje bedre enn frykta, sjøl om det tok et år 😂 riddarigenseren er også superfin 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg