Mysteriebildet – hvilken vei ser mannen?

Sent en kveld på hytta måtte jeg opp med mobilkameraet da stemningen ved vannet var nærmest trolsk..

Jeg knipset dette bildet av Peter på brygga, og som seg hør og bør når man knipser bilder av ting man ønsker å minnes – foreviger man det på Instagram 😉

Det var ikke før noen påpekte at det var umulig å se om personen på bildet står med ansiktet eller ryggen mot kamera – at jeg også ble klar over det. For det er jo faktisk klin umulig å se!

Skuer den fine mannen utover vannet – eller er han vendt mot sin fru som knipser bildet?

Er det faktisk umulig å finne ut – eller er det noen ørsmå detaljer som avslører? 😄

/ Fasit kommer 👍🏼

Klar for løsningen? Her finner du den 😉👍🏼

39 kommentarer
    1. Redd for at jeg tar feil nå, men for meg er det ingen tvil om at mannen er vendt mot sin fru, og ser litt mot venstre i bildet (capsen og mannens venstre øre avslører). Synes da også at jeg ser innhulingen til et øye 🙊 krysser fingrene nå 😂🙊

      1. Kombinasjonen av hvordan øret er vinklet, og retningen på capsen, gjør at jeg er ganske sikker på at han ser på fotografen. Jeg klarer i alle fall ikke å plassere det riktig hvis jeg prøver å se for meg at han ser ut mot vannet.

        Buen på armene og hvordan de er plassert i lomma, forsterker min teori om at bildet er tatt av han forfra og ikke bakfra.

    2. Skuldrene litt vendt mot oss + noe som ser ut som kanten på en hettegenser. Jeg tror han står vendt mot deg, men litt på skrå 😊

    3. Pga øret så tror jeg han står mot kameraet… men på kroppen syns jeg det ser ut som han er vendt fra kameraet.. hm, nei den var ikke enkel 😂

      Jeg går for mot kamera 😅

    4. Jeg tror han kikker på sin fru. Det er noe med bremmen på capsen og øret, selv om jeg ikke kan forklare det helt..😄

    5. Fir neg ser det ut som han står med ryggen mot vannet. Og fjeset mot kameraet. Frunet vinkel på øret og bakhodet som skimtes under øret

    6. Jeg er helt sikker på at han står vent mot vannet! 😃 Ser det på hetta, ørene, capsen og hvordan hendene er i lomma. Vedder hodet mitt 😂

    7. Han er vendt mot deg. Man ser det på øret og nakken på høyre side, og hadde han stått andre veien hadde ikke lomma på buksa på høyre side vært like fremtredende. Tror jeg! :p

    8. Både kropp og hodet er vendt mot fotografen. Hadde han sett andre veien ville jeg oppsøkt en kiropraktor som kan knekke opp ryggen som tydelig er totalskeiv 🙊

    9. Med et tastetrykk i lightroom fant jeg ut at han står med ryggen mot fotografen og ser utover vannet 😉😉

    10. Ja, kan se ut som begge deler, var skråsikker med en gang at det var mot sin fru… selv om det også kan se ut som han ser mot vannet… jeg mener armene og hetta viser dette

    11. Bøyen på albuen i kanten av bildet sier meg at han står med ryggen til deg! Ellers hadde jeg tenkt at han så mot deg 😅

    12. Jeg tror han ser utover vannet. Måten han holder hendene i lommene får meg til å intuitivt tenke det. Også har jeg liksom en følelse av at Peter synes vannet er såpass nydelig at du har tatt bildet av et øyeblikk der han er fordypet i det😅.

    13. Han ser ut mot vannet. Hvorfor skulle han vendt ryggen til den fantastiske utsikten der? *Logisk* Fint bilde forresten.

    14. Jeg mener han ser utover vannet. Blir overrasket over hvor mange som tror han ser på fotografen pga øret. Når jeg ser på øret underbygger det min teori om at han står å ser utover vannet nemlig..

    15. Han ser ut over vannet. Tror som nevnt over her at han nyter utsikten, og samtidig ville det kanskje vært naturlig å komponert bildet annerledes om han så mot fotografen.

    16. Trur han ser utover vannet. Enig med mange at øret gjør det ser ut som han ser mot fotografen, men hetta, vinkelen på albuen og tuppen på capsen gjør at det ser ut som han ser mot vannet. Det er mitt svar 😁 Håper du teller over så vi får vite hvor mange som har svart hva!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg