Når barn anmelder bøker

Tidligere denne uka skrev jeg om at vi er hektet på Sommerles – og i den anledning har vi hørt ekstra mye på lydbøker den siste tiden. (Jeg kan vel ikke annet enn å ta til meg kritikken når høytlesningen min ikke er bra nok lenger 🙈)

Men mens vi har trålet lydbøker, har jeg oppdaget noe ganske underholdende. For i lydbok-appen vi bruker, er det ikke bare mulig å gi boka man nettopp har lest 1-5 stjerner etter hvor bra man syns den var, man kan også skrive en liten bokanmeldelse.

Og dét er det mange barn som gjør! Og jeg fryder meg når jeg leser disse, for som kjent er det fra barn man får sannheten. Og ærlighet varer jo lengst! 😂

Innimellom dukker det også opp en og annen (viktig) avsporing:

Så er det de som er i overkant direkte:

Og de som har en mildere tilnærming:

 

Og så er det de som drar med mutter’n på 38 år i anmeldelsen:

 

Og så er det de som ikke helt klarer å bestemme seg:

 

Og så er det de som har blitt bevisst sin egen alder:

 

Så er det de som har viktige ting på hjertet ❤️:

 

Og min favoritt – de som henvender seg direkte til forfatteren 😍:

/ Hurra for alle små lesehester som tar seg tid til å skrive en anmeldelse – keep up the good work! 🙌🏽

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg