Serietips til sofakroken!

I sommer delte jeg mitt første serietips her på bloggen: “Dead to Me” – og det var utrolig morsomt å få tilbakemeldinger fra så mange som hadde tatt meg på ordet og slukt hele serien på null komma niks 😍

Det går fortsatt litt tregt på seriefronten her i huset, men nå er Peter og jeg endelig i gang med en ny serie etter sterke anbefalinger fra et vennepar.

Og wow! Vi er helt hekta!

(Skjermbilde: Netflix.no)

Papirhuset (La Casa de Papel) er en spansk serie fra 2017, og selv om jeg ikke kan et ord spansk, er det virkelig ikke noe problem! Spansk funker, og serien er så fengslende og gjennomført at det er klin umulig å strikke mens vi ser på 😆

Det er så mange smarte og geniale vendinger i hver episode at det nesten er til å miste pusten av.

Serien handler om en professor, El Profesor, som samler en gjeng på 8 kriminelle til å utføre et ran han har planlagt i årevis. De skal ta seg inn i myntverket i Madrid, for å gjennomføre det største kuppet i Spanias historie.

El Profesor holder i trådene fra utsiden, mens de 8 andre befinner seg på innsiden – og det er rett og slett umulig å se for seg hva som venter rundt neste sving! Både for oss seere, og for det spanske politiet som jobber på spreng med å stoppe kuppet.

El Profesor (Skjermbilde: Netflix.no

Alt er planlagt til punkt og prikke… (Skjermbilde: Netflix.no)

Frustrert politi 😬 (Skjermbilde: Netflix.no)

Litt mer drama på innsiden… (Skjermbilde: Netflix.no)


.. blandet med en dose god stemning 😉 (Skjermbilde: Netflix.no)

Vi er enda ikke ferdige med sesong 1 (det er foreløpig 3 totalt), men allerede nå kan jeg si så mye som at jeg blåser i hvordan denne serien ender – for dette er helt fantastisk, og mye underholdning for penga 🎉😍

/ Har du sett La Casa de Papel? Hva syns du? 😉

7 kommentarer
    1. Papirhuset er SÅ BRA!!! Skikkelig nedtur da den var ferdig for da var det helt umulig å finne noe nytt å se på for ingenting fenget like mye. Så alle tre sesongen rett etter hverandre. Gleder meg stort til sesong 4!

      Vil anbefale serien Fargo når dere er ferdige med denne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg