Creepy navnedilemma

Jeg har ledd og jeg har kost meg – tusen takk for alle forslagene på hva jeg kan kalle min aller første lille surdeigsbaby!

Katrine mente jeg burde kalle den “Gubben”, for som hun skrev passer jo han til beskrivelsen: “Noe som trenger kjærlighet, mating og nøye oppfølging” 😉
Lie foreslo “Svigermor”, for “hvis du glemmer å mate den blir Svigermor sur, og det er det ingen som ønsker”.. Surpompen, Børre, Berit, Gjærulf – er det rart det var vanskelig å bestemme seg?

Men valget falt til slutt på forslaget til Trine. Hun hadde åpenbart fått meg seg snappen jeg la ut i går, der jeg anbefalte å sjekke ut storyen til “Mammabanden”. I går var det nemlig Thea Klingenberg som gjestesnappet; blogger, VG-spaltist og dama bak podcasten “Foreldrerådet”.

Thea er en av mine favoritter på Snapchat, jeg elsker humoren hennes – også har hun en sønn på 6 år som heter Tidemann. Tidemann er en klok liten fyr som har lært meg mye om livet – og det er jammen ikke verst til å være 6 år!

Akkurat nå er Tidemann på Lanzarote sammen med mamma Thea, og bestefar “Foffa”. Og som Thea prøvde å forklare på snappen i går, så er det visse utfordringer med å dra på tur med en på 6 år og en på 70. Interessene er kanskje litt sprikende, så i går lo jeg høyt da Tidemann skulle lære Foffa å dabbe 😉

Og da Trine i kommentarfeltet foreslo å kalle surdeigsstarteren for “Tidemann”, smeltet jo hjertet mitt helt. Problemet var bare at da jeg scrollet videre, hadde “K” foreslått å kalle den for “Foffa”.. Og vips var dilemmaet et faktum!

Jeg spurte Peter hva jeg skulle gjøre, men han syns det virket litt i overkant creepy å oppkalle surdeigsstarteren etter Tidemann og Foffa, og sa; – “Da får du i alle fall spørre dem først”.

Som sagt så gjort, jeg sendte Thea en melding der jeg forklarte hele opplegget, at jeg skulle lage min første surdeigsstarter og at ekspertene anbefaler å gi den navn. At jeg hadde utlyst en liten konkurranse på bloggen, at det hadde kommet inn mange gode forslag, men at jeg hadde falt helt for “Tidemann” og “Foffa”. Syns hun det var creepy? Og hvis ikke: Kunne hun spørre Tidemann og Foffa om det var greit?

Ikke lenge etterpå tok jeg en titt på telefonen, og oppdaget dette:


Hahaha!
 

Det var kanskje ikke så rart at hun valgte å ta skjermbilde, for det må vel ha vært den rareste snappen hun har fått i hele sitt liv.. Men så dukket det opp en snap til, og da jeg åpnet den, var det en liten videosnutt av en smilende Tidemann som sa: “Ja, det er helt i orden, det!”

Stemmen til Thea fulgte opp med om han syns det var “greit å få en brøddeig oppkalt etter seg”, og Tidemann nikket ivrig 😉

Og sånn hadde det seg at jeg rett og slett ble nødt til å lage en surdeigsstarter til! Si hei og hallo til Tidemann og Foffa ♥


 

Tusen takk for alle forslag, folkens! Og takk til Tidemann og Foffa på Lanzarote 🙂

/ Og til Trine og K: En bit av surdeigsstarteren overraskelse kommer i posten 😉

8 kommentarer
    1. Syntes det passer perfekt. Pga deg fulgte jeg ekstra med mammabanden og fikk med meg Thea, Tidemann og Foffa. Så nå må jeg digger dem med deg. De er råkule

    2. NEI SÅ GØY!
      Nu kjente æ jo at hjerte hoppa litt på morran her 🙂
      For en start på dagen!
      Fineste navnan – herligste familien 🙂
      PS: Vi e 2 Trine Askheim i Norge… hihi.. 😛
      Ha en super fredag 🙂
      GODKLÆM

    3. Grattis Trine! Så moro at du ble glad 😀 Jeg sender deg en mail, så er vi sikre på at det er riktig Trine som får en premie i posten 😉 God helg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg