Mine iHerb-favoritter #1

Mange har spurt om jeg kan skrive et innlegg om hvilke produkter vi pleier å bestille fra iHerb, så her kommer en liten oversikt over våre favoritter. Hvis du vil vite mer om næringsinnhold og helsefordeler, så står det ganske fint forklart under hvert enkelt produkt på iHerb. Bare trykk på bildene, så kommer du dit direkte. Innlegget er selvsagt ikke merket som reklame, da det ikke er sponset innhold 🙂


Chia-frø kan brukes i alt fra bakverk til desserter. Vi bruker de først og fremst for å lage chia-pudding, og favoritten er Sjokopuddis. Det finnes mange gode oppskrifter på nett, her finner du for eksempel en fin samling.

 

Jeg elsker kanel, og vi bruker det i alt fra smoothier til barnas havregrøt. Denne er økologisk og inneholder mindre kuramin enn “vanlig” kanel. Kuramin er visst ikke noe særlig å få i seg i større mengder – og denne kanelen smaker i tilegg helt nydelig.

 


Kokosolje har mange helsefordeler, den er fin å bruke i for eksempel smoothier, som “smør” på brødskiva, eller rett og slett en teskje i kaffe- eller tekoppen. I kjøleskapet blir den steinhard, i romtemperatur er den litt mer medgjørlig, og oppvarmet i vannbad blir den helt flytende. Jeg varmer den litt før jeg har den i smoothien, for å unngå klumper. Hvis du ikke er vant til å bruke kokosolje, kan den ha en lakserende effekt i starten, jeg skulle ønske noen advarte gubben og meg da vi begynte å bruke kokosolje i fjor høst, haha!


Kokossmør er nesten det samme som kokosolje, forskjellen er bare at kjøttet i kokosen også brukes. Resultatet blir søtere og med en fyldigere kokossmak, og alle de sunne næringsstoffene er selvsagt intakte. Vi spiser denne rett fra glasset.. Smaker helt nydelig! Ja, hvis du liker kokos da såklart 🙂

 


Gubbens favoritt innen kokossmør – jeg rekker sjeldent å smake før dette glasset er tomt 🙁 “Kjenn den konsistensen, da!“, sier han. (Ja, det skulle jeg gjerne gjort, hvis du bare hadde spart litt til meg..)

 


Kokosmel bruker vi i bakverk. Foreløpig har jeg bare lagt ut oppskrift på Sjokoladecookies, men det dukker nok opp mer snask etterhvert 🙂 Kokosmelet kan erstatte opptil 25% av hvetemelet i bakeoppskrifter, på den måten får du mindre kalorier og karbohydrater, samt masse mer fiber. Les mer om kokosmelet her.

 


Mandelmel bruker vi også i bakverk. Vær oppmerksom på at fettredusert mandelmel trekker til seg mer fuktighet enn vanlig mandelmel – hvis du skal teste ut en oppskrift. Denne typen er av den vanlige typen, altså ikke fettredusert.

 

Vi er ikke storforbrukere av sukrin, men jeg syns det er kjekt å ha i skuffen. En gang i blant jeg ha lompe med smør og sukker og kanel (ikke spør meg hvorfor), og da bruker jeg sukrin.

 


Tacokrydder uten salt! Hipp hurra 🙂 Og hvem har sagt at tacokrydder kun må brukes til taco? Smaker godt på litt av hvert 🙂

 

Vaniljeekstrakt som er sukkerfri og økologisk og som setter en deilig spiss på alt fra smoothier til desserter.

Jeg måtte dele dette innlegget i to, for det ble så fryktelig langt. Del 2 legger jeg ut i løpet av morgendagen, der er det også et par litt mindre sunne varianter med.. *kremt*

Gi meg gjerne et pip i kommentarfeltet dersom du har noen favoritter jeg må teste ut – det er veldig artig å høre hva andre bestiller! I dag er det forresten siste dag med 10% i avslag på hele bestillingen, så da er det bare å slå seg løs dersom du tenker å få noe i hus før jul. Hvis du ikke har bestilt før, så har jeg forklart litt om hvordan du går fram i dette innlegget. Men i min søken etter andres iHerb-favoritter, ramlet jeg plutselig over en guide på denne bloggen, og jeg anbefaler deg egentlig å lese den isteden – for hun forklarer alt veldig mye bedre enn meg 😉

 

/ God mandag og ny uke! 🙂

* Følg iHerb-kona på Facebook *

2 kommentarer
    1. Atkins – Chocolate Caramel Mousse Bar og Peanut Butter Cups er farlig godt, og Atkins Chocolate Chip Cookie Dough Bar kunne jeg tenke meg å prøve neste gang jeg skal bestille 🙂
      Chocolove, Raspberries in Dark Chocolate er også god 🙂 Og jeg elsker kokosflak, sånn som Edward & Sons, Organic Coconut Flakes. Kjempe godt når jeg skal ha noe raskt måltid, f.eks er banan med litt yohurt og kokosflak kjempe namm! Ellers bruker å å handle meg organsik kakaopulver og mandelmel, og kanel. Jeg bruker også å raske med meg noen poser med diverse tørket frukt fra Iherb, samt minst en type godtepose av merket YumEarth 🙂
      Tacokrydder brukte jeg å handle meg, men nå lager jeg det heller selv 🙂
      Og alltid handler jeg med meg en lip balm fra Sierra Bees <3

    2. Julie: Ah, mange gode tips! Noen av de kommer faktisk i morgendagens innlegg 😉 De lip-balmene er så herlige! Også elsker jeg at de ser så søte ut 🙂 Jeg sover faktisk med en inni putetrekket, fordi jeg alltid glemmer å ta den på etter tannpussen på badet om kvelden, haha.. Avhengig 🙂 Takk for kommentar – håper du har en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg