Sayonara September!

Her nerrafor går livet sin vante gang, selv om vi støtte på et ørlite problem i dag tidlig. Peter og jeg skulle på supermarkedet for å kjøpe frokost til en sulten flokk, klokka var 08.45 – og butikken som skulle åpnet kl 08.30 var fortsatt stengt. Vi regnet med at det er sånt som skjer her i Spania, så vi ble stående å vente litt. Etter en stund tuslet vi slukøret hjem, og det var jaggu bra, for butikken har vært stengt i hele dag! Mon tro om det er helligdag eller noe sånt? Vi finner ikke ut av det, men de fleste butikkene har holdt stengt i dag, så vi håper å få tak i noe mat i morgen, haha 🙂

Men nå er det på tide med en oppsummering av høstmåneden september, for i morgen banker oktober på døra, og et lite tilbakeblikk er på sin plass 🙂

 

SEPTEMBER

Beste kjøp

Sekken! Haha, jeg lover at dette blir siste gang jeg gnåler om sekken som jeg er så glad i, men sannheten er at jeg måtte kaste den gamle jeg hadde da vi kom hjem fra Spania sist. Den hadde rett og slett tatt kvelden – og glidelåsene ville verken opp eller ned. Så før vi skulle på tur igjen, måtte jeg kjøpe en ny. Den har mange praktiske lommer, og her om dagen ramlet det ut en lapp der det stod at det fulgte med garanti. Så viser det seg altså at det er 30 års garanti på den stakkars sekken! Haha, hva gir du meg?! Betyr ikke det at hvis sekken tar kvelden når jeg fyller 63 år, så har jeg fortsatt ett år på meg til å klage og få en ny? Hahaha, jeg får helt fnatt av den tanken 😀

 


Sekken <3

 

Fullførte prosjekt

Endelig kan jeg skrive: Stakittgjerdet! For en verkebyll det gjerdet vårt har vært det siste halve året.. Men nå er det kritthvitt og skinnende, uten grønne flekker og avskallet maling. Takket være fantastisk hjelp fra svigers. Jeg rullet tre ganger opp og ned, så kom svigermor og svigerfar og tok over. For noen folk 🙂

 

Prosjekt som videreføres til neste måned

Maling av vegger i diverse rom. Nå er jo dette et prosjekt som foreløpig er i planleggingsfasen, men jeg begynner å få litt mer oversikt over farger og hvilke rom som skal prioriteres i høst. Jeg var egentlig lei av kontrast-vegger, men innser at jeg har såpass lyst på en mørk vegg bak TV’en at jeg må kjøre på. Peter vet det ikke enda, men han hadde tross alt sort TV-vegg da jeg ble kjent med ham.. Så håper litt maling går greit 😉

 

Bilde som aldri havnet på bloggen

Hahaha! Off, dette ser ikke bra ut.. Men greia er at svigermor har ønsket seg vannpipe i lang tid, og har endelig fått det i gave. Men hun har ikke fått den til å virke, så det skulle liksom sønnen få til, da.. Og han bare: “I got this”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Gladeste øyeblikk

Tenkte først å skrive da jeg vurderte å klappe høyt i flysetet da vi landet på spansk jord – men svarer istedet den morgenen da jeg våknet med lillesnuppa i armkroken og kikket på klokka og oppdaget at den var 09.20. Halleluja, lever faktisk på det glade øyeblikket enda 😉

 

Tristeste øyeblikk

Søndag kveld, da jeg kikket på klokka for å sjekke om det snart var tid for nedflyving, og oppdaget at vi hadde flydd i 38 minutter – og at det var tre timer igjen. Ikke sykt trist, men trist nok.

 

Peter-øyeblikk

Da Peter “bare skulle kjøpe seg en liten bok” på flyplassen, som det viste seg at han ikke hadde plass til i sin egen bag – og som jeg måtte drasse på resten av turen. Til slutt måtte jeg pakke om hele sekken og legge mursteinen i bunnen.. Takk, Pete 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Friskus

Denne måneden har vært helt kaotisk fra ende til annen, så jeg føler ikke jeg har hatt et eneste friskus-øyeblikk.. Teller smoothie til lunsj? Hehe 😉

 

Daffus

Jeg liker å ha på Fitbiten på armen, og den vibrerer når jeg har gått 10.000 skritt. Enten går jeg for lite, eller så slurver den med tellingen.. Men nå vurderer jeg altså å justere det tallet ned litt, for den vibrerer jo nesten aldri :-/

 

Middagsrett

For å være ærlig husker jeg ikke hva vi drev med før vi dro på ferie.. Så jeg må nesten svare den fantastiske burgeren på strandkafeen vi pleier å spise på når vi er på stranda her nerrafor. Himmelske greier:

 

 

Yndlingssang

Første del av september: Röyksopp (feat. Susanne Sundfør) – Never Ever
Andre del av september: Kristian Kristiansen – Varm

 

Favoritt-blogginnlegg

Dette er jo flaut, men jeg klarer ikke bestemme meg! Først skrev jeg En søt historie om kjærlighet som handler om to stykker jeg tenker litt på hver eneste dag. Så skrev jeg om Mormor-ekspressen, en dame jeg er veldig glad i og som jeg prater med nesten hver dag. Så delte jeg bildene fra Den gang jeg ble ny, haha – og så postet jeg historien om Damen på toget som jeg møtte for mange år siden. Tror jeg bare konkluderer med at det har vært litt av en bloggmåned!

 

/ Takk for nå september – og velkommen oktober, håper du blir fin!

* Følg Konatil på Facebook *

6 kommentarer
    1. Så koselig å lese om litt tilbake blikk fra september 🙂
      Pappa har faktisk vannpipe, jeg fikk prøve den når jeg var rundt 11-12 år 😛 hehe Er noen årside gitt, jeg elsket den med eplesmak best 😀 Så vist dere ikke har prøvd den så anbefaler jeg den 😀

    2. Vannpipe er bare digg 😉
      Vi har det både på “hytta” i Tyrkia og her hjemme !!
      Dere må prøve den med melon ♡
      Kos dere videre i varmen så tar vi andre oss av regnet i Norge 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg