Nytt jobbintervju, ny jobb?!

Gurimalla, jeg hadde altså fått melding av en tannlege som lurte på om jeg hadde fått meg jobb! Og det hadde jeg jo ikke, men meldingen var sendt for flere dager siden – hadde jeg svart for sent..?

Les del 1 av historien “Melding i innboksen” her

Det tok mange og lange timer før jeg hørte noe i retur. Men plutselig pep det, og neida – det var ikke for sent! Hadde jeg mulighet til å komme til tannklinikken på fredag etter stengetid?

Oioioioioi! Hjelp! Et nytt jobbintervju..? Et nytt jobbintervju!!

Jeg var rimelig nervøs da jeg satte meg bak rattet den fredagen, og brommet i vei i retning tannlegekontoret. Jeg skulle møte den trivelige tannlegen som hadde tatt kontakt, og en av hennes kollegaer.

Plutselig satt jeg der igjen da, ved et bord på et koselig tannlege-pauserom med svetteringer under armene og nervøs kremting i halsen (og i disse tider er man jo livredd for både hosting og kremting i halsen).

Det viste seg at tannlegeklinikken trengte en tannhelsesekretær til, og de var innforstått med at jeg ikke ønsket å starte i 100% stilling. Dersom jeg var interessert, ville de tilpasse en stilling til meg, med arbeidstider som ville fungere for både dem og meg.

Kremtingen forsvant og svetteringene var glemt – og jeg måtte klype meg i armen: Drømte jeg, eller hva?

2 tannleger og 1 nervøs jobbsøker skravlet og lo i nesten to timer før vi sa ha det. Jeg kastet meg over telefonen for å ringe Peter i bilen på vei hjem, rimelig gira og oppspilt.

For noen folk! Og for en drømmesituasjon – en stillingsprosent jeg kunne være med å tilpasse selv, det kunne jo ikke bli bedre ❤️

Nervøs og spent la jeg meg den kvelden og tenkte at jeg ikke måtte bli skuffet om ting ikke gikk veien likevel.

Det var jo nesten for godt til å være sant uansett.

Neste dag pep det i telefonen…

Å herreminhatt.

 

Og sånn ble det altså at i midten av desember 2020 startet mitt nye liv som tannhelsesekretær!! Jeg har fått gleden av å bli en del av en helt fantastisk gjeng bestående av tre tannleger, en tannpleier og tre andre helsesekretærer. De har tatt utrolig godt imot en gammel blogger som ikke kan stort om tenner (enda) 😂

Læringskurven er bratt og jeg lærer vanvittig mye nytt hver dag, men det er altså helt fantastisk å være en del av et maskineri som ruller og går hver eneste dag.

Pendlevei, kollegaer, latter i lunsjen, høyt tempo, pasienter, desinfisering, munnbind, visir, assistering og ny kunnskap – jeg ELSKER det! ❤️

Så beklager manglende blogg-oppdatering den siste måneden, jeg har rett og slett storkost meg i min nye jobb! (Og akkurat det føles helt sykt rart å skrive 😂 )

 

Tenk at dette er min nye hverdag 😍

 

Så.. Skulle du få vondt i en tann en gang, så ses vi kanskje? 😉

/ Mvh Christina, tannhelsesekretær og hobbyblogger ❤️

38 kommentarer
    1. Gratulerer så mye! Så gøy at du fikk jobb så fort når du bestemte deg for hva som kunne passe for deg 🙂 Lykke til videre, husk at alle har vært nye i jobben en gang og du lærer nok fort!

      1. Takk takk – trøster meg med at alle har vært nye en gang! Har heldigvis lært mye på kort tid, og allerede innsett at jeg aldri kommer til å bli utlært 😂 Det er jo en slags start! 😉

    2. Gratulerer! Jeg er helt sikker på at du er og bli superflink i jobben din. Håper på fortsatt morsomme blogginnlegg, om enn med noe lengre intervall mellom hver gang.

    3. Ikke for å pirke, men du er Tannhelseassistent 😉 Gratulerer med ny jobb, håper du vil trives. Hilsen Tannhelsesekretær 😊

        1. Tannhelsesekretær er en beskyttet tittel og skal ikke benyttes uten av man har autorisasjon. Rett skal være rett 😊

    4. Gratulerer 😃 Jeg begynte som tannhelsesekretær i mai, etter 11 år i et annet yrke. Har ikke angret 1 sekund siden 🥰

      1. Så gøy å høre! Jeg er nesten litt sjokkert over at jeg aldri har vært innom tanken på dette yrket før.. Evig takknemlig for at venninnen min tipset meg om stillingsannonsen! Håper du får mange fine år hos tannlegen 😍

    5. Gratulerer! Kult. Håper flere bloggere får inspirasjon til å finne seg en samfunnsnyttig jobb. Om det er lov å si. Artig å se/høre hvor morsomt du har det og hvor fornøyd du er! Lykke til videre.

    6. Så utrolig kjekt for deg! Håper ikke du slutter å skrive her inne. Hvor stor stillingsprosent har du?

    7. Gratulerer med ny jobb! 🙂 Spennende med plutselige retningsskifter, synes jeg, det er så kult at man kan ende opp med noe helt annet enn det man egentlig tenkte!

    8. Tusen takk for at du inspirerte meg til å skrive en søknad som gjorde at jeg skilte meg fra mengden og fikk jobben jeg søkte på!! Jeg hadde din åpningslinje i tankene da jeg søkte en annen type jobb, og fikk napp.
      Så takk for at du deler, og lykke til med jobben!

        1. ❤️❤️❤️
          Nå ble JEG kjempeglad!!!! Tusen takk, for blogginnlegget – det er en ære! Og gøy at jeg kan glede deg tilbake!

    9. Gratulerer med jobb😄 Som autorisert tannhelsesekretær synes jeg det er viktig at andre uten autorisasjon ikke bruker min beskyttede tittel. Du blander også inn helsesekretær her som også er en beskyttet tittel. De som har denne autorisasjonen jobber på legekontor, sykehus og lignende.
      Ikke meningen å være negativ på et kjempefint innlegg, men for meg handler dette om yrkesstolthet og derfor ønsker jeg å påpeke dette. Det er også synd at tannlegen du jobber for ikke er oppdatert på dette.

      1. Det er notert – dette er som du skjønner en ny verden for meg, og det var aldri meningen å tråkke på noen. Der jeg jobber er det lite fokus på titler, og det blir et veldig godt arbeidsmiljø av sånt i alle fall ❤
        Jeg er veldig bevisst på at jeg er ufaglært – og gleder meg til å få autorisasjonen en vakker dag 🤩

        1. Når du sier at det ikke er fokus på titler der du jobber og at det fremmer et godt arbeidsmiljø, synes jeg du får oss som bryr oss om dette til å fremstå smålige. Det handler om at vi som har studert og bestått eksamen har rett til å kalle oss tannhelsesekretær og at det derfor er en beskyttet tittel som ufaglærte ikke skal bruke. Dette er blant annet noe vi lærer i utdanningen og som bidrar til vår yrkesstolthet.

          1. Jeg håper det er med på å bygge opp din yrkesstolthet at jeg presiserer i kommentarfeltet at jeg er ansatt som tannhelsesekretær uten autorisasjon. Viser jeg ikke da ganske tydelig at det er en vesentlig forskjell der? Jeg beklager at jeg ikke hadde det med i blogginnlegget – grunnen til det, er rett og slett fordi den opprinnelige jobben jeg søkte på, var utlyst som “Tannhelsesekretær”. Det var ingen krav til verken autorisasjon eller erfaring, og da tenkte jeg det var unødvendig at jeg presiserte det på egen blogg – i og med at jeg hadde søkt på nettopp denne stillingen. Jeg tviler på at vedkommende som fikk den jobben nå er ansatt som assistent.
            Jeg visste heller ikke at dette var et problem. Da jeg fikk jobben der jeg er ansatt nå, fikk jeg beskjed om at stillingen min er “Tannhelsesekretær uten autorisasjon”, dette diskuterte jeg også med kollegaene mine i går, og de står på sitt om at dette er riktig betegnelse. Det var ikke meningen å fremstå deg som smålig – jeg skjønner nå at dette temaet er mer betent enn jeg hadde noen anelse om ❤️ Jeg lover i det minste å presisere at jeg IKKE har autorisasjon i hvert eneste innlegg jeg skriver om dette framover – selv om jeg kommer til å omtale meg som tannhelsesekretær (uten autorisasjon) når det tross alt er det jeg er ansatt som.

            1. Men du har jo faktisk ikke lov til å benytte rn beskyttet tittel uansett hva kollegaene dine mener og hvordan du skriver på bloggen.

              Det er tittelen som er beskyttet, ikke arbeidsoppgavene og derfor kan
              private tannleger ansette deg uten autorisasjon. I det offentlige ville du ikke kunnet bli ansatt uten autorisasjon.

              Du er en tannlege sekretær og det er hva du burde omtale deg som frem til du består eksamen.

            2. Det er notert 🙂 Håper du tar deg tid til å ta kampen hver gang noen legger ut en stillingsannonse også, dette mener jeg definitivt er med på å ødelegge i stor grad! Ønsker deg en fin helg ☀️

    10. Håper du kan skjønne at jeg snakker på generelt grunnlag og at eneste som kan stoppe dette misbruket av vår beskyttede tittel er en holdningsendring hos privat praktiserende tannleger. Jeg skjønner at du selvsagt forholder deg til hva din arbeidsgiver forteller deg. God helg til deg også.

      1. Mente bare at du kanskje kan bidra til at denne holdningsendringen finner sted, dersom du gidder å ta kampen 👍🏼 Når det er sagt, mener jeg helt personlig at tannhelsesekretær med og uten autorisasjon er en mye ryddigere benevnelse enn et salig kaos av assistenter og sekretærer osv. Vi gjør jo den samme jobben, selv om de med autorisasjon har en helt annen kunnskap i bunnen? Dessuten gjenspeiles det jo på lønnsnivået? Kanskje det heller er veien å gå å fjerne fokuset på at det er en beskyttet tittel (i det offentlige 😅), og muligens endre synet på dette i studiene? Det er jo (dessverre) ikke sånn at en autorisasjon automatisk gjør deg til en bedre tannhelsesekretær enn en uten.

        1. Der er jeg uenig. Klart du kan lære deg hvordan den tannlegen du jobber for til enhver tid ønsker og trenger til de ulike behandlingsformene og til personlige egenskaper trengs ingen utdanning. Men å kalle seg tannhelsesekretær uten autorisasjon antyder at du har tatt utdanningen men av en eller annen grunn ikke har gjennomført eksamen enda. Faktum er at de du og jeg diskuterer her ikke har hatt anatomi, sykdomslære, helsefremmende arbeid, service & etikk og mange av de andre fagene som utgjør utdanningen til en tannhelsesekretær.

          1. Tror ikke vi kommer til å bli enige 😆 Håper uansett du også stortrives i jobben og har en fin arbeidsplass å glede deg til hver dag! ☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg