Tidenes rareste vår-prosjekter

Ordne- og fikse-behovet når nye høyder i disse dager, siden folk stort sett holder seg hjemme. Overskuddsenergien er til å ta og føle på, og særlig ettermiddager og helger fylles nå med å ordne og fikse ting hjemme.

I år er jeg rimelig sikker på at det blir rekord-mange flotte vår-hager rundt omkring, i alle fall her i sør hvor snøen ikke ligger som et teppe over landskapet. På alle kanter ser jeg bed som renskes før sesongen setter inn, verandaer som vaskes, og hagemøbler som pakkes ut. Og dét er tross alt litt trivelig oppi all elendigheta!

Men på dager med dårlig vær, er man gjerne inne – og plutselig legger man kanskje merke til de skitne vinduene eller flekkene på veggen. Jeg har i alle fall svingt vaskekluten på steder jeg aldri før har vasket..

Og det ga meg en idé! For hva er egentlig det rareste du har fikset eller vasket eller ordnet i løpet av de to siste ukene?

Jeg spurte følgerne mine på Instastory, og ble ikke skuffet 😂😂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og helt til slutt, min absolutte favoritt:

 

 

/ Har du noe å føye til å lista? Fyr løs i kommentarfeltet 😍👍🏼

Les også:
⭑ Ubesvart anrop
⭑ 5 tips til hjemmekontoret
Til dere som har sex i lunsjen

12 kommentarer
    1. Skrubba den 10 år gamle sminkemappa mi. Med skurekrem!
      Dæven, viste ikke at den egentlig var så lys i fargen😂
      Vaska også alle sminkekostene, for så å innse at det gjorde jeg for to uker siden også. Har ikke brukt sminke de ukene, så de er hvertfall rene😂

    2. Jeg sier som en i “Haugen” din: Får ikke vasket, mann og barn er hjemme, det er som å måke i snøstorm. Driver brannslukningsrengjøring hele tiden, så den leira/jorda som blir tråkket inn i gangen ikke skal rekke å spre seg til resten av huset. For å ta av seg skoene er tydeligvis ikke aktuelt.

    3. Lagt opp gardiner for hånd. Det vil si jeg sydde de mens de hang på gardinstangen. Det tok meg ca 2 timer på ei lengde.

    4. Skjært, revet, skubbet, varmet, kuttet, slitt, grene, ropt, skreke, og forbannet et haugamle vinyl gulvbelegget som sitter så innihe****** fast…. Bytter gulv i stuen og på kjøkkenet….

    5. Det rareste jeg har fikset/ordnet/vasket? Øh, jeg har hatt mer enn nok med å PRØVE å ordne så det er mulig å gå på gulvet uten å snuble i tusen leker. 🙊 Det er grusomt vondt å trampe på lego og klinkekuler. Ja, forresten så er der ikke spesielt behagelig å sette foten ned på små biler heller 🤷‍♀️ Så det rareste må vel være å ha laget hostemaskin sammen med 5 åringen, ut ifra hans tegning og ide. Denne maskinen skulle visstnok sørge for at barnehagen kunne åpne igjen 👌😅

    6. Jeg har laget påskepynt i 14 dager i strekk! 5 åringen har fått helt dilla. Hva vi skal gjøre etter påske aner jeg ikke🤷🏼‍♀️

    7. Nei, asså.. Klapp på skuldra hvis jeg får støvsugd i løpet av dagen 😂 Mannen jobber fullt og vel så det, og jeg har hjemmeskole med førsteklassingen, hjemmebhg med 4 åringen og så er det ei på 9 mnd som er all over the place 😅

    8. Trodde vi var flink til å holde det rent og ryddig, men hvor ofte trekker man egentlig sofaen vekk fra veggen å vasker bak der? Herregud, fikk sjokk.. har også vasket ledningene bak tv-en 😮

    9. Jeg er veldig svaksynt og er farge svak. Men jeg klarte og å male soverommet i blått. Og vaktmesteren måtte bare ta en omgang til på veggen og fin pusse litt. Så man kan overaske seg selv i disse tidene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg