Endelig ro i sjela

Det er fint mulig det bare er meg, men hver gang jeg blir syk, så får jeg et sært behov for å finne ut hvor jeg kan ha blitt smittet. Ikke at det spiller noen rolle, jeg blir verken bitter eller forbanna på noen måte – men jeg får en slags ro i sjela når jeg kommer til en konklusjon.

Denne uka har vi som sagt hatt norovirus i hus, og den første mistenkte smittekilden er som alltid: barnehagen. Alle sykdommer vi har hatt de siste årene, har med stor sannsynlighet kommet derfra. Og barnehagen kan jo såklart være kilden denne gangen også, men siden det var jeg som ble syk først, er det jo nærliggende å tro at det er jeg som har dratt faenskapen i hus.

Og da er det noe som ikke stemmer.. For i hele forrige uke var det Peter som kjørte og leverte guttungen. Så med mindre en av dem har fungert som bærere av viruset, er det trolig ikke barnehagen som har skylden.

Derimot har det kommet meg for øre at det kan ta hele tre dager før noroviruset bryter ut i full blomst. Kjapp matte viser at siden jeg ble syk mandag kveld, må jeg ha blitt smittet i løpet av helgen som gikk.

Søndag var vi på middag hos besteforeldre, ingen sykdom der. Lørdag var jeg innendørs hele dagen, ingen sykdom her. Fredag da..?

Fredag var jeg jo på Vixen Blog Awards med gubben! Kan dette virkelig være toppen av all ironi? At til tross for at jeg verken var nominert eller vant noen priser i år – så kan det se ut til at jeg ikke dro tomhendt derfra likevel?!

 

“Thank you so much! Eh.. What a great honor..”

 

/ Neste år vil jeg gjerne ha en annen pris! 🙂

Les også:
– Krampelatter og flauepute (en av mine yndlingshistorier, hihi)
– Når man glemmer sitatsjekk (siden det er fredag! 😉

7 kommentarer
    1. haha tidene! ja du sier noe.. var mer enn en kjendis som så ut som hun/han prøvde å fordrive en viss Herr Noro på den røde løperen 😀

    2. Satser på en bedre pris neste år ja 😉 Måtte lese flauepute posten igjen.. hele blokka hørte meg vel le

    3. Sier du det! Da må jeg ut og kjøpe frossen frukt. Spiser frosne bær med en viss bismak, må jeg innrømme.

    4. For oss småbarnsfamilier er dette en årlig tradisjon, en eller to ganger per vinter, så jeg skal si man blir herda etterhvert!!! Det er derfor jeg som ettbarnsmor har sånn respekt for flerbarnsforeldre 😊
      PS; det man alltid håper er at mr Noro ikke kommer på julaften, for han er aldri velkommen! Vi har hatt det rett før jul en gang, i romjula en gang, men har unngått julaften… til nå. Uansett klager jeg ikke, for jeg har vært i gjennom så mye verre ting enn en omgangssyke 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg