Avgjørelsen

Del 1 finner du her: “Drømmejobben..?
Del 2 finner du her: “Jobbsøknaden
Del 3 finner du her: “Jobbintervjuet

Det skulle altså ikke ta lenger enn fire dager før det igjen pep i telefonen… På disse fire dagene hadde hjernen jobbet på høygir.

Jeg følte meg rimelig sikker på at kjemien mellom meg og de to tannlegene som holdt intervjuet, var mer enn ok – men de hadde fått inn ufattelig mange søknader.

Og hva hadde de bestemt seg for med tanke på stillingsprosent?

Jeg åpnet mailen mens jeg holdt pusten:

 

Som jeg hadde hatt på følelsen, ønsket de en som ville jobbe 100% – hvilket er veldig forståelig. Samtidig kunne jeg jo virkelig ikke bedt om et finere avslag!

To tannleger med hjertene sine på rett sted, som var villige til å se forbi manglende utdannelse, og heller finne den rette personen for stillingen. Denne vennligheten skinner også tydelig gjennom i avslaget jeg fikk.

Og helt ærlig.. Det ville jo vært ganske urettferdig dersom jeg skulle få den aller første jobben jeg søkte på..? 😆

Om ikke annet har jeg nå funnet ut at jeg tror tannlegesekretær hadde vært midt i blinken for meg! Så nå må jeg snuse litt mer på hva slags studier man må ta for å få autorisasjon.

Kanskje blir det denne dama som møter deg en gang du skal fikse ei visdomstann likevel? 😉

 


Så til tross for ingen ny jobb, er jeg nå veldig fornøyd! Jeg klarte å skrive en søknad som tok meg rett til intervju, jeg klarte å gjennomføre mitt første ordentlige jobbintervju noensinne – og det gikk i tillegg veldig bra!

Nyttig læring for meg, og jeg tror faktisk jeg kommer til å være litt mindre nervøs neste gang jeg skal gjennom den samme prosessen.

… Og sist men ikke minst, et kjempeherlig tannlegekontor har nå fått en ny pasient ❤️

7 kommentarer
    1. Utdanning for tannhelsesekretær er treårig videregående løp, finnes sikkert også på nettstudier eller andre måter.
      Men vanlig vgs er
      Vg1 helse og oppvekst
      Vg2 helseservice
      Vg3 tannhelsesekretær

    2. Hei Christina!☺️ Synd du ikke fikk jobben, du må bare fortsette søke👏🏼 Jeg er 27 år og har 2 barn, startet på voksenopplæring til helsesekretær nå i høst. Søkte via vigo.no (søknadsfrist 01.mars hvert år.) fikk realkompetansevurdering og besto 1. året, startet da rett på 2. året som heter helseservicefag. 3. skoleår kan jeg velge å bli helsesekretær, tannhelsesekretær eller apotektekniker. Så dette er en fin mulighet du har til å få autorisasjon som tannhelsesekretær😁🙌🏼

    3. Dette var spennende lesning! Synd du ikke fikk jobben, men du har jo erfart masse allikevel! Og et så hyggelig avslag har aldri jeg fått!
      Lykke til videre!

    4. Så fin historie Christina denne måtte jeg bare kommentere. Jeg synes det er fantastisk at deler den opp som dette. Så spennende at man bare måtte følge med. For så å ende opp i en veldig viktig livs lærdom. Man vokser av å føle mestring i alle aldre! Og jeg tror du her potensielt kan påvirke usikre voksne som tror de ikke er gode nok til å ta steget. Og ledere rundt omkring i ansettelses situasjoner til å ta den lille ekstra tiden med å skrive/gi et fint avslag som bygger kandidatene opp til neste runde med søknader. Alt for ofte hører jeg om
      dem som brytes lengre og lengre ned av at de søker for så å ikke høre noe mer. Da vet man jo heller ikke hva som manglet. Det er slike tøffinger som deg arbeidslivet trenger❤️❤️❤️

    5. Du kan formalisere kompetansen din ved å ta privatisteksamen i de aktuelle fagkoder innen helse Og oppvekst (som er nevnt i et tidligere innlegg/kommentar). Ta kontakt med Eksamenskontoret i fylkeskommunen din, de kan veilede deg vedrørende privatistordningen (jeg gjør samme jobben på Eksamenskontoret i Trøndelag). Lykke til videre!

    6. Så herlig å følge denne prosessen! Utdannelsen kan du ta via voksenopplæringen, om du består realkompetansevurderingen for 1 året. Jeg startet på 2 året i fjor, og går nå VG3 Helsesekretær, og elsker hvert sekund. Man kan ellers velge tannhelsesekretær eller apotektekniker til 3 året. Anbefaler det virkelig!

      Masse lykke til, uansett hva du bestemmer deg for. Heier på deg! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg